Muskuseend vrouw.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Muskuseend vrouw.

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 okt 2017 21:19

Wij hebben sinds vandaag een mooi muskuseend vrouwtje, we hebben er geen man bij gedaan omdat we geen jongen willen van de muskuseenden aangezien je die moeilijk kwijtraakt en het er in een keer zoveel zijn.
Maar we hebben verder nog zes kwakers en een koppel roodschoudertaling, de andere siereenden die ik had of ging houden werd hem niet want ik hou het eerst bij deze dus ze is zeker niet alleen.
We wonen in een woonwijk dus ik heb haarvwel gekortwiekt want ik wil absoluut niet dat ze bij de buren de tuin in gaat maar zal ze volgend jaar broeds worden en kan ik er dan gewoon eieren van een ander eendenras onderdoen ?
Ik denk dat het allemaal wel kan maar straks is het het tegenovergestelde vandaar deze vraag :gossip:

Dit ras is voor mij een groot vraagstuk want dit is men eerste muskuseend maar er is een boel info over te vinden maar ik kon deze vraag niet vinden om goed te beantwoorden

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Muskuseend vrouw.

Berichtdoor jantien » 17 okt 2017 07:27

Je moet er in ieder geval 1 muskuseend vrouwtje bijplaatsen, anders zal ze zich eenzaam voelen, ook al zijn er andere eenden.
Ja, muskuseenden zijn goeie broedsters dus dat kan. Maar de eenden die leggen kunnen dat zelf toch ook?

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Muskuseend vrouw.

Berichtdoor Onzebeestenboel » 17 okt 2017 08:52

Jantien, we hebben gisteren dus twee muskuseenden opgehaald want ik wou twee vrouwtjes maar ik heb dus een man en vrouw meegenomen dus dan ruil ik vandaag de man voor een vrouwtje en dan is ze niet meer eenzaam want het mannetje kan het niet goed vinden met mijn andere eendjes.
De andere eenden broeden zelf ja, maar misschien als ik nog eens een ander sierras wil hebben en dan dat ik daar zo eitjes van onder doe want ik ben meer voorstander van het natuurbroed dan machinaal broed maar zo heeft ieder zijn mening. :duimop:

Ze slapen buiten met de andere 9 eenden van me en en ze hebben een hok beschikbaar waar de kippen en de duiven ook in zitten en ze hebben water genoeg, hebben ze verder nog iets nodig of een tip ?

Alles is welkom ;)

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Muskuseend vrouw.

Berichtdoor Onzebeestenboel » 17 okt 2017 08:58

En gefeliciteerd he, Jantien :cool: :-D

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Muskuseend vrouw.

Berichtdoor jantien » 17 okt 2017 09:45

Onzebeestenboel schreef:En gefeliciteerd he, Jantien :cool: :-D


Dank je wel :-D

Dan is het perfect, twee dames muskuseenden. Vriendinnen voor het leven :duimop:
Ik heb heel bewust geen mannen meer bij mijn ganzen en muskuseenden zitten, altijd heibel in de tent...
Van andere soorten eenden heb ik geen verstand, heb wel eens gehoord dat lang niet alle soorten bij elkaar kunnen maar hoe dat zit, geen idee.
Je zou Kuckeltje eens kunnen vragen van dit forum, die heeft er dacht ik wel veel verstand van.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Muskuseend vrouw.

Berichtdoor Onzebeestenboel » 17 okt 2017 09:51

Jantien, Oke ja ik heb zeven kwakers verder en nog een koppel roodschoudertalingen, zijn de beste vrienden samen, ze doen ook alles samen :gossip:
En Oke ik zal inderdaad eens kijken.


Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten