Luikse Vechter

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
de Witte
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jul 2014 23:24
Land: nederlands
M/V: M

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor de Witte » 29 jul 2014 23:16

Wat een imposant en prachtig beest .

Ik voel hier duidelijk dat dit niet zomaar even iets fokken is , dit is passie en toewijding vanuit de geschiedenis door generaties gedragen tot in het heden nu .

Een alles omvattend woord om het geheel uit te drukken ( GEWELDIG ) .

Ontmoetingscentrum De Linde in Linter - in 2015 kom ik zeker langs - ik ben erg onder de indruk

Groet . . . . . de Witte

Gebruikersavatar
diablodamian
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 mei 2011 16:30
Land: belgie
M/V: M
Locatie: België Moen

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor diablodamian » 19 aug 2014 20:26

Afbeelding

prachtige Luikse vechter haan!!! Hiervan wil ik wel van zijn hennetjes
broedeitjes van. Hoe noemt deze kleurvariant?

ik zelf heb een zwarte Sumatra haan. Nog nergens van de rassenfoto's hier foto's gezien.
geeft niemand een Sumatra haan??? Zelf bij ras soorten staat hij nergens.
van zodra ik kan post ik een paar foto's van mijn Sumatra koppeltje. :-)

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor gonda » 19 aug 2014 20:58

Als dat een luikse is, dan eet ik mijn hoed op, die heeft een rug als een strijkplank, dus dat is een brugse

Gebruikersavatar
diablodamian
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 mei 2011 16:30
Land: belgie
M/V: M
Locatie: België Moen

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor diablodamian » 19 aug 2014 21:32

gonda schreef:Als dat een luikse is, dan eet ik mijn hoed op, die heeft een rug als een strijkplank, dus dat is een brugse


ach ik heb gewoon hier op de topic van Luikse vechter de foto genomen die ik hier tegen kwam.
vond het een prachtig beest. Mag voor mij gelijk zijn wat het is maar hier van wil ik ook kippetjes :-)

Gebruikersavatar
diablodamian
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 mei 2011 16:30
Land: belgie
M/V: M
Locatie: België Moen

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor diablodamian » 19 aug 2014 21:40

gonda schreef:Als dat een luikse is, dan eet ik mijn hoed op, die heeft een rug als een strijkplank, dus dat is een brugse


heel deze topic moeten doorbladeren. Maar eindelijk terug gevonden.
het schijnt dat deze haan van Sigrid geen Luikse is.
viewtopic.php?f=80&t=50944&start=100

maar Sigrid zou ik hier van kuikens kunnen krijgen!? :-)

Dieter
Berichten: 4908
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:08
Land:
M/V: V
Locatie: Westkerke

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor Dieter » 19 aug 2014 21:52

Ik fok Sumatra's sedert 1998.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor gonda » 20 aug 2014 10:05

Sigrid heeft geen luikse meer, noch andere grote vechters, dus ook geen brugse

Gebruikersavatar
diablodamian
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 mei 2011 16:30
Land: belgie
M/V: M
Locatie: België Moen

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor diablodamian » 20 aug 2014 11:00

Twinkel schreef:
PierreV schreef:Twinkel
Ik geef toe, prachtige dieren met zeer mooie lange loopbenen en donkere oogkleur. Als ik al deze dieren zie net zogoed als uw kampioen in Aarschot, waarom doen jullie niet mee op de nationale wedstrijd. Het is ten eerste plezant om nog eens met elkaar een gesprek te voeren en de sportieve tegenstand is des te prachtiger. Mijn vraag over de getoonde dieren is alleen, welke kleurslagen zijn dit en hierover gaat mijn vraag in de volgende reactie.
Pierre


Eerst en vooral proficiat met je nationale tittel. Persoonlijk doe ik niet zo graag tt, zeker geen meerdaagse, had mijn dieren speciaal voor Linter geprepareerd, maar nu het uitgesteld is naar april heb ik meegedaan in Aarschot waar ik trouwens ook lid ben.
Die dieren op de foto zijn van Sigrid en komen uit dieren van Marcel Wijffels en Coen Coox, ze is daar mee bezig geweest van 2004 tot ongeveer 2008.


viewtopic.php?f=80&t=50944&start=100

hier staat nog eens duidelijk, de dieren op de foto zijn van Sigrid en kome, uit de dieren van Marcel wijfels en Coen coox, deze mensen ken je toch Gonda?? Zijn dit nu Luikse of Brugse, als het brugse zijn gelieve de foto's te verwijderen en te posten bij Brugse vechter topic.

Gonda hoe noemt deze kleur slag en wat is dit nu van ras?

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor gonda » 20 aug 2014 11:09

diablodamian schreef:
Twinkel schreef:
Eerst en vooral proficiat met je nationale tittel. Persoonlijk doe ik niet zo graag tt, zeker geen meerdaagse, had mijn dieren speciaal voor Linter geprepareerd, maar nu het uitgesteld is naar april heb ik meegedaan in Aarschot waar ik trouwens ook lid ben.
Die dieren op de foto zijn van Sigrid en komen uit dieren van Marcel Wijffels en Coen Coox, ze is daar mee bezig geweest van 2004 tot ongeveer 2008.


viewtopic.php?f=80&t=50944&start=100

hier staat nog eens duidelijk, de dieren op de foto zijn van Sigrid en kome, uit de dieren van Marcel wijfels en Coen coox, deze mensen ken je toch Gonda?? Zijn dit nu Luikse of Brugse, als het brugse zijn gelieve de foto's te verwijderen en te posten bij Brugse vechter topic.

Gonda hoe noemt deze kleur slag en wat is dit nu van ras?

eerst en vooral ik hoef niets, ik moet dus ook die foto's niet verwijderen, dat moet je vragen aan de moderatoren
het zijn dus brugse, en geen luikse, als je ergens de standaarden gaat lezen, dus zul je dat direct zien
de kleurslag: iets met zilver, en voor de rest is daar weinig kleur op aan te duiden, dat is dus typisch voor de vechters
en ja, ik ken die namen allemaal en persoonlijk, ter info: marcel is dood, de rest leeft nog
als ex secretaris van de vechthoenderclub denk ik dat ik de meeste gerenomeerde fokkers uit europa wel ken

Gebruikersavatar
diablodamian
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 mei 2011 16:30
Land: belgie
M/V: M
Locatie: België Moen

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor diablodamian » 20 aug 2014 12:01

Bedankt voor de goede info. Hierbij weet ik uit een persoon met Super kennis van vecht kippen en verwanten. Dat de foto's dus verkeerd staan en Brugse vechters zijn. Het raadsel is opgelost! Hierbij weet ik genoeg, zoals Brugse een rug hebben als een strijk plank en Luikse niet. Vond die haan gewoon prachtig van kleur tekening. En ook kwa bouw.

nogmaals Bedankt GONDA!

Mvg diablodamian


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten