cavia met vieze ogen.....wat te doen?

Gebruikersavatar
HEDGEHOG
Berichten: 1461
Lid geworden op: 20 nov 2002 19:49
Land:
M/V: V
Locatie: Wageningen
Contacteer:

cavia met vieze ogen.....wat te doen?

Berichtdoor HEDGEHOG » 05 aug 2006 19:05

Hoi allemaal,

Wij hebben vandaag 5 logeercaafjes gekregen, hartstikke leuk! Toen we de eigenaren uitlieten zag ik in het langslopen dat er eentje een beetje een vochtig oogje had.

Maar nu blijkt het toch wel iets meer dan dat te zijn. Allebei de oogjes zijn vochtig en lijken regelmatig vol te lopen vanuit de onderhoek met wittig spul. Net zag ik 1 van de andere caafjes dit weglikken....
Ook dacht ik een keer te zien dat het neusje ook niet helemaal schoon was maar dat weet ik niet zeker. Het caafje trekt zich nog graag terug onder het trappetje en ze zijn allemaal nog behoorlijk aan het wennen aan de nieuwe omgeving dus ik laat ze nog maar een beetje met rust.
Ik heb haar wel zien eten en drinken en ze is gewoon nieuwsgierig als er iets gebeurt, zit niet suf weggedoken ofzo.

Is dit iets waar ik wat aan moet doen? En zo ja: wat?
Ik zit ook een beetje in dubio of ik de eigenaren er nu meteen al over moet bellen...:krab: Zodat ze weten dat ze het meteen al had en niet hier heeft opgelopen, wat het ook is.
Nou ja, ik wacht eerst jullie reakties wel even af.

Voor de zekerheid ga ik maar niet van de logeercaafjes rechtstreeks naar onze eigen Bob. Eerst handen wassen! :ja:

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 05 aug 2006 19:46

Hmmm klinkt toch niet helemaal lekker....

Bij cavia's is het net als bij konijnen, dat je er vrij vlot bij moet zijn voor genezing. Schoonspoelen met afgekoeld gekookt water kan natuurlijk altijd. Oogzalfje ook.

Maar het kan ook meer zijn als alleen een oogprobleempje.

Kijk eens hier, heeft veel ziekte info! plus een forum! (Is mij al eens heel behulpzaam geweest!)
http://www.knoevel.nl/


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten