Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor Lies » 28 jun 2008 23:48

monique schreef:
gonda schreef:
waarom een anticoccidiose product geven, als het niet nodig is?
waaarom scheikundige rommel geven als het niet nodig is??


Mijn idee....


Hopen maar dat het nu jullie het ook zeggen wel helpt..

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor Jan Bollen » 29 jun 2008 07:52

Als ze echt coccidiose hebben moet je ze baycoq of een ander produkt tegen cocidiose 3 dagen in het drinkwater en ze moeten genezen zijn. Die wat daarna nog ziek zijn moet je ruimen. Dat is nodig als je de anderen een kans wil geven.

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor Chantal » 29 jun 2008 15:34

Ik vraag mij toch af waarom de bedrijven die voeding maken voor kippen al die rommel in de voeding stoppen ? Ik maak toch uit dit topic op dat veel mensen niet weten dat er ook medicatie en chemische "brol" in die voeding zit ? De firma's hebben dan nog het lef om de belangrijkste dingen onderaan de zak te zetten :frown: zoals in het geval van die opfokkruimels van Aveve... de meeste mensen hier op het forum hebben kippen voor hun plezier maar er zijn ook veel mensen die kuikens kopen om op te fokken en op te eten. Die mensen doen dat dan omdat ze al de rommel die in kippen zitten van het grootwarenhuis niet binnen willen krijgen, hopen op gezond en zuiver vlees, en dan eten ze hun zelfgekweekte kippen die eigenlijk ook vol rommel zitten. Hoeveel van die mensen zouden die zak dan al eens omgedraaid hebben om vast te stellen dat er op staat dan de dieren eigenlijk de eerste 5 dagen niet goed zijn voor consumptie...
Ondertussen ben ik gestopt met het geven van die kruimels aan mijn kuikens. Zelfs zonder die kruimels zie ik ze groeien als kool dus hebben ze dat misschien toch niet echt nodig. Ik bof natuurlijk dat ik mijn kippen in een grote ruimte kan laten scharrelen. Een bos hebben ze nu wel niet maar onder de leylanders in het ene stuk van de ren en onder de grote struiken van de andere ren vinden ze tal van insekten... en als mieren gezond zijn voor kippen dan kunnen zich hier uitleven want het stikt hier van de mieren (fijn voor de kippen maar jammer voor ons :| )

Gebruikersavatar
Loex
Berichten: 7524
Lid geworden op: 23 sep 2002 19:12
Land: NL
M/V: V
Locatie: Tussen Arnhem en Apeldoorn
Contacteer:

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor Loex » 29 jun 2008 16:08

Chantal schreef:Ik vraag mij toch af waarom de bedrijven die voeding maken voor kippen al die rommel in de voeding stoppen ?


Kijk maar eens naar hondenbrokken wat voor troep daar in zit.. oa dezelfde BHT.
De voedingsindustrie heeft nl helemaal niet het beste voor met jou en je dier(en) maar vooral met zichzelf en hun winst.

De ronkende folders moet je dan ook met een giga korrel zout nemen en zelf op onderzoek uitgaan.

Hetzelfde geldt ook voor jezelf en je voedsel dat je koopt in de supermarkt. Google maar eens op Aspartaam wat voor een vuiligheid dat is, het wordt vaak gebruikt in zgn 'light'voedselproducten.. en waar het verder nog allemaal in zit.

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor monique » 30 jun 2008 07:51

Een beetje off topic maar als ik het er meteen even mag bijzetten....? Kijk ook meteen eens hoe diervriendelijk bijv eukanuba /iams zijn voer maakt (of maakte, maar dat je het ooit zo gedaan hebt, maakt dat, dat je een schandalig merk 'bent' dat nooit iemand meer zou moeten kopen) http://www.peta.nl/feat/iams/ (inclusief lijst met diervriendelijk gemaakte voeding) http://www.iamscruelty.com/

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor Lies » 07 jul 2008 00:30

Via de peta - link kan je lid worden van de organisatie.. ze kunnen diverse soorten hulp gebruiken. Je kunt ze bijv. helpen met het vertalen van artikelen. En geld is ook nodig. Voor 12 pond per jaar kun je ze steunen. Hoeveel is een pond ook alweer?

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor Zweedse Kip » 07 jul 2008 08:18

Lies schreef:Via de peta - link kan je lid worden van de organisatie.. ze kunnen diverse soorten hulp gebruiken. Je kunt ze bijv. helpen met het vertalen van artikelen. En geld is ook nodig. Voor 12 pond per jaar kun je ze steunen. Hoeveel is een pond ook alweer?


12 pond is 18 euro ( anderhalf keer zeg maar)

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor Zweedse Kip » 07 jul 2008 08:23

Lies schreef:Via de peta - link kan je lid worden van de organisatie.. ze kunnen diverse soorten hulp gebruiken. Je kunt ze bijv. helpen met het vertalen van artikelen. En geld is ook nodig. Voor 12 pond per jaar kun je ze steunen. Hoeveel is een pond ook alweer?

Robert
Berichten: 6102
Lid geworden op: 18 jun 2005 20:42
Land:
M/V: M

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor Robert » 22 jul 2008 23:13

Voor de Nederlanders: Dit soort middelen zijn verboden in ons land om in het voer te stoppen. Voerfabrikanten en mengvoederbedrijven mogen (en doen dit ook niet) geen anti-cocci middelen in het voer doen.

Bij onze zuiderburen mag dit dus blijkbaar wel.

Edit: Het blijkt dat inderdaad nog in sommige opfokvoer anti-cocci gestopt wordt.
Laatst gewijzigd door Robert op 22 jul 2008 23:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Diclazuril in Kuikenmeel / Opfokkorrel

Berichtdoor Lies » 22 jul 2008 23:19

Rudolf, het zit wel in kuikenvoer van bijv. Kenner (welkoop/boerenbond).


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten