Ineens cavia-opvangplek...

Gebruikersavatar
Heike
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jul 2005 21:39
Land:
M/V: V
Locatie: Limburg
Contacteer:

Berichtdoor Heike » 21 mei 2006 10:51

Weer een mooi staaltje van echte dierenliefde Monique !!!

Heb dit zelf ook al eens meegemaakt... het ging toen om 20 cavia's die ook vreselijk onder de schurft zaten, de verzorgers opteerden toen voor een gruwelijke wijze om deze diertjes aan hun eind te laten komen namelijk gewoon tegen de muur kwakken. Ik heb daar toen een grote stok voor gestoken en heb hen allemaal 'ontvoerd', laten verzorgen door een dierenarts en ben toen met de verantwoordelijke van het dierenparkje gaan spreken. Die heeft me toen verzekerd dat er geen dieren op zo'n gruwelijke manier gedood zouden worden en dat ik voor hun verzorging mocht instaan. Inmiddels zijn ze er, behalve eentje, allemaal bovenop gekomen.
Ik zie op je diavoorstelling dat je ze in huis had zitten, een hele karwei...maar je dochtertje is precies een grote hulp.
Hoop dat je voor dat witte caviaatje een goede thuis vindt!!!

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 21 mei 2006 14:22

Lief van je Monique, en fijn dat het allemaal zo goed gaat. Ze zijn er weer prachtig boven op gekomen. Tis een naar iets schurft, helaas hebben wij het ook zeer regelmatig bij de cavia jongen, om moedeloos van te worden :(
Ik ga zeker ook eens het middel proberen dat Iris aanraad!

Wat betreft het alleen houden van cavia's en konijnen, wij adviseren ook altijd om er meerdere bij elkaar te houden.
Een dier alleen is best mogelijk, maar dan ben jij als verzorger de aangewezen persoon om aandacht aan het diertje te geven.

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je je diertje houdt, ben je een konijntje alleen in de tuin?
Dat valt gewoon niet mee. Wie gaat er als het vreselijk koud is, regent en stormt bij zijn konijntje in de tuin zitten? En stel dat je zo gek bent ;) en je gaat er een heel uur bij zitten, dan nog zit het beestje dan de rest van de 23 uur alleen.

Maar een cavia in huis alleen?
Ik moet zeggen dat ik echt kinderen ken, die wezenloos van hun cavia beertje zijn, er er elke dag mee in de weer zijn! Ik vind in dat geval zo'n cavia alleen niet zielig. Ze zijn vreselijk tam, worden op hun wenken bediend en krijgen echt veel liefde en aandacht.
Ze zijn echt een met het gezin! En dit kan natuurlijk ook een konijn zijn.

Maak de keus naar de situatie waarin het diertje gehouden wordt.

Gebruikersavatar
monique16
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 nov 2005 18:58
Land:
M/V: V
Locatie: westland

Berichtdoor monique16 » 23 mei 2006 12:36

Die mannetjes kunnen nu echt niet meer bij elkaar ze vechten en dat schiet dus niet op.
Dus nu zit 1 mannetje in een nogal klein kooitje.
Ik wilde ze ook laten castreren dan zou ik ze elk bij een vrouwtje kunnen doen dan schijnt geloof ik wel goed te gaan maar dat kan pas als ze 5 maanden zijn. Dus over 2 maanden pas....
Nu is 1 vrouwtje nog niet helemaal goed dus aan de ene kant komt dat goed uit.
Maar 2 van die lellen van kooien in de kamer...
Ik ben er nog niet uit.
Van mij mag die blijven maar beter is samen maar dat kan dus niet.
En een goed baasje die hem laat helpen en er een of 2 vrouwtjes bij zet dat zou ook mooi zijn.
Weet niet wat ik even moet doen...
(Maar idd die aanbieding was mét kooi.)

Gebruikersavatar
magreth rozenveld
Berichten: 6694
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:41
Land:
M/V: V
Locatie: Maarheeze

Berichtdoor magreth rozenveld » 29 mei 2006 23:32

Goed gedaan! Echt een schatje. En ze zijn zo slim, kunnen zo heerlijk dwingen of slijmen voor een paprika :ja: Wij hebben bij onze cavia, een vrouwtje, 1 jaar later nog een vrouwje bijgevoegd.
Gaat goed als je de spelregels naleeft... :-)
Op neutraal terrein de eerste dag,( dat was bij ons de wasmand ) flink insprayen met parfum/afthershave en opletten.
Ging bij de meiden goed. Vond het ook zo zielig dat onze Tommel alleen was, liep veel los rond maar de skuzi kabel van de computer was best wel duur en laat dat nou de enige kabel zijn waar ze bij kon. :oops:


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten