Legmeel/korrel zonder GM soja

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Legmeel/korrel zonder GM soja

Berichtdoor gonda » 09 okt 2014 06:45

ik stel voor dat iedereen nu typt op google, met als hulpmiddel 'gegevens van het laatste jaar' , het volgende: gevolgen genetisch gemanipuleerde zaden:

https://www.google.be/search?q=gevolgen ... :y&start=0

en begin dan maar eens te lezen vooraleer er hier nog iemand eerst iets schrijft

MaartenP
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jul 2014 22:06
Land: Nederland
M/V: M

Re: Legmeel/korrel zonder GM soja

Berichtdoor MaartenP » 20 okt 2014 20:32

Trea schreef:Vraag; hoe groot is het verband tussen genetisch gemodificeerd en bespoten voor soja, mais en granen?
Is bijna alle GM voeder ook bepoten ? Want op zich heb ik met GM voedsel niet zo'n probleem maar ik wil liever geen bepoten kippenvoer geven.

Ik kan je verzekeren dat ALLE genetisch gemanipuleerde maïs of soja het agressieve landbouwgif Roundup bevat.

De gewassen worden resistent gemaakt tegen het gif, waardoor ze vrijuit kunnen sproeien met het gif: al het onkruid gaat dood en het enige dat het gif overleeft zijn de GM gewassen... In mijn ogen (en ik denk in de ogen van de meeste mensen) niet de juiste manier van landbouw en zeker niet duurzaam met oog op milieu en gezondheid van mens en dier.

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Legmeel/korrel zonder GM soja

Berichtdoor Martine M » 20 okt 2014 20:40

Dat er roundup in de gewassen zou zitten dat geloof ik niet daar het toegelaten is in Europa om de gewassen ook in mensen voeding te verwerken, het wordt nog niet gedaan omdat er teveel commotie rond is en de fabrikanten er zich dus niet aan wagen al zou het totaal geen gevolgen hebben voor de gezondheid volgens de Europese commissie.
Ik kan moeilijk aannemen dat de Europese commissie dit zou goedkeuren als er roundup in zou zitten.

MaartenP
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jul 2014 22:06
Land: Nederland
M/V: M

Re: Legmeel/korrel zonder GM soja

Berichtdoor MaartenP » 20 okt 2014 23:36

Martine M schreef:Dat er roundup in de gewassen zou zitten dat geloof ik niet daar het toegelaten is in Europa om de gewassen ook in mensen voeding te verwerken, het wordt nog niet gedaan omdat er teveel commotie rond is en de fabrikanten er zich dus niet aan wagen al zou het totaal geen gevolgen hebben voor de gezondheid volgens de Europese commissie.
Ik kan moeilijk aannemen dat de Europese commissie dit zou goedkeuren als er roundup in zou zitten.

Dat heb je toch mis. Al het gm soja en maïs dat er bestaat zo ongeveer is de gepatenteerde roundup-ready soja/mais van Monsanto. Als het je wat interesseert, moet je je er maar eens wat in gaan verdiepen.
En soja is de belangrijkste eiwitbron in veevoer. Dit is vrijwel allemaal gm soja.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Legmeel/korrel zonder GM soja

Berichtdoor danielb » 21 okt 2014 02:35

Trea schreef:Vraag; hoe groot is het verband tussen genetisch gemodificeerd en bespoten voor soja, mais en granen?
Is bijna alle GM voeder ook bepoten ? Want op zich heb ik met GM voedsel niet zo'n probleem maar ik wil liever geen bepoten kippenvoer geven.


alles zelf telen : dan weet je zeker dat het niet bespoten is :-)

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Legmeel/korrel zonder GM soja

Berichtdoor danielb » 21 okt 2014 02:39

Jan Bollen schreef:Waarom legkorrel of legmeel? Geef ze gewoon een goede graanmengeling. Dat is veel natuurlijker.


het meeste graan in veevoeder is ook genetisch gemodificeerd hoor.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Legmeel/korrel zonder GM soja

Berichtdoor danielb » 21 okt 2014 02:40

MaartenP schreef:Ik ben op zoek naar legmeel of legkorrel zonder genetisch gemanipuleerde soja. Het is me wel duidelijk dat dit bijna niet meer te krijgen is.

Wat ik tot nu toe ben tegengekomen is legmeel/-korrel van Van Gorp, dat is ook gelijk biologisch en dus behoorlijk prijzig. En ik vind het niet per se nodig dat alle ingrediënten biologisch zijn, maar ik wil in ieder geval geen gentech soja/mais.

Ik vraag me af of er ook gewoon 'normaal' voer is, maar zonder genetisch gemanipuleerde soja. Bestaat dit wel?

Ik dacht het te hebben gevonden: Havens Green Line, dat zou "100% natuurlijk" zijn. Maar dit is gewoon oplichterij: er zit ook gewoon gentech soja in, wat imo niet natuurlijk is.

Wie weet of er zoiets bestaat?

En als het niet bestaat, wie weet dan een goeie en liefst niet te dure biologische korrel/meelsoort?


zelf alles telen :-)

MaartenP
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jul 2014 22:06
Land: Nederland
M/V: M

Re: Legmeel/korrel zonder GM soja

Berichtdoor MaartenP » 21 okt 2014 14:50

Hier een goed artikel over ggo's, roundup en de gevaren ervan:

Http://edepot.wur.nl/247095

Gebruikersavatar
BarnieAussieChickie
Berichten: 808
Lid geworden op: 08 sep 2014 18:28
Land: Nederland
M/V: V

Re: Legmeel/korrel zonder GM soja

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 21 okt 2014 15:39


Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Legmeel/korrel zonder GM soja

Berichtdoor Trea » 21 okt 2014 21:44

BarnieAussieChickie schreef:Misschien het bio voer van BioRon?
http://www.bio-ron.com/producten/diervoeding/kippen-voeding.html


Bedankt BarnieA..C..Faverolli,

hier wordt ik heel blij van. Biologisch en zeer betaalbaar.


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten