Mijn varkentjes

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Mijn varkentjes

Berichtdoor Swoentje » 13 nov 2014 15:57

Ik kan mijn varkens (2 borgjes, Bram en Bert) ook aaien, zeker als ik iets te eten bij me heb ;) Ik heb ze als biggen van 10 weken gekregen, maar de laatste 4 weken daarvan was het gezin waar ze geboren zijn op vakantie, en ze wilden ze nog niet aan mij meegeven, omdat ze nog te jong waren. In die 4 weken kwam er een keer per dag iemand eten geven en dat was het wat menselijk contact betrof. Ook zijn ze op latere leeftijd gecastreerd, wat ook nogal traumatisch was.
Mijn twee boys lopen apart van de kippen, dwz zij kunnen niet op de kippenwei, maar de kippen kunnen wel op hun stuk. En doen dat ook enthousiast. Want de varkenspoep zit vol met onverteerde muesli restjes :-D
Ze doen de kippen niets, en ook de kuikens van het voorjaar liepen bij de varkens.
Daar gebeurde ook niets mee.

beatje
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 okt 2014 17:16
Land: belgie
M/V: V

Re: Mijn varkentjes

Berichtdoor beatje » 14 nov 2014 19:32

Mijn varkens en kippen lopen bij elkaar,ze hebben wel ieder apart een nachthok.
Ik heb zijdehoenders en zoerselse trutten die zijn nog al groot.
Eén zijdehoentje is nog erg jong.
Maar de varkens zijn erg vriendelijk ,ze lopen ook wel eens in de tuin en doen ook de honden niks.

Ik hoef wel nooit te mesten.Ik heb op een half jaar tijd,die drollen kunnen ruimen.De kippen zijn mijn meestal voor :-)

Ik heb momenteel 2 kuikentjes van begin oktober,die heb ik wel in de veranda gezet.Mij is ook verteld dat varkens wel eens kuikens eten,ondanks dat ik ze nog nooit wat naar dieren heb zien doen,neem ik maar geen risico's

Gebruikersavatar
Zachtgekookt ei
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2014 09:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mijn varkentjes

Berichtdoor Zachtgekookt ei » 11 dec 2014 12:02

Ooh, ik wou dat ik de ruimte had voor zulke lievies. Zo schattig!


Terug naar “Varkens/minivarkentjes”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten