hoe zien jouw cavia's eruit??? laat ze zien!!

Gebruikersavatar
kukeletok
Berichten: 471
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:52
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: 's Heerenhoek (Zeeland-NL)

Re: hoe zien jouw cavia's eruit??? laat ze zien!!

Berichtdoor kukeletok » 07 sep 2013 23:51

Ik zal ook nog eens foto's van mijn caafjes plaatsen maar moet ze eerst weer even op de laptop zetten.

Bij mij is het verhaal begonnen dat ik via een kennis een alpaca cavia heb overgenomen op de voorwaarde dat ik er een andere cavia bij nam, die cavia had nog geen naam (alleen op de stamboom, maarja, om hem nou 'La Luna's fozzie bear' te noemen is ook weer een hele mond vol :P) dus die had ik Doodle genoemd, met als bijnaam een wandelende pruik.

In de dierenwinkel een driekleur gladhaar gehaald, Hencky (Hen-kie). Doodle had ik al als volwassen caaf van 3 jaar en Hencky was nog 8 weken. 2 jaar later heb ik Doodle in moeten laten slapen en toen had ik bij de dierenwinkel 2 nieuwe cavia's erbij gehaald (ik ging eigenlijk om 1, maar kon niet kiezen), dat waren een tweekleurige gladhaar en een sheltie. Een tijdje later was het Hencky's laatste dag, die was niet oud geworden helaas en toen had ik de twee andere caafjes nog over. De gladhaar is trouwens Frietje en de sheltie is Ciallmhare (Kel-mar).

Ciallmhare en Frietje hebben nog even samen gezeten maar na verloop van tijd ging het toch steeds vaker niet helemaal goed tussen die twee en toen Frietje ook echt gebeten werd en ook wondjes kreeg op zijn snuitje heb ik beiden apart gezet, die kooien staan nu tegen elkaar op de grond, regelmatig zitten ze dan met de snuitjes tegen elkaar te flikflooien maar bij elkaar hoef je ze niet te zetten, uiteindelijk wil ik nog eens proberen ze buiten te zetten in een vrij grote ruimte en onder toezicht en kijken hoe het dan loopt en of ik ze misschien toch nog bij elkaar kan krijgen, maar die kans lijkt me klein.

Gebruikersavatar
Heike
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jul 2005 21:39
Land:
M/V: V
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: hoe zien jouw cavia's eruit??? laat ze zien!!

Berichtdoor Heike » 23 sep 2014 23:04

Ruzzeltje en Grijsje... :ilove:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zachtgekookt ei
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2014 09:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: hoe zien jouw cavia's eruit??? laat ze zien!!

Berichtdoor Zachtgekookt ei » 11 dec 2014 12:32

Wat een schatjes allemaal! Ik ben echt dol op cavia’s. Ze kijken altijd zo blij :ilove:

Duiffie
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 nov 2017 18:41
Land: nederland
M/V: V

Re: hoe zien jouw cavia's eruit??? laat ze zien!!

Berichtdoor Duiffie » 18 jan 2018 10:35

Dit zijn mijn caafjes: Mango, Betsy en Peach (van links naar rechts). Het zijn drie zusjes. In huis genomen vanuit dierenopvang. Ze wonen bij de kippen. Hebben een eigen buitenkooi maar kunnen tussen de kippen lopen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: hoe zien jouw cavia's eruit??? laat ze zien!!

Berichtdoor Kip La La » 18 jan 2018 10:49

Wat een schatjes. :ilove:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: hoe zien jouw cavia's eruit??? laat ze zien!!

Berichtdoor Isabel » 18 jan 2018 11:07

En weer opvangdieren. Goed bezig! :duimop:
En wat een schatjes... :ilove:


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten