Sussex

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: De Sussex!

Berichtdoor Brahma's Ward » 27 okt 2012 15:11

Mooi ras :duimop:
Maar brecht,die maybelline heeft die nu geen foute kam?
Of zie ik dat verkeerd?
Mooi zijn ze wel ,heel mooi zelfs :duimop:

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: De Sussex!

Berichtdoor KipjeBrecht » 27 okt 2012 15:18

Neenee, ze heeft de juist kam! Alleen moet die nog wat groeien, de foto is trouwens al wat oud. Ik ga eens een nieuwe moeten nemen van haar ;)

Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: De Sussex!

Berichtdoor Brahma's Ward » 27 okt 2012 19:45

KipjeBrecht schreef:Neenee, ze heeft de juist kam! Alleen moet die nog wat groeien, de foto is trouwens al wat oud. Ik ga eens een nieuwe moeten nemen van haar ;)

ah ok,zeker doen :duimop:

Gebruikersavatar
diertjes
Berichten: 1119
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:36
Land:
M/V: M

Re: De Sussex!

Berichtdoor diertjes » 31 okt 2012 19:48

Leuk zeg die sussexen!

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: De Sussex!

Berichtdoor KipjeBrecht » 31 okt 2012 21:28

diertjes schreef:Leuk zeg die sussexen!

Ja hé :puh2: :duimop:

Kuni
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 mar 2012 11:53
Land: NL
M/V: V

Re: Sussex

Berichtdoor Kuni » 02 mei 2013 15:28

Wij hebben bij de fokker 5 sussex broedeieren gehaald. Deze zijn door een wyandotte en een chabo hen uitgebroed...
Van de 5 eieren zijn er uiteindelijk 2 uitgekomen. De kuikens zijn nu bijna 3 weken oud. Ze zijn natuurlijk prachtig!!! :lol: De hennen zijn heerlijk aan het moederen... Hoe lang duurt het dat ze alleen maar voor de kuikens zorgen?
En vanaf wanneer kan je zien of het een haan of hen is? Heb me laten vertellen dat het veel makkelijker is om het te zien als bij wyandotte kriel kippen... Klopt dit?

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Sussex

Berichtdoor brenda17 » 02 mei 2013 17:27

Kuni schreef:Wij hebben bij de fokker 5 sussex broedeieren gehaald. Deze zijn door een wyandotte en een chabo hen uitgebroed...
Van de 5 eieren zijn er uiteindelijk 2 uitgekomen. De kuikens zijn nu bijna 3 weken oud. Ze zijn natuurlijk prachtig!!! :lol: De hennen zijn heerlijk aan het moederen... Hoe lang duurt het dat ze alleen maar voor de kuikens zorgen?
En vanaf wanneer kan je zien of het een haan of hen is? Heb me laten vertellen dat het veel makkelijker is om het te zien als bij wyandotte kriel kippen... Klopt dit?


Zou je foto's moeten plaatsen, dan kunnen we je vertellen of het hanen of hennen zijn.

Gebruikersavatar
hollandsekriel
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:47
Land: Nederland
M/V: M

Re: De Sussex!

Berichtdoor hollandsekriel » 08 mei 2013 11:45

Mijn tante heeft ze ook, Ik ben van plan ze ook te nemen ik denk een stuk of 3. Je zou eigenlijk er een haan bij moeten nemen, mijn tante heeft 2 hennen en één haan, dus heeft ze eieren gespaard van haar sussexen dus heeft ze er 45 bij elkaar gekregen. Ze had dus 3 sussexen want daar kun je er nu dus 43 bij optellen. Sussezen zijn echt héél vruchtbaar dus. Als je er dan een haan bij neemt....heb je weer mooie jonge ras sussexjes

bakker
Berichten: 104
Lid geworden op: 05 feb 2013 21:52
Land: nederland
M/V: M

Re: Sussex

Berichtdoor bakker » 08 mei 2013 13:28

hallo

heeft er iemand een sussex haan te koop of eventueel te ruil tegen een grootte sussex hen met een fraaie kleur?
ik heb deze hen gekocht om mijn porselein kleur te verbeteren op de wyandotte kriel maar mijn kriel haan lijkt deze hen niet te bevruchten dus wil ik het nu andersom proberen, ik zoek een haan met een perfecte mooie kleur verder kwa type etc mag er alles aan mankeren.

mvg berry bakker

jonas__
Berichten: 441
Lid geworden op: 25 mei 2013 16:15
Land: Belgie
M/V: M

Re: Sussex

Berichtdoor jonas__ » 28 jul 2013 17:16

kan je ergens een rasbeschrijving terugvinden?
Op het uiterlijk van de sussex?


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten