ontsnappend paard

Gebruikersavatar
jessy
Berichten: 1380
Lid geworden op: 24 apr 2012 21:17
Land: belgie
M/V: V

ontsnappend paard

Berichtdoor jessy » 28 dec 2012 11:44

ik weet het nu echt niet meer.
er staat groene draad rond de weide , stroomdraad rond de weide en toch weet meneer steeds te ontsnappen !
net politie aan de deur gehad en ja hoor meneer is weer gaan lopen.
in de weide gaan kijken groene draad plat en schrikdraad over :shock:
ik kan er toch geen prikkeldraad gaan rondzetten ? PFFFFFF
gras op de weide is op maar meneer heeft altijd hooi , wat blijkbaar weer eens niet goed genoeg is
hij gaat liever op het veld achter ons staan gras eten

zucht .... ben even ten einde raad

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: ontsnappend paard

Berichtdoor viefpief » 28 dec 2012 13:49

Een stevig houten hek mét schrikdraad zou denk ik wel werken in dit geval. Heb je ook overal gecheckt of het schrikdraad nergens iets aanraakt? Als de stroom ergens naar de grond kan zul jij er nauwelijks last van hebben om het aan te raken. En het paard dus ook niet. Wij hadden hier ooit een hele stoere shetlander die af en toe gewoon dwars door het draad heen rende. Dan stond het per ongeluk uit, óf het zat ergens niet goed. Het kan ook nog zijn dat de schok niet sterk genoeg is.

Gebruikersavatar
jessy
Berichten: 1380
Lid geworden op: 24 apr 2012 21:17
Land: belgie
M/V: V

Re: ontsnappend paard

Berichtdoor jessy » 28 dec 2012 14:29

ja hoor stroom genoeg op de weide :mrgreen: vraag maar aan mijn vloekende manlief ...
mijn man heeft gezien wat hij doet.
meneer spring /valt over de omheining en lande zo half op zijn rug in de achterliggende beek .
klouterdtdan weer recht en gaat gezellig gras eten .....
hoog springen kan hij niet dus het is meer er over verongelukken :frown:

weet het niet meer , heb em even van ellende even in de schuiltsal op gesloten :duimneer:

Gebruikersavatar
jessy
Berichten: 1380
Lid geworden op: 24 apr 2012 21:17
Land: belgie
M/V: V

Re: ontsnappend paard

Berichtdoor jessy » 28 dec 2012 14:31

ps er staat groene kippendraad van 1.40 geloof ik rond de weide en 2 schrikdraden
waar nu niet veel meer van overblijft :frown:

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: ontsnappend paard

Berichtdoor Beun » 28 dec 2012 15:58

Je lijkt vooral geiiriteerd. Ben je niet als de dood dat dat dier een ongeluk krijgt zo? Over stroomdraad vallen/springen en dan in de sloot vallen is nu niet echt wat mensen willen dat er met hun paard gebeurd. Ik begrijp dat jij dat ook niet wil maar ik merk niet zoveel bezorgdheid.
Ik hoop dat je het opgelost krijgt. Waarom is eigenlijk het gras op? Is de wei te klein?

Gebruikersavatar
CutiePie
Berichten: 1381
Lid geworden op: 12 okt 2012 15:59
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Drenthe

Re: ontsnappend paard

Berichtdoor CutiePie » 28 dec 2012 16:06

zoals vief zei: een stevig houten hek. Dat houd hem misschien wel tegen. En anders hardere schok erop. Soms voelen ze het niet eens en rammen ze er dus gewoon doorheen.. Ik zou zeker geen prikkeldraad gebruiken bij dit paard want als hij er dan doorheen vliegt.. :shock: Staat hij alleen? Dat kan ook de reden zijn dat hij uitbreekt. Misschien moet je er eentje bijzetten die niet zo'n ontsnapper is, dan blijft hij misschien ook binnen. Ook kan je nog een halve meter boven het echte schrikdraad nog een draadje doen zodat het te hoog word. Maar hij rent er doorheen of niet?

Toch is het lastig want sommige paarden breken gewoon steeds uit. :puh2:

Gebruikersavatar
jessy
Berichten: 1380
Lid geworden op: 24 apr 2012 21:17
Land: belgie
M/V: V

Re: ontsnappend paard

Berichtdoor jessy » 28 dec 2012 16:32

Beun schreef:Je lijkt vooral geiiriteerd. Ben je niet als de dood dat dat dier een ongeluk krijgt zo? Over stroomdraad vallen/springen en dan in de sloot vallen is nu niet echt wat mensen willen dat er met hun paard gebeurd. Ik begrijp dat jij dat ook niet wil maar ik merk niet zoveel bezorgdheid.
Ik hoop dat je het opgelost krijgt. Waarom is eigenlijk het gras op? Is de wei te klein?


het is idd een kleine weide , die erg nat is voor het moment.
hooi ligt er altijd.
bezorgt ben ik zeker .
maar daarstraks vooral heeeeeeeeel boos.
allemaal erg leuk als de politie 2 keer aan je deur staat op 1 dag . en je er nog een heerlijke gasboete bij boven op krijgt.
en een waarschuwing dat ze hem laten komen ophalen als hij weer eens gaat lopen :frown:
en dan te bedenken dat hij gewoon op het veldje achter ons staat en niemand kwaat doet .
:duimneer:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: ontsnappend paard

Berichtdoor José » 28 dec 2012 20:10

Dan helaas maar voor de winter opbergen in een stevige paardenbox met een goed afsluitbare deur. Waar hij zijn hooi evengoed krijgt en ondertussen de wei zich weer kan voorbereiden op het voorjaar zodat er weer gras komt te staan.
Je zal dat wellicht een handje moeten helpen door mesten, draineren en kalken. Het is voor het paard vervelend als hij zo lang op stal staat. Aan de andere kant behoedt het hem voor ongelukken en jou voor boosheid. En bij onze buurboeren staan de paarden altijd van oktober tot mei op stal en die leven in goede gezondheid. Niet ideaal maar ook niet onmogelijk, die winterstalling. En ondertussen kan jij zorgen voor een adequate omheining, een maatje er bij zoeken en voldoende gras kweken zodat hij weer iets heeft om op zijn weilandje te blijven.

Tot slot: word boos op een te slim paard en dat paard zal er de humor zeker van inzien om het gedrag voort te zetten.
Toon begrip en hij zal misschien erkennen dat hij fout zit en het gedrag achterwege laten. ;)

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: ontsnappend paard

Berichtdoor lnge » 28 dec 2012 21:34

Ik begrijp hieruit dat je paard alleen staat. Een weide-, en vooral een stalmaatje zal hem een stuk gelukkiger maken.
Waardoor hij waarschijnlijk ook geen uitbreekneigingen meer zal hebben. Toen mijn paard ooit gedwongen was om lange tijd op stal te staan door een blessure, heb ik een shet voor hem aangeschaft. Ze kosten weinig in aankoop en onderhoud, en je paard (en jijzelf) heeft er veel plezier van.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: ontsnappend paard

Berichtdoor José » 28 dec 2012 21:55

Sterker nog: je kan als je even zoekt zelfs gratis een paard van iemand overnemen. Zo zijn de tijden momenteel helaas. Er zijn genoeg mensen die de kosten niet meer kunnen opbrengen en de paardenmarkt is totaal ingestort.


Terug naar “Paarden, pony's & ezels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten