Kippen moeten aankomen, hoe?

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Ipenip
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 aug 2015 11:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen moeten aankomen, hoe?

Berichtdoor Ipenip » 24 sep 2015 15:52

columbus schreef:
jantien schreef:Meelwormen prima :-D

Waar kun je meelwormen het beste kopen, en leven die dan nog?! Of kweken jullie ze zelf?


Ik heb ze eergisteren bij de jumper gehaald, maar een hengelsportzaak zal ze ook zeker hebben.

Gebruikersavatar
Pfeffer
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 mar 2015 16:53
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippen moeten aankomen, hoe?

Berichtdoor Pfeffer » 24 sep 2015 17:50

Tevens kan je met 3 euro duizenden meelwormen kweken. Koop 4 plastic bakken op de rommelmarkt, een rol bakpapier en beschuit bij de lidl en voor 50ct meelwormen en je komt een heel eind.

Zou insecten paté ook een optie zijn voor kippen?

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kippen moeten aankomen, hoe?

Berichtdoor jantien » 24 sep 2015 18:34

Insektenpate?? :crazyeyes:

Mijn hemeltje, wat is er tegenwoordig mis met je kippen gewoon te laten scharrelen om zodoende al die heerlijke insekten binnen te krijgen...

Ipenip
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 aug 2015 11:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen moeten aankomen, hoe?

Berichtdoor Ipenip » 24 sep 2015 19:23

Nou... Ze poepen wel gigantisch veel zeg...

Ze hebben hier vandaag de hele dag gescharreld. En nog rent de haan naar mij toe omdat hij lekkers wil. Hij hupte ook lekker achter mij aan.
2 dagen achter elkaar meelwormen en ze zijn verpest ;)

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kippen moeten aankomen, hoe?

Berichtdoor Kip La La » 24 sep 2015 19:42

Ja met vlees maak je kippenvrienden! :dansje:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kippen moeten aankomen, hoe?

Berichtdoor Kip La La » 24 sep 2015 19:46

Pfeffer schreef:Zou insecten paté ook een optie zijn voor kippen?


Ik heb het in elk geval altijd in huis.
Ik geef het in een mix aan de kwartels en gaf het aan een kipje dat zelf niet scharrelde,
ik geef het ook als ik vind dat er eentje wat moet aansterken
en ik kan me voorstellen dat als je geen onbeperkte buitenscharrelruimte hebt voor je kippen dat het een welkome aanvulling is.

Gebruikersavatar
Pfeffer
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 mar 2015 16:53
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippen moeten aankomen, hoe?

Berichtdoor Pfeffer » 24 sep 2015 20:45

jantien schreef:Insektenpate?? :crazyeyes:

Mijn hemeltje, wat is er tegenwoordig mis met je kippen gewoon te laten scharrelen om zodoende al die heerlijke insekten binnen te krijgen...


Het gaat de topic starter om een kip die zsm aan moet sterken/op gewicht moet komen. Met het oog op het komende gure weer lijkt me dat ook geen overbodige luxe :-) Schijnbaar scharrelt dat kipje niet snel genoeg.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kippen moeten aankomen, hoe?

Berichtdoor jantien » 25 sep 2015 08:45

Als je ditmsoort dingen gaat geven laat het natuurlijk de heel goede dingen staan en dat is ook niet de bedoeling denk ik.
Het is nog een kuiken wat niet genoeg het juiste voer heeft gehad en opfokkorrel is daar gewoon heel goed voor.
Behalve voor kuikens dus Ook voor zieke en zwakke dieren die weer op krachten moeten komen.
Wordt ook doorgaans goed en graag gegeten, je kunt er ook een papje van maken, vinden ze vaak ook heerlijk.
Knapt het kuiken daarvan niet op, dan mankeert het iets anders....

Ipenip
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 aug 2015 11:35
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen moeten aankomen, hoe?

Berichtdoor Ipenip » 26 sep 2015 17:27

Jantien, ik heb ze nu een week of 5 en al die tijd krijgen ze gewoon de alfamix voor kuikens. Maar wel met die legkorrel erdoor gemixt (nu een week niet en ook de kuikenkorrels die in de alfamix zitten laten ze liggen. Ze gaan alleen voor de goodies). Ze zijn 9 weken oud.
De haan weegt +/- 750 gram de witte hen waarover ik het vanaf het begin had is 315 gram.
Gezien het gewicht van de haan zou ik zeggen dat er genoeg voer voorhanden was. Ik heb nog een hen/haan en die kreeg ik niet te pakken, die wil ik vanavond even proberen te wegen. Die is ongeveer even groot als de hen.

Is er ergens een schema te vinden van het gemiddelde gewicht van krielkippen?

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kippen moeten aankomen, hoe?

Berichtdoor jantien » 26 sep 2015 20:47

Ik denk ook zeker wel dat er genoeg voer voorhanden is, maar wat je zelf al ziet is dat ze er zeer selectief van eten en juist door alles wat er inzit maakt het dat het ook een goed kuikenvoer is. Maar dan moet het ook allemaal maar opgegeten worden.
En wat ik bedoelde met opfokkorrel, ik meen dat ik een fotootje voorbij zag komen van het bewuste diertje, en die kan idd wel wat krachten opdoen (als het al niet wat anders mankeert.. zo niet te zien natuurlijk) is dat er niet selectief van gegeten kan worden omdat korrels allemaal hetzelfde zijn én het is een goed krachtvoer voor zieke en zwakke dieren.

Qua wegen weet ik niets, ik ga op het gevoel af...


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten