Groenvoer

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
hennieskipjes
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jan 2018 09:50
Land: nederland
M/V: V

Re: Groenvoer

Berichtdoor hennieskipjes » 07 mar 2018 19:40

De tip om het groen op te hangen is een groot succes.....
Ze zijn nu gek op andijvie en sla.
Ook bij mij leggen de kippen wisselend. Een helemaal niet, een om de dag, en een heeft dat een paar weken ook zo gedaan, maar is nu ook gestopt. Ze zijn alledrie van februari 2017!

duffy
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2017 09:35
Land: Belgie
M/V: V

Re: Groenvoer

Berichtdoor duffy » 08 mar 2018 09:32

ik weet dat raskippen minder leggen. Ze hoeven voor mij ook niet alle drie elke dag (bij wijze van spreken) een ei te leggen maar van 3 kippen 1 eitje om de 2 a 3 dagen is wel weinig.

Ik wil ze wel eens proberen om ze te pakken om aan het borstbeen te voelen. maar dat gaat denk niet mee vallen. het zijn bange kippen. het heeft 2 en een halve dag geduurd eer ze uit hun nachthok durfden komen om dan alleen van voor aan het trapje te staan. bij het minste geluid of beweging waren ze weer het hok in. gelukkig zijn ze ondertussen wel gewend. Maar toen ze voor de 1ste keer sneeuw zagen, bleven ze weer een dag in hun nachthok...

Als ik naar mijn vorige kippen kijk, de gewone bruine leghen, wat een verschil.

Ik geef nu een handje graan per kip. Keukenafval bijna niet omdat ze het laten liggen en ik inderdaad geen muizen en ratten wil lokken. Maar ik blijf met beetjes proberen. Gisteren hebben ze voor de 1ste keer wat gekookte rijst opgepikt.

ik heb jaren geen kippen meer gehad maar wilde er nu wel terug om toch een deel van het keukenafval aan hen te kunnen voeren. Dat valt dus wel tegen dat het zo'n viesneuzen zijn.

Ze hebben ook kromme tenen. Normaal staan de tenen vooruit, maar een aantal tenen zijn opzij gedraaid. Moet ik me daar zorgen om maken? ik zag het pas toen ze begonnen rond te scharrelen.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Groenvoer

Berichtdoor tuff cookie » 08 mar 2018 10:40

Staan sommige tenen van je kippen zeg maar "geknikt" naar rechts of naar links ?
Zo'n kip heb ik ook. Volgens mij komt het door inteelt. Kan verder geen kwaad, alleen niet mee fokken.

duffy
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2017 09:35
Land: Belgie
M/V: V

Re: Groenvoer

Berichtdoor duffy » 08 mar 2018 12:41

ja, in plaats dat de teen naar voor staat buigt hij rechts of links af.
fokken doe ik zeker niet, ik heb geen haan en ik ken niks van fokken dus...geen probleem.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Groenvoer

Berichtdoor tuff cookie » 08 mar 2018 13:01

Nee, verder geen probleem, ze kunnen er gewoon mee lopen.


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten