Bob en Elsa nog een keer

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Bob en Elsa nog een keer

Berichtdoor Zweedse Kip » 12 sep 2009 10:24

Na een hele tijd maar weer eens fotos van Bob en Elsa, ze zijn ongeveer 1,5 jaar oud nu

Er staat geen sprietje gras meer in dit stuk van de ren. Wroeten is hun lust en hun leven...dat kan je wel zien ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bijna elke dag mogen ze lekker los bij ons in de tuin OF gaan ze mee op de middagwandeling met de honden ;)

Elsa komt altijd even een kroel of aai halen :P

Afbeelding

REGINE
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 jul 2009 12:11
Land: belgie
M/V: V

Re: Bob en Elsa nog een keer

Berichtdoor REGINE » 12 sep 2009 11:02

dat zijn schattige varkentjes !!! heb ik ook nog op mijn 'dierenverlanglijstje' staan ooit ... heel leuke dieren en blijkbaar ook erg lief !!! en zie ze lekker liggen zonnen ! wat een leven ! en ze krijgen ook geen kritiek omdat ze 'mollig' zijn, want dat wordt gewoon van ze verwacht, hihi ! echt leuk :gulzig:

Gebruikersavatar
Heike
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jul 2005 21:39
Land:
M/V: V
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Bob en Elsa nog een keer

Berichtdoor Heike » 12 sep 2009 12:25

Waw, ze hebben de boel flink verbouwd... Ongelooflijk toch, hoe die snuiten kunnen wroeten, hier houden ze er ook erg van... ;) Gaan ze bij jou ooit in het modderbad? Hier wel, als het zonnetje schijnt moeten ze er minstens 1 keertje ingelegen hebben. :P

Yola
Berichten: 609
Lid geworden op: 18 jun 2008 12:08
Land:
M/V: V

Re: Bob en Elsa nog een keer

Berichtdoor Yola » 12 sep 2009 12:40

Wat een geweldige foto's, de tevredenheid spat ervan af!
Zo hoort een varken te leven!
Hier hebben ze ook een enorm kraterveld gemaakt, gaten zijn wat groter aangezien de varkens hier ook een ander formaat hebben :lol:
Het lijkt op de foto of Elsa ruizig is, (haar muts is opgezet en rood) is ze dan ook anders in gedrag, Jol hier is niet te pruimen als ze ruist, dan komt ze voor me staan en maakt heel diepe gromgeluiden, ook wil ze me wel de kont toedraaien, geloof dat ze denkt dat ik ook een varken ben ;)

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: Bob en Elsa nog een keer

Berichtdoor Chantal » 12 sep 2009 15:27

ach, wat lief wat lief... ze zien er zo knuffelachtig uit :gutgut:

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Re: Bob en Elsa nog een keer

Berichtdoor jo-corine » 12 sep 2009 18:54

Wat een mooie foto's. :-D

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Bob en Elsa nog een keer

Berichtdoor Zweedse Kip » 12 sep 2009 19:02

Yola schreef:Wat een geweldige foto's, de tevredenheid spat ervan af!
Zo hoort een varken te leven!
Hier hebben ze ook een enorm kraterveld gemaakt, gaten zijn wat groter aangezien de varkens hier ook een ander formaat hebben :lol:
Het lijkt op de foto of Elsa ruizig is, (haar muts is opgezet en rood) is ze dan ook anders in gedrag, Jol hier is niet te pruimen als ze ruist, dan komt ze voor me staan en maakt heel diepe gromgeluiden, ook wil ze me wel de kont toedraaien, geloof dat ze denkt dat ik ook een varken ben ;)


Noem je dat ruizig? Ik dacht berig ? :gutgut:
Maar ik begrijp wat je bedoelt ;)
Ja klopt Elsa is idd weer zover.Haar kling is dan opgezet.De fotos zijn van gisteren.

Elsa is volgens mij 1 van de weinigen die als ze berig/ruizig is heel lief en aanhankelijk is.Naar Bob kan ze wel eens humeurig zijn.Ik vind haar ook wat "krijseriger"ook "praat" ze dan meer :P
Ik hoor verhalen...pff...dan zijn ze echt agressief een dag of 3.

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Bob en Elsa nog een keer

Berichtdoor Zweedse Kip » 12 sep 2009 19:05

Heike schreef:Waw, ze hebben de boel flink verbouwd... Ongelooflijk toch, hoe die snuiten kunnen wroeten, hier houden ze er ook erg van... ;) Gaan ze bij jou ooit in het modderbad? Hier wel, als het zonnetje schijnt moeten ze er minstens 1 keertje ingelegen hebben. :P


Ja een modderbadje vinden ze wel lekker, maar niet zoals ik van varkens hoor.Sommigen zitten dan helemaal onder de modder.
We sproeien met warm weer een paar kuilen vol met water en dan poedelen ze wel, maar echt helemaal onder de moddder, nee dat doen ze niet zo. Vind ik best wel jammer. Ik vind het heerlijk om naar ze te kijken als ze zo bezig zijn.

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Bob en Elsa nog een keer

Berichtdoor Zweedse Kip » 12 sep 2009 19:08

REGINE schreef:dat zijn schattige varkentjes !!! heb ik ook nog op mijn 'dierenverlanglijstje' staan ooit ... heel leuke dieren en blijkbaar ook erg lief !!! en zie ze lekker liggen zonnen ! wat een leven ! en ze krijgen ook geen kritiek omdat ze 'mollig' zijn, want dat wordt gewoon van ze verwacht, hihi ! echt leuk :gulzig:


Ja...deze 2 hebben een lui leventje ;) super verwend zijn ze.
Bob is zelfs zo verwend dat ie geeneens witte kool eet. Meneer blieft dat niet(meer)...hij heeft liever wat anders.
En Monique geeft hem dan zijn zin.... :oops:

Yola
Berichten: 609
Lid geworden op: 18 jun 2008 12:08
Land:
M/V: V

Re: Bob en Elsa nog een keer

Berichtdoor Yola » 12 sep 2009 20:55

ben hier begonnen met het houden van varkens en hier noemen ze het ruizen :gutgut:
Hier is het modderbadderen zolangzamerhand wel afgelopen, het is altijd een geplons van jewelste, en absoluut een mooi gezicht, de biggen zijn er gek op, Jollie is een ander verhaal, die laat haar waterbak altijd overstromen om daarna lekker een modderbad te maken en daar gaat ze dan in liggen.
We hebben al beton gestort maar ook daar heeft ze een laag modder overheen gewerkt :crazyeyes:
Ik wil Jollie in december weer zwanger maken, er blijft 1 big bij haar omdat ze niet alleen kan zijn.
Grappig dat Bob zo verwend is, hier vreten ze alles,maar er is natuurlijk ook een stuk meer competitie!


Terug naar “Varkens/minivarkentjes”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten