Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Laagvliegert
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Laagvliegert » 14 nov 2017 15:17

Mijn sarcastische opmerking is natuurlijk gewoon waar en meer mijn soort humor dan sarcasme. :lol:.
Uw commentaar bevat dat soms ook (dacht ik) dus ging er vanuit dat u dat wel kon hebben. Anders sorry

Toch wil ik aangeven ontzettend blij te zijn met de info en neem die op dit moment tot me, fijn om te zien dat jullie beide zo betrokken zijn met het welzijn van A.J. de eend!

Op de facebook groep is het advies veel minder bruikbaar en kortaf, tot gewoon beledigend aan toe.
Fijn dat ondanks het veel rustig is in dit gedeelte van het forum dan op FB er toch beter advies is!!!

Uw link bestudeer ik nu daniel en ga ik op zoek hoop vanavond er wel uit te zijn

Wel is het veel werk die link uit te pluizen aangezien er zelfs uitgestorven rassen bij zitten en over gedrag weinig over vermeld wordt.Lees oa : kwaken.

De Carolina geniet tot nu toe de voorkeur vanwege formaat en uiterlijk. maar ben er nog niet uit.

Ik hou jullie op de hoogte!

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Frankkip » 14 nov 2017 19:09

Hou er wel rekening mee dat de vrouwtjes Carolina gewoon bruin zijn , niet zo mooi gekleurd als het mannetje. Een kwaker is een ras gekweekt uit de wilde eend, net zoals de cambell , pekingeend enz .Dat is hetzelfde als een herdershond met een cocker , of een huiskat met een pers. Een Carolina eend is een ander soort eend. Een kwaker en Carolina hebben net zoveel/weinig aan elkaar als een kip met een fazant , parelhoen met pauw enz. Ze kunnen wel met elkaar kruisen bij gebrek aan echte partner , maar zal nooit een hecht koppel worden zoals 2 carolinas of 2 kwakers. (Heb verder geen behoefte aan beledigende of boze reacties zoals door sommigen hier normaal lijken te zijn).

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Onzebeestenboel » 14 nov 2017 19:38

Frankkip, u maakt ook wel weer een punt hierin :oops:, Laagvliegert ik zal toch echt even goed het bekijken. :duimop:.
En ik geef u helemaal geen boze of beledigende reactie Frankkip, en wie zegt dat wij dat normaal vinden, ga er verder ook niet op in. Ik was gewoon even er niet meer eens met dat ene wat danielb zei maar dan hoef je geen oordelen te gaan maken terwijl je dat uit je duim zuigt dat wij het normaal vinden en dat wij jouw stomme reacties gaan geven ;), iedereen mag zijn info hier brengen maar soms ben je het er niet mee eens en dat mag ook gewoon. ;)

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Frankkip » 14 nov 2017 20:37

Het is gewoon prettiger voor iedereen om het hier op een nette wijze te brengen , en niet agressief of beledigend(of er moet iemand zijn die al jaren dit forum verziekt met haar mening, en de fatsoenlijke manier niet begrijp :gossip: t).Verder even goede vrienden hoor.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Fryske » 14 nov 2017 20:52

Frankkip schreef:Hou er wel rekening mee dat de vrouwtjes Carolina gewoon bruin zijn , niet zo mooi gekleurd als het mannetje. Een kwaker is een ras gekweekt uit de wilde eend, net zoals de cambell , pekingeend enz .Dat is hetzelfde als een herdershond met een cocker , of een huiskat met een pers. Een Carolina eend is een ander soort eend. Een kwaker en Carolina hebben net zoveel/weinig aan elkaar als een kip met een fazant , parelhoen met pauw enz. Ze kunnen wel met elkaar kruisen bij gebrek aan echte partner , maar zal nooit een hecht koppel worden zoals 2 carolinas of 2 kwakers. (Heb verder geen behoefte aan beledigende of boze reacties zoals door sommigen hier normaal lijken te zijn).


Dit is precies wat Daniël al een paar keer schreef! volgens mij....

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Onzebeestenboel » 14 nov 2017 20:59

Fryske, danielb en ik hadden het over de grote en over wat beter voor de dieren zou zijn en daar was ik het niet mee eens. ;)

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor danielb » 14 nov 2017 21:05

Fryske schreef:
Frankkip schreef:Hou er wel rekening mee dat de vrouwtjes Carolina gewoon bruin zijn , niet zo mooi gekleurd als het mannetje. Een kwaker is een ras gekweekt uit de wilde eend, net zoals de cambell , pekingeend enz .Dat is hetzelfde als een herdershond met een cocker , of een huiskat met een pers. Een Carolina eend is een ander soort eend. Een kwaker en Carolina hebben net zoveel/weinig aan elkaar als een kip met een fazant , parelhoen met pauw enz. Ze kunnen wel met elkaar kruisen bij gebrek aan echte partner , maar zal nooit een hecht koppel worden zoals 2 carolinas of 2 kwakers. (Heb verder geen behoefte aan beledigende of boze reacties zoals door sommigen hier normaal lijken te zijn).


Dit is precies wat Daniël al een paar keer schreef! volgens mij....


inderdaad en van begin af aan al gesproken over het verschil in soort.
en meer dan 1 keer.
Frankkip heeft het nog eens op een andere en waarschijnlijk duidelijkere manier neergezet.
als ik het zo had gedaan,dan had ik weer het verwijt gekregen dat ik er honden bij betrok ;)

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Onzebeestenboel » 14 nov 2017 21:12

Eind goed al goed, ik geef u gelijk over het gewicht en de soorten verschil ;) , maar de rest hou ik me toch bij :-D,

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 nov 2017 09:42

En hoe gaat het nu, toch even nog goed nagedacht ? ;)

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 nov 2017 09:44

Kwakereenden zijn tammer dan Carolina eenden, je kunt er ook een dwerg kuif eend vrouw bijzetten of een kleine smaragden vrouw. ;)


Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten