ons nieuwe lid van de familie

Gebruikersavatar
magreth rozenveld
Berichten: 6694
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:41
Land:
M/V: V
Locatie: Maarheeze

Re: ons nieuwe lid van de familie

Berichtdoor magreth rozenveld » 28 mar 2010 12:40

Nou, vertel..............
Hoe is het met jullie dames.
Ruzie bijgelegd?

Gebruikersavatar
mintaka
Berichten: 4471
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:42
Land: Belgie
M/V: V

Re: ons nieuwe lid van de familie

Berichtdoor mintaka » 28 mar 2010 13:39

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het nu gaat!

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: ons nieuwe lid van de familie

Berichtdoor 2men » 29 mar 2010 23:03

het lijkt wel op voernijd....sjaan is dan vrij fanatiek en dan bijt beppie ook van haar af.... verder gaat het goed...ze liggen heerlijk in hun stro in een holletje, mooi naast elkaar......

droog voer krijgen ze in de trog, maar het gekookte voer zoals de aardappel partjes en de worteltjes ed voer ik uit de hand en om de beurt en dat werkt goed....

zijn allebei al zover dat ze uit mijn hand eten.... bij alwin staan ze in een uiterste hoek van het hok.... hihihihihi
geeft niks want ik ben ook het voerbaasje hihihihihi

aaien worden ze wat nerveus van......en dat blijft nog bij korte aanrakingen.....iets wat minder werd door de 2de tante in het hok... ze schrikken van elkaar, maar dat komt wel weer

Gebruikersavatar
Pauline
Berichten: 8219
Lid geworden op: 25 sep 2002 12:36
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: ons nieuwe lid van de familie

Berichtdoor Pauline » 29 mar 2010 23:11

De lekkerste plek om te aaien voor een varken is de buik. Als je aan de onder-zijkant van de buik krabbelt vallen ze vanzelf om, daar genieten ze echt van! En die van ons vallen ook om als je ze in het holletje achter de oren krabt. Gewoon aaien werkt niet bij die van mij, ik moet echt met kracht krauwen. Een rosborstel voor paarden vinden ze ook helemaal geweldig, vooral als ze straks de rui in gaan.
Voernijd kan prima, een varken leeft nou eenmaal om te eten :gutgut: Wij hebben hier 2 troggen staan zodat ze in het begin beide kunnen eten. Bess is eigenlijk altijd als eerste klaar en als wij niet op tijd zijn is Porky dan meteen weg omdat ie bang is dat hij op zijn kop krijgt van zijn zus.
Mooi om te zien hé, dat slapen! Zo lief zoals ze bij elkaar kruipen. :ilove:
Gelukkig gaat het allemaal voorspoedig verder!

Wel een gigantische drukte zeg, voor jullie! Met de geiten en de varkens bedoel ik dan. Knap dat jullie het zo vol kunnen houden :duimop:

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: ons nieuwe lid van de familie

Berichtdoor 2men » 30 mar 2010 01:03

Pauline schreef:De lekkerste plek om te aaien voor een varken is de buik. Als je aan de onder-zijkant van de buik krabbelt vallen ze vanzelf om, daar genieten ze echt van! En die van ons vallen ook om als je ze in het holletje achter de oren krabt. Gewoon aaien werkt niet bij die van mij, ik moet echt met kracht krauwen. Een rosborstel voor paarden vinden ze ook helemaal geweldig, vooral als ze straks de rui in gaan.
Voernijd kan prima, een varken leeft nou eenmaal om te eten :gutgut: Wij hebben hier 2 troggen staan zodat ze in het begin beide kunnen eten. Bess is eigenlijk altijd als eerste klaar en als wij niet op tijd zijn is Porky dan meteen weg omdat ie bang is dat hij op zijn kop krijgt van zijn zus.
Mooi om te zien hé, dat slapen! Zo lief zoals ze bij elkaar kruipen. :ilove:
Gelukkig gaat het allemaal voorspoedig verder!

Wel een gigantische drukte zeg, voor jullie! Met de geiten en de varkens bedoel ik dan. Knap dat jullie het zo vol kunnen houden :duimop:



Alwin heeft het drukker dan ik, hij heeft naast zijn werk ook nog wat werk bij z'n ouders....
omdat z'n moeder herstellende is van een verwaarloosde blindedarm, moet z'n vader het aflammeren alleen doen, maar regelmatig is alwin daar te vinden in zijn vrije uren om hulp te bieden bij het groeperen van de schapen, nummeren van de dieren en het hoefkappen.
zijn ouders hebben een boerenbedrijf met een 10 tal vaarsen en een 30tal schapen.

al met al is het voor alwin behoorlijk druk, met weinig rust en dat gaat z'n tol ook wel kosten op het sfeertje aan het eind van de dag.
maar das wel logisch want we zijn allebei aan ons eind van ons latijn.
gewoon een kwestie van elkaar wat meer adem ruimte geven aan het eind van de dag...... :oops: :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: ons nieuwe lid van de familie

Berichtdoor Zweedse Kip » 30 mar 2010 05:20

even een paar dagen niet gelezen en nu lees ik dat ze toch met zijn tweetjes zijn :yes: :yes:
Dubbel zoveel plezier nu :gulzig: voor de tantes en voor jullie ;)

Ik was toendertijd gewaarschuwd door de fokster van Bob. Varkens zijn heel heftig met de eerste kennismaking.
Zelfs biggen van 2 en 3 mnd oud.
Een middagje was het even hommeles( schaafwonden op hun schouders en Bob had een wondje aan zijn pootje ), maar nu....geen betere vriendjes dan Bob en Elsa :mrnono:

Succes met alle drukte in en rond het huis en met familieleden

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19184
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: ons nieuwe lid van de familie

Berichtdoor Isabel » 30 mar 2010 05:59

Wat fijn dat het zo goed gaat met de twee zusjes! :duimop:

Sterkte met de drukte, verlies elkaar niet uit het oog in zo'n hectische tijd. :-)

Blauwe
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 sep 2009 15:48
Land: NL
M/V: V

Re: ons nieuwe lid van de familie

Berichtdoor Blauwe » 05 apr 2010 18:48

Super dat de tantes elkaar gevonden hebben! :-D :-D

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: ons nieuwe lid van de familie

Berichtdoor 2men » 17 mei 2010 14:17

met sjaan en bep gaat het goed... groeien mooi en zijn goed tam... bij het kriebelen op de buik laten ze zich op zij vallen en bij het kriebelen houden ze hun ogen heerlijk dicht..... wat een mafkezen hihihih lijken op hun baasjes zal ik maar zeggen

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: ons nieuwe lid van de familie

Berichtdoor Zweedse Kip » 17 mei 2010 17:51

wie houd daar nou niet van? mannen en varkens.... :gutgut:


Terug naar “Varkens/minivarkentjes”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten