meelwormen,vlokreeftjes,enz......

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: meelwormen,vlokreeftjes,enz......

Berichtdoor peertje » 25 jun 2017 11:59

Nee he... ;)
Geen medelijden met die arme meelwormpjes? Hun wordt in ieder geval wel mogelijk lijden bespaard :vecht:
Is hier ook altijd alsof ze daaaagenlang niks te eten hebben gehad :shock:
Een van beide dames gaat overigens altijd wel altijd eerst netjes op het trainingskrukje zitten, al is daar nog nooit een meelworm geweest... :ilove:

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: meelwormen,vlokreeftjes,enz......

Berichtdoor moriarty » 25 jun 2017 12:53

peertje schreef:Nee he... ;)
Geen medelijden met die arme meelwormpjes? Hun wordt in ieder geval wel mogelijk lijden bespaard :vecht:

Nee hoor, geen medelijden (tenminste, niet al te veel). Het is de natuur. :-)

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: meelwormen,vlokreeftjes,enz......

Berichtdoor Trea » 25 jun 2017 23:44

Ik houdt mijn kippen regelmatig voor de gek. Ze zijn namelijk superdol op meelwormen. Zo erg dat er grote ruzies uitbreken tussen mijn anders zo 'sociale' groepje.

Meelwormen vind ik een dure snack waar ik vervolgens een 'moord- en doodslag spektakel' voor terugkrijg.

Daarom geef ik ze liever af en toe witte namaak-wormen/maden om ze 2 seconden blij te maken. Iets minder gekte en kost bijna niks. een restje witte gekookte rijst . Is helaas niet voedzaam. Dus met mate.

Deesje
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 nov 2016 20:03
Land: Nederland
M/V: V

Re: meelwormen,vlokreeftjes,enz......

Berichtdoor Deesje » 29 jun 2017 10:21

hier verwend tuig geloof ik, want de meelwormen, buffalowormpjes, krekels en sprinkhanen zijn dagelijkse kost, zowel voor leuke spel/oefendoeleinden als voor voeding. Wat minder graan en meer insecten en garnaaltjes, zaden en pitten, groente en fruit. 's ochtends en 's avonds krijgen ze een hoeveelheid die ze met zijn allen in ong een half uurtje op hebben, daarna de hele dag scharrelen en 's avonds nog wat voer (dan doen we soort van spelletjes en gooi ik op het eind nog wat voer in de tuin)

Dit is de combi voor vandaag... voordeel vind ik dat ze elke dag een wat andere samenstelling krijgen, afhankelijk van wat ik heb, wat ik maak enz..

mix met krekels, buffalowormpjes, zonnebloempitten, spinaziezaad, milo, kardizaad en een beetje gemengd graan/zaad
Afbeelding

en de groenvoorziening met wortel, rode biet, bleekselderij, blauwe bes, hennepzaad, zonnebloempit, kardizaad, en wat kruiden met daarbij krekels en buffalowormpjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5576
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: meelwormen,vlokreeftjes,enz......

Berichtdoor tuff cookie » 29 jun 2017 10:43

Tjonge ! Gezond zullen ze zeker zijn bij jou !
Beter kunnen ze het niet krijgen. Goed hoor !

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: meelwormen,vlokreeftjes,enz......

Berichtdoor Trea » 29 jun 2017 12:53

Inderdaad. Supergezond en superlekker voor de kippen.

Deesje heeft een *** all inclusive resort met een *** restaurant voor haar kippen gemaakt.
Ik vraag me wel af wat dat kost voor een verblijf van 8 dagen exclusief vlucht en transfer voor de hele kippenfamilie?

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: meelwormen,vlokreeftjes,enz......

Berichtdoor peertje » 29 jun 2017 13:19

Deesje schreef:hier verwend tuig geloof ik...

Ja hier ook een beetje inmiddels... ligt er kennelijk ook aan wat je ze voert ;)
Mijn dames gaan inmiddels allereerst op het trainingskrukje zitten en willen dan gevoerd worden voordat ze zich vol overgave op bv een bakje yoghurt met een restje ochtendvoer storten (goed idee van Fryske geloof ik?) Aandoenlijk... ik hou geen vingers over :shock:
Vanmorgen schreeuwden ze de buurt bij elkaar... niet omdat het voer op was, maar ze vonden kennelijk dat het lekkerder kon... ze hadden liefst gedroogde insecten als ontbijt?
Ik ga wat voorzichtiger te werk om enige associatie te voorkomen: het moet gewoon wel een extraatje blijven...

Deesje
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 nov 2016 20:03
Land: Nederland
M/V: V

Re: meelwormen,vlokreeftjes,enz......

Berichtdoor Deesje » 29 jun 2017 17:50

peertje schreef:
Deesje schreef:hier verwend tuig geloof ik...

Ja hier ook een beetje inmiddels... ligt er kennelijk ook aan wat je ze voert ;)
Mijn dames gaan inmiddels allereerst op het trainingskrukje zitten en willen dan gevoerd worden voordat ze zich vol overgave op bv een bakje yoghurt met een restje ochtendvoer storten (goed idee van Fryske geloof ik?) Aandoenlijk... ik hou geen vingers over :shock:
Vanmorgen schreeuwden ze de buurt bij elkaar... niet omdat het voer op was, maar ze vonden kennelijk dat het lekkerder kon... ze hadden liefst gedroogde insecten als ontbijt?
Ik ga wat voorzichtiger te werk om enige associatie te voorkomen: het moet gewoon wel een extraatje blijven...


en wie durft dan nog te zeggen dat kippen niet slim zijn :mrnono:

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: meelwormen,vlokreeftjes,enz......

Berichtdoor jantien » 29 jun 2017 21:34

Allemaal heel leuk en super aardig bedoeld zulke heerlijke hapjes voor de kippen maarre....voordat iedere kippenhouder gaat denken dat dit een maatstaf moet zij voor gezonde kippen te hebben.....mijn kippen krijgen 2x per dag wat gemengd graan met een beetje legkorrel erdoor, ook niet eens het duurste van het duurste, maar hebben wel een enorme uitloop tot hun beschikking waardoor ze en zelf hun wormpjes en insecten bij elkaar moeten scharrelen en tevens supergezond zijn :-D

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: meelwormen,vlokreeftjes,enz......

Berichtdoor peertje » 29 jun 2017 21:39

da's veel beter ook... blijven ze bezig en ze krijgen gevarieerd te eten :duimop:


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten