Cochinkriel

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 471
Lid geworden op: 09 okt 2009 20:24
Land: belgie
M/V: M

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Cedric » 13 jun 2015 17:09

Haantje inderdaad!

Gebruikersavatar
lalala
Berichten: 2645
Lid geworden op: 27 apr 2013 10:58
Land: Belgie
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor lalala » 15 jun 2015 13:31

Bedankt!

Gebruikersavatar
lalala
Berichten: 2645
Lid geworden op: 27 apr 2013 10:58
Land: Belgie
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor lalala » 29 jun 2015 16:22

Deze 3 cochinkrielen zijn nu een dikke 7 weken oud, vanaf het begin dacht ik de witte een haan, parelgrijs hen, en goudpatrijs ook hen. Nu werd het kammetje van de parelgrijze op 6 weken toch iets roder, maar het is niet meer veranderd. Vergeleken met het witte haantje hebben de andere 2 echt een klein kammetje. Ik heb iemand die het grijze als hen wilt, en iemand als haan , wil zo snel mogelijk laten weten voor wie hij/zij nu is. Het witte is ook veel tammer en minder schuw dan de andere 2.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CrazyLittleThing
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2015 20:01
Land: Belgie
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor CrazyLittleThing » 03 jul 2015 19:09

Ik ben geen expert maar volgens mij is foto 1 en 4 een haantje. De laatste foto lijkt mij ook in de richting van een haantje te gaan. Maar nogmaals, ik ben zelf op dit vlak nog aan het leren en ben dus niet zeker.

CrazyLittleThing
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2015 20:01
Land: Belgie
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor CrazyLittleThing » 03 jul 2015 19:10

Dit zijn mijn 2 cochin krieltjes. Ze zijn 3 maand oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mjek
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2015 21:32
Land: Nederland
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Mjek » 23 jul 2015 09:35

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier en een totale kippenleek. Via een vriendin heb ik een paar weken geleden 3 cochin krielhennetjes gekregen. Helemaal verliefd geworden op dit ras! Wat een leuke kipjes!
Maar, nu blijkt er eentje volgensmij toch een haantje te zijn :P Zouden jullie kunnen vertellen of ik gelijk heb?

Afbeelding

De staart is niet zo vol/bol als bij de andere twee, de kop heeft al veel meer rood en hij is zeker de baas in t hok (haantjesgedrag? :puh2: ) Hij is van omstreeks 3 mei.

Als het een haantje is zouden we hem dan waarschijnlijk om willen ruilen voor een haantje uit een ander nestje. :) We gaan absoluut niet fokken o.i.d., maar als we kuikentjes zouden willen (voor de leuk zeg maar), hebben we in ieder geval geen inteelt :oops:

Ik hoorde ook dat cochin krieltjes niet al te hard kraaien? Ook ben ik wel benieuwd hoe deze kleur officieel heet :)

Dankjulliewel!

Gebruikersavatar
lalala
Berichten: 2645
Lid geworden op: 27 apr 2013 10:58
Land: Belgie
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor lalala » 23 jul 2015 10:09

Inderdaad een haantje! Ik denk kleur Buff ;)
Ikzelf heb ook wel al eens broers en zussen met elkaar laten kweken, kan volgens mij geen kwaad voor 1 keer ;)

Mjek
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2015 21:32
Land: Nederland
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Mjek » 23 jul 2015 10:42

Duidelijk, dankjewel :)

Ik ga hem toch proberen ruilen dan. De hennetjes zijn ook alletwee dezelfde kleur als de haan. Vind het dan ook wel leuk om een ander kleurtje haan te hebben.

Als het niet lukt om te ruilen, weet ik in ieder geval dat het niet veel kwaad kan als ze kuikens krijgen ;)

Iemand nog suggesties waar ik het beste kan proberen om hem te ruilen? Zag hier op het forum al een 'aangeboden' gedeelte :)

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Trea » 23 jul 2015 19:55

Waar heb je ze gekocht? Ik zou proberen daar te ruilen als je daar een afspraak over hebt gemaakt. Veel verkopers willen helaas geen haantjes terugnemen.

Een haan ruilen tegen een hen is denk ik niet echt een optie, tenzij je er geld bij bij wil leggen.

Mjek
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2015 21:32
Land: Nederland
M/V: V

Re: Cochinkriel

Berichtdoor Mjek » 23 jul 2015 21:15

Trea schreef:Waar heb je ze gekocht? Ik zou proberen daar te ruilen als je daar een afspraak over hebt gemaakt. Veel verkopers willen helaas geen haantjes terugnemen.

Een haan ruilen tegen een hen is denk ik niet echt een optie, tenzij je er geld bij bij wil leggen.


Ik heb ze voor een zacht prijsje van een vriendin overgekocht :) Ik vind het niet erg dat het toch een haantje is, maar wel jammer dat ze uit hetzelfde nest komen. Vandaar dat ik graag het haantje voor een ander wil ruilen.

Als het goed is kan ik hem morgen ruilen bij een kinderboerderij voor een ander cochin haantje :) Zij waren er ook bij geholpen om een haantje te ruilen ivm inteelt :-D Ben benieuwd :-)


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten