vis ligt op bodem! Help!

Dieren & dierenonderwerpen die niet onder bovengenoemde categorieën vallen
Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: vis ligt op bodem! Help!

Berichtdoor Lies » 16 aug 2013 00:33

Muppet schreef:Kruidnagelolie gebruiken beste manier om kleine zieke visjes netjes te laten hemelen (paar drupjes in een bakje met water doen)


:?: Hoe werkt dat dan? Op wat voor manier gaat de vis dan dood?

@Mikakip: Jammer van je vis maar wel beter zo.

Gebruikersavatar
Mikakip
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:43
Land: Duitsland
M/V: M

Re: vis ligt op bodem! Help!

Berichtdoor Mikakip » 17 aug 2013 12:23

ja het is beter dan nog twee dagen leiden :(
Ik deed in een kommetje met aquariumwater een paar druppels kruidnagelolie en dan de vis erin.
de vis valt eerst in slaap zeg maar en dan gaat hij rustig dood. eigenlijk inslapen.
ik heb de olie bij een apotheek gekocht.

Muppet
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2013 05:51
Land: Nederland
M/V: V

Re: vis ligt op bodem! Help!

Berichtdoor Muppet » 17 aug 2013 18:18

Jep zo werkt het idd eigenlijk een overdosis slaapmiddel werkt prima voor kleine visjes ect en is beter dan de wcpot waar ze soms nog in kunnen blijven leven:-)

PanterBeer
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 mei 2013 14:33
Land: Nederland
M/V: V

Re: vis ligt op bodem! Help!

Berichtdoor PanterBeer » 18 aug 2013 18:47

Jose en primera.. Datklinkt idd Zooo hard! :puppydogeyes: :huil: :cry:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: vis ligt op bodem! Help!

Berichtdoor José » 18 aug 2013 20:04

PanterBeer schreef:Jose en primera.. Datklinkt idd Zooo hard! :puppydogeyes: :huil: :cry:

Nou, lekker in z'n eigen aquarium laten creperen dan tot hij na tijden vanzelf doodgaat. Dát is een stuk diervriendelijker...
Kan je zelf ondertussen dagenlang gaan lopen huilen om een visje dat onherroepelijk doodgaat. Maar je hebt in ieder geval dan de vis de "keuze" gegeven. Snappen mensen die aan dit soort dieren beginnen, die vervolgens moeten lijden tot ze een rotdood sterven nou echt niet dat je in zo'n geval verplicht bent het dier zo snel mogelijk uit z'n lijden te verlossen? Wat is dan niet hard? Er mee naar een DA gaan, daar de vis een spuitje laten geven? :frons: Alsof dat zo'n prettige dood is. De prettigste dood is de snelste dood. Zo simpel is het, en daar is niets hard aan.
Sorry, ik kan slecht tegen wattig geneuzel waardoor dieren onnodig lijden! Wees een eigenaar met ballen en help zo'n dier zo snel mogelijk. Zo niet, niet aan dieren beginnen!

Kruidnagelolie maakt niet dat visje gaat "slapen". Kruidnagelolie maakt dat de vis geen zuurstof meer uit het water kan halen door de kieuwen omdat de olie zich daar in vastzet, daardoor langzaam stikt en dat wordt dan uitgelegd als 'in slaap vallen'. Omdat de mens zichzelf zo graag gerust stelt.

Gebruikersavatar
Pinobeest
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 mar 2012 19:10
Land: Nl
M/V: V

Re: vis ligt op bodem! Help!

Berichtdoor Pinobeest » 05 nov 2013 16:05

Jammer van de zieke vis :(

Een middel dat vergelijkbaar met kruidnagelolie werkt wordt ook in de wereld van wetenschappers vaak gebruikt als 'humane' manier van doden. Daar gaat toch vaak een portie ethiek aan vooraf. Dus ik denk dat het toch wel een relatief goede manier is. (Daar moet de vis uiteraard 'heel' blijven, de kop inslaan is vaak sneller en meteen klaar natuurlijk.)

(Maar ik vind de olie gebruiken nog altijd beter dan een dier nog dagen te laten lijden.)

Smeeris
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2013 19:44
Land: Nederland
M/V: M

Re: vis ligt op bodem! Help!

Berichtdoor Smeeris » 05 nov 2013 21:22

Vis in een plastic zakje en in de vriezer doen.
Ook een humane mannier.

Gebruikersavatar
diertjes
Berichten: 1119
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:36
Land:
M/V: M

Re: vis ligt op bodem! Help!

Berichtdoor diertjes » 22 nov 2013 15:52

Misschien is dit wel een beetje een oud topic, maar wat diegene voor mij zegt is dus echt niet humaan!
De vis zal namelijk langzaam bevriezen.

Smeeris
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2013 19:44
Land: Nederland
M/V: M

Re: vis ligt op bodem! Help!

Berichtdoor Smeeris » 22 nov 2013 16:11

De vis gaat heel langzaam in slaap, en uiteindelijk overlijd hij door de kou, nog voor dat hij gaat bevriezen...

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: vis ligt op bodem! Help!

Berichtdoor José » 22 nov 2013 19:58

De vis gaat HEEL LANGZAAM in slaap... Dan ben je lekker bezig! :frons:


Terug naar “Overige dieren & dierenonderwerpen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten