nog meer mensen met haflingers?

Gebruikersavatar
AdrieHaan
Berichten: 88
Lid geworden op: 07 jul 2008 21:09
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Noord-Holland

Re: nog meer mensen met haflingers?

Berichtdoor AdrieHaan » 07 aug 2008 16:59

dotje schreef:
AdrieHaan schreef:Na jaren met andere paarden (appaloosa's) te hebben gewerkt,


Vertel is?
Ik ben ook gek op appaloosa's


Wat wil je weten :mrgreen: .....

In het kort want anders breken we misschien wel erg in dit topic :lol:

Op een westernstal zochten een verzorger voor de paarden, die tevens de kinderen les wilde geven en de buitenritten wilde begeleiden, zo doende kwam ik daar werken. Hele leuke stal, eigenaren waren een soort van hippies. De man had drie vrouwen :gutgut:, de tippies stonden op het erf, en de oudere kinderen woonden in hele mooi oude woonwagens. Klinkt een beetje rommelig maar was het absoluut niet, leek net op een westerfilmset zeg maar ;).

Je raad het al.....de passie van de eigenaar waren dus de Appies! Ook een prachtig ras trouwens, was ook altijd van plan om zelf een Appie te kopen is alleen wat anders gelopen ;) . Nu is de Noriker die we hebben, een tiger, zo noemen de Oostenrijkers dat. Je zou het kunnen zien als een grote zware Appie, hij heeft dus ook allemaal stippen, mensenogen en een roze mond etc. :ilove:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: nog meer mensen met haflingers?

Berichtdoor lnge » 07 aug 2008 17:10

Nou nog heel even off-topic.
Ik was gewoon benieuwd waar je gewerkt had met appaloosa's, of het bij een fokker was.
Mijn eigen appaloosa komt bij één van de eerste appaloosafokkers in Nederland vandaan, Dick de Vroomen in Lisse (helaas overleden).
Een Noriker ken ik wel, mooie paarden. Alle rassen met stippen zijn mij wel bekend. Veel krijgen ook onterecht de naam appaloosa, met 'dank' aan het nederlandse appaloosa stamboek die alles met stippen toelaat.

Gebruikersavatar
AdrieHaan
Berichten: 88
Lid geworden op: 07 jul 2008 21:09
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Noord-Holland

Re: nog meer mensen met haflingers?

Berichtdoor AdrieHaan » 07 aug 2008 17:18

Nog heeeel even kort off-topic :gutgut:

dotje schreef: Veel krijgen ook onterecht de naam appaloosa, met 'dank' aan het nederlandse appaloosa stamboek die alles met stippen toelaat.


Helemaal met je eens Dotje, niet alles met stippen is per defenitie een Appaloosa .
Want ook mijn Noriker blijft gewoon een Noriker, behalve de stippen hebben ze echt niets gemeen ;)

fleurtjegeitje
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 aug 2008 00:24
Land: geitenlandje
M/V: V

Re: nog meer mensen met haflingers?

Berichtdoor fleurtjegeitje » 09 aug 2008 10:47

als alles goed gaat komt ze vandaag!!
wij zijn er in ieder geval helemaal klaar voor om haar hier te ontvangen..de vlag kan uit hihi

fleurtjegeitje
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 aug 2008 00:24
Land: geitenlandje
M/V: V

Re: nog meer mensen met haflingers?

Berichtdoor fleurtjegeitje » 09 aug 2008 14:07

alles is goed gegaan, Sanne staat bij ons op stal, morgen mag ze in een niet te vet weilandje dat we nog even moeten klaarmaken (omheining bij langslopen etc)
wat een lieve brave pony is het, mijn dochter is zielsgelukkig, en wij dus ook
de pony is zo vanuit de trailer vastgezet en gepoetst, ik heb staart en manen mooi gewassen en gekamt en toen hebben we haar opgezadelt ik heb haar aan het halstertouw vast gehouden en zo hebben we al een buitenrit van een uur gemaakt ..geen stap verkeerd..en toch lekker voorwaarts..echt een ongelooflijk lieve superpony..
mijn dochter die best wat anstig was om op een grote pony te zitten ontdooide binnen een paar minuten toen ze merkte hoe heerlijk het is om op zo n rustige schoonheid door de vrije natuur te stappen, en toen ze ook nog van een aantal buren op aangrenzende boerderijen complimentjes kreeg op sanne straalde ze...op de terug weg durfde ze haar handjes los te laten van t zadel en zwaaide naar iedereen..ze zat zingend op de pony, ik ben een cowgirl jajaja ik ben een cowgirl...super toch!!

en sanne ziet er knap uit voor een oudere dame van 17!

Gebruikersavatar
baru0501
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20 jun 2008 22:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Warfstermolen (Friesland)
Contacteer:

Re: nog meer mensen met haflingers?

Berichtdoor baru0501 » 09 aug 2008 14:37

Prachtige verhalen en foto´s allemaal! En genieten jullie maar van de nieuwe aanwinst Fleurtje! Ik ben blij dat alles zo goed is verlopen!

cindybanjer
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mar 2008 17:10
Land: NL
M/V: V
Locatie: doetinchem

Re: nog meer mensen met haflingers?

Berichtdoor cindybanjer » 01 nov 2008 17:32

Hallo

Ik zag dit leuke topic over haflingers en dacht dan zal ik de mijne er ook maar bij zetten.
Hij heet Marnix ( maistro) En is inmiddels al weer 12 jaar. Hij is bij mij gekomen met zijn 4 de jaar.
Nou hier de foto.

Afbeelding


Terug naar “Paarden, pony's & ezels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten