nieuwe bewoners

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: nieuwe bewoners

Berichtdoor MIC » 11 feb 2013 18:45

Nel schreef:Nieuwe bak van ca 2 meter lang en daar moeten ze het maar even mee doen tot het voorjaar.

dat is dus de beste oplossing een bak van niemand.
Opp. is een beetje spannend voor 6 cavia's, maar als ze overeenkomen plakken ze toch samen op 50cm ;)

Gebruikersavatar
CutiePie
Berichten: 1381
Lid geworden op: 12 okt 2012 15:59
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Drenthe

Re: nieuwe bewoners

Berichtdoor CutiePie » 11 feb 2013 18:58

Wat een heerlijke foto! Ze zijn allemaal zo verschillend, leuk! :gulzig:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: nieuwe bewoners

Berichtdoor Isabel » 11 feb 2013 19:36

Ziet er goed uit Nel! :duimop:

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: nieuwe bewoners

Berichtdoor nel » 11 feb 2013 19:53

MIC schreef:
Nel schreef:Nieuwe bak van ca 2 meter lang en daar moeten ze het maar even mee doen tot het voorjaar.

dat is dus de beste oplossing een bak van niemand.
Opp. is een beetje spannend voor 6 cavia's, maar als ze overeenkomen plakken ze toch samen op 50cm ;)


Ik moet de bak nog opleuken natuurlijk, maar manlief moet dan eerst weer wat mobiel zijn.

Van de zomer hebben ze buiten 2x zoveel ruimte.
Maar wat je zegt...als het klikt dan klitten ze toch aan elkaar. Zo was het met de vorige ook. Met z'n 6en in één theemuts van 30cm. :gutgut:

Wat ook wel weer interessant is om te zien, is dat de drukste dondersteen ( Knofje ) zich zo aangetrokken voelt tot de rustige Millie. Is Knof bij haar eigen groepje altijd aan het domineren, bij Millie is ze zo mak als een lammetje.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: nieuwe bewoners

Berichtdoor Isabel » 11 feb 2013 20:24

Dat lijkt mij zo leuk en interessant om te zien: dat in combi met een ander dier, de andere kan veranderen.

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: nieuwe bewoners

Berichtdoor MIC » 11 feb 2013 22:20

Millie ? Haha, kijk eens aan.
nel schreef:Knofje...de effen gekleurde, viel Millie aan Mic. Waarom zou dat zijn?
Toch een beertje?

Bij mij was het Chatsy en Amy, 2 dames met een karakter ...pff, type stil maar zeker, iedereen ging opzij voor hun zonder boel maar onderling moesten ze het eerst uitmaken wie. Eens ik hun jongen moest wegnemen bij Amy haar 5-ling die ze niet kon grootbrengen, bij Chatsy de 2 zusjes die idem dag verhuizenden en Merlijn ging naar de beren. Vanaf die dag waren ze plots 2 handen op een buik, alsof er "begrip en respect" was gekomen voor elkaar. Wat cavia's onderling te vertellen hebben weten we niet maar 'respect' kunnen ze evengoed in stilte vinden. Ik denk dat Millie en Knofje iets gemeen zullen hebben.

Wat apart was de kinderen van Amy en Chatsy hadden het evengoed later aan de stok met elkaar, beiden waren even dominant.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: nieuwe bewoners

Berichtdoor nel » 11 feb 2013 23:17

MIC schreef:Millie ? Haha, kijk eens aan.
nel schreef:Knofje...de effen gekleurde, viel Millie aan Mic. Waarom zou dat zijn?
Toch een beertje?

Bij mij was het Chatsy en Amy, 2 dames met een karakter ...pff, type stil maar zeker, iedereen ging opzij voor hun zonder boel maar onderling moesten ze het eerst uitmaken wie. Eens ik hun jongen moest wegnemen bij Amy haar 5-ling die ze niet kon grootbrengen, bij Chatsy de 2 zusjes die idem dag verhuizenden en Merlijn ging naar de beren. Vanaf die dag waren ze plots 2 handen op een buik, alsof er "begrip en respect" was gekomen voor elkaar. Wat cavia's onderling te vertellen hebben weten we niet maar 'respect' kunnen ze evengoed in stilte vinden. Ik denk dat Millie en Knofje iets gemeen zullen hebben.

Wat apart was de kinderen van Amy en Chatsy hadden het evengoed later aan de stok met elkaar, beiden waren even dominant.



Wow...dat was ik helemaal vergeten van dat aanvallen de eerste dag. Wat bijzonder.
Dat is zo leuk van een groepje cavia's...er gebeurt zoveel onderling.
Puur genieten.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: nieuwe bewoners

Berichtdoor Isabel » 16 feb 2013 14:28

Kom net bij mijn nichtje vandaan, maar ik wist niet dat caafjes zo leuk konden zijn. Ze heeft sinds kort twee zusjes. Eentje vond mijn nek heerlijk warm en maakte iedere keer van die zachte piepgeluidjes. Weet niet of dat positief bedoelt was, maar het klonk wel zo. :-)

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: nieuwe bewoners

Berichtdoor MIC » 16 feb 2013 14:54

De zachte piepgeluidjes zijn idd. positief, Isabel
Een cavia kruipt ook graag in je hals omdat hij/zij er ook een afdakje vind door jouw hoofd = bescherming van prooidier.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: nieuwe bewoners

Berichtdoor Isabel » 16 feb 2013 15:01

Ha... en ik maar denken dat ze het zo lekker warm vond... ;)


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten