Dierentuinen

Dieren & dierenonderwerpen die niet onder bovengenoemde categorieën vallen
Gebruikersavatar
gijsbert
Berichten: 1528
Lid geworden op: 25 jun 2007 10:54
Land:
M/V: M
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Dierentuinen

Berichtdoor gijsbert » 20 nov 2010 22:52

Dit is ook een erg interresante discussie. Het gaat slecht met Nederlandse dierentuinen. Dat Emmen bijna failliet is, is bekend. Het geld dat is opgehaald met een actie waar zij niet achter konden staan, hebben zij niet aanvaard. Dan hebben ook blijdorp en Artis te maken met forse kortingen op de hun verleende subsidies. Deze twee stadsdierentuinen zouden met name een hoge educatieve waarde hebben.

Interresant onderwerp omdat ecucatie en de manier van houden van dieren in dierentuinen nogal eens ter discussie staat.

Dierentuinen blijven wel populair als uitstapje, al is het totale bezoekersaantsal met 1% gedaald.

Gebruikersavatar
SnowFlowSnappy
Berichten: 3488
Lid geworden op: 19 jun 2010 15:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Lelystad

Re: Dierentuinen

Berichtdoor SnowFlowSnappy » 21 nov 2010 11:30

ik ben niet zo bekend met dierentuinen omdat ik er bijna nooit kom, zolang ze de dieren goed houden vind ik alles prima en over Emmen heb ik dat gevoel wel(kzou het niet weten hoe ze hun dieren houden, wie weet dat?) dus vind ik het erg jammer, maar voor mij is het geen ramp als er 1tje failliet gaat, maak me alleen zorgen om de dieren eigenlijk

Gebruikersavatar
elderman9
Berichten: 3912
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:30
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Finsterwolde ( Groningen )

Re: Dierentuinen

Berichtdoor elderman9 » 21 nov 2010 13:44

Is natuurlijk voor Drenthe wel een ramp, ten eerste is het een bekende trekpleister en het trekt heel veel toeristen aan. En toeristen geven veel geld uit. En ten tweede worden veel mensen werkloos, kijk de dieren vinden wel weer een onderkomen in een andere dierentuin.
Ik ga eigenlijk nooit naar een dierentuin maar zou het jammer vinden als zulke trekpleisters verloren gaan.
Als je Drenthe zegt dan denk je aan Bartje, hunnebedden,en de dierentuin.( er zullen ongetwijfeld nog andere dingen zijn).



Ineke

Gebruikersavatar
Ayra
Berichten: 308
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Dierentuinen

Berichtdoor Ayra » 21 nov 2010 17:02

Een paar weken geleden kon je op een zondag gratis blijdorp in als actie tegen subsidievermindering. Wel een goede actie maar of het werkt. Er zijn zoveel dierentuinen in Nederland maar dit zitten ook allemaal "vol" dus als er één failliet gaat waar moeten ze dan heen.
Ik denk dat dit wel het grootste probleem is want ze hebben al te weinig ruimte in binnen en buitenland hopelijk worden ze niet allemaal afgemaakt zoals in het buitenland wel gebeurd........ :frown:

Gebruikersavatar
Bandit
Berichten: 796
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:10
Land:
M/V: V
Locatie: Emmeloord

Re: Dierentuinen

Berichtdoor Bandit » 21 nov 2010 22:23

Het noorderdierenpark in Emmen is de enige dierentuin waar ik graag kom.

Vooral omdat je daar het gevoel hebt dat de dieren niet in kooien gehouden worden, wat natuurlijk wel zo is maar dat weten ze goed te verbergen.
Het gebeurt ook regelmatig dat je een bepaald dier niet ziet, omdat het zich verstopt heeft. Ik vind het fantastisch dat dat kan.

Ook hebben ze de afgelopen jaren het aantal diersoorten sterk verminderd, zodat de overige meer ruimte kregen.
Ze zijn de verblijven constant aan het verbeteren en vergroten ondanks hun beperkte oppervlakte.

Ik hoop echt dat deze dierentuin blijft bestaan.

Groetjes Gretha

Gebruikersavatar
gijsbert
Berichten: 1528
Lid geworden op: 25 jun 2007 10:54
Land:
M/V: M
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Dierentuinen

Berichtdoor gijsbert » 22 nov 2010 19:33

Er zit natuurlijk wel verschil in Dierentuinen. Zo vind ik Ouwehands dierenpark op vele punten beter dan Blijdarp.

Gebruikersavatar
Ayra
Berichten: 308
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Dierentuinen

Berichtdoor Ayra » 22 nov 2010 20:04

Mee eens Ouwehands heeft bijna geen hekken maar grachten ook erg mooi aangelegd! Was van de zomer in Artis prachtig hoor zo'n oude dierentuin maarre de kooitjes echt sneu klein olifantenverblijfje met 3 aziatische olifanten en dan de roofdierengallerij echt kleine kooien met tralies echt te zielig voor woorden. Amersfoort is al een stuk beter grotere verblijven maar helaas veel glaswanden en weinig verstopplekken. Wel hebben ze het olifantenverblijf schitterend vernieuwd met in het binnenverblijf zelfs een waterval! Beekse bergen vind ik ook erg mooi aangelegd met al die verblijven omringt door water.
In Duitsland in een mini zoo geweest € 5,- entree kleine kale hokjes echt zielig bij de chimpansees stond een waarschuwing dat ze met poep gooiden (verveling :cry: ) en de rest van de grote dieren maar ijsberen. Ze hadden er Jaguars, Tijgers, Lynxen en Leeuwen. Moet wel zeggen dat ze er schitterend en goed verzorgd uit zagen. Ook nog in een "natuurpark" geweest daar hadden ze ook Lynxen dat verblijf was gewoon een heuvelachtig gebied omringt door hek echt prachtig je zag de dieren amper maar dat was wel de moeite waard


Terug naar “Overige dieren & dierenonderwerpen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten