mijn cavia's en hun verhaal

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: mijn cavia's en hun verhaal

Berichtdoor MIC » 16 mar 2011 21:10

Zijn oog is verloren, lelijk en nog steeds uitpuilend.
Ik heb het er over gehad met mijn (huis)DA en gevraagd of hij toch niet wou opereren, maar hij zag dat niet zitten.
Gorky heeft een abces aan de kaak, dus is vermoed ook onder het oog (2 abcessen of 1 mega) DA zei er moet al eerst en vooral een oorzaak zijn voor een abces. Als het een uitwendige wond was (door beet of wondje scherp iets) dan is er geen probleem dan barst het daar open (of forceer je het) en is het kwestie van spoelen en honingzalf. Bij Gorky is er 'vermoedelijk' een tandwortel die een infectie geeft, dat kan bij hun best tot het oog.
Zo zou abces 1 en abces 2 moeten verwijdert worden + zijn oog ... dat is al een hele ingreep en niet ieder DA durft zich hier aan wagen. Bovendien blijft de oorzaak de tand/tandwortel, dus die tand zou er ook uit moeten ... zelf Krista DA begint hier niet aan, het risico dat het bot breekt is veeeeeel te groot.
Gorky is 5 jaar en 3 maanden, en IK WEET dat hij deze ingreep NIET overleefd !

Zondag was ik te suf om Gorky Ab te geven, na Casper ging het echt niet om wie dan ook te verzorgen. Maandag had Gorky al een snotneus, dus ik blijf de AB geven en pijnstiller. AB helpt de abcessen niet maar wel verdere infectie te voorkomen. Hij krijgt ook Echinacea.
Voor Gorky is het een kwestie van tijd/geluk zo verder te kunnen functioneren, zolang hij eet ... prima, eens hij het opgeeft ...tja ik ken de weg :cry: (heb al met DA besproken, ik mag hem zelf in weekend bellen)

Pacco had even een houding te prrten zo van oh, nu ben ik de man ... maar er kwam geen enkele reactie van Gorky (die was in contact met de regenboog) maar als Gorky verdwijnt dan zal Pacco niet alleen functioneren (en zo is het altijd schaken)

Gebruikersavatar
marjolijn1957
Berichten: 5915
Lid geworden op: 12 jan 2009 12:01
Land: NL
M/V: V
Locatie: Vlakbij een zeer bekend knooppunt in het midden van NL

Re: mijn cavia's en hun verhaal

Berichtdoor marjolijn1957 » 17 mar 2011 17:45

Pff, houd het dan nooit op bij jou? Kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment aan het eind van je latijn bent.
Ik besef steed meer dat ik blijkbaar een grote beschermengel bij me heb metop dit moment al de goed gezonde diertjes. Klop het af natuurlijk.

Ik kan hiervandaan niet anders dan je een viruele aai over je bol geven en weet dat je hier altijd geduldige ogen heb om je verhaal te lezen.

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: mijn cavia's en hun verhaal

Berichtdoor MIC » 16 apr 2011 12:06

Omdat mijn topic behoorlijk lang is geworden gaan we verder in deel 2


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten