luis, mijt, kever, vlo, spin of ...? Plaats hier je foto

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: luis, mijt, kever, vlo, spin of ...? Plaats hier je foto

Berichtdoor viefpief » 28 jan 2013 13:08

Tja, macro-stand is toch iets anders dan een hele lens erop schroeven ;) heb er eens eentje geleend en daarmee moet je dus echt op 5 cm afstand zitten en inderdaad goed stilhouden. Hoe meer licht, hoe makkelijk het is voor je camera. Met te weinig licht krijg je sneller bewogen foto's.

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: luis, mijt, kever, vlo, spin of ...? Plaats hier je foto

Berichtdoor MIC » 28 jan 2013 13:27

Tja ik gebruik enkel mijn pockettoestel Nikon Coolpix, die heb ik wel altijd op zak, maar kleiner dan een vlieg ... pff vergeet het hiermee maar, ik kan dus niet helpen :(

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: luis, mijt, kever, vlo, spin of ...? Plaats hier je foto

Berichtdoor Lies » 28 jan 2013 17:36

Er zijn wel wat foto's te vinden van bloedluis en veerluis. Die staan in de desbetreffende faq's. Dat is natuurlijk geen verzameltopic van kriebelbeestjes maar zolang er niets anders is kan het wel helpen.
Een paar jaar geleden heeft Rudolf eens foto's van bloedmijt geplaatst maar ik vind ze niet terug :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: luis, mijt, kever, vlo, spin of ...? Plaats hier je foto

Berichtdoor monique » 30 jan 2013 19:06

De meeste foto's in de faq veerluis en bloedluis zijn van mijzelf of een medeforummer.

Van mij mag je die gerust in dit topic kopieeren hoor.

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: luis, mijt, kever, vlo, spin of ...? Plaats hier je foto

Berichtdoor Lieve » 31 jan 2013 09:02

monique schreef:De meeste foto's in de faq veerluis en bloedluis zijn van mijzelf of een medeforummer.
Van mij mag je die gerust in dit topic kopieeren hoor.


Da's lief van je, maar hoeft niet echt. Die info staat al er beschikking en dat is goed zo.

Het was meer mijn bedoeling om mensen de stimuleren om wanneer ze een beestje zien daar ook een foto van te nemen om hun vraag hier op het forum (wat is dat en wat moet ik daarmee doen?) te illustreren.
We kunnen dan met z"n allen uitzoeken wat het is en het definitieve antwoord in deze rubriek vastleggen voor het nageslacht.
Ik herinner mij nog een steeds weerkerende vraag over rode spinnetjes, de ene zei dat het bloedluizen waren de ander dat het onschuldige diertjes waren, maar ik weet niet meer wat de uitkomst uiteindelijk was. In dit topic (ik zie dat het een sticky is geworden :duimop: ) hadden we het beter kunnen bewaren.

Gebruikersavatar
Mona
Berichten: 673
Lid geworden op: 14 sep 2008 10:35
Land: Belgie
M/V: V

Re: luis, mijt, kever, vlo, spin of ...? Plaats hier je foto

Berichtdoor Mona » 13 feb 2013 15:16

Zonet mn haan vast gehad om hem te inspecteren op ongedierte. Omdat hij er onder z'n vleugels van begeven was (bruinige en helrode superkleine diertjes) heb ik hem druppeltjes toegediend. Ik moet zeggen dat dat niet zonder slag of stoot is gelukt, met maar twee handen ter beschikking. Ik durf er niet aan te denken hoe ik in godsnaam een foto zou kunnen gemaakt hebben! :mrgreen: :crazyeyes: Al vind ik het topic ook reuze interessant en hoop ik dat er handige harry's wel in slagen! ;)

Roekoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2012 12:35
Land: NL
M/V: V

Re: luis, mijt, kever, vlo, spin of ...? Plaats hier je foto

Berichtdoor Roekoe » 29 mar 2013 00:54

Hallo allemaal,

Sinds een jaar hebben wij een "plaagdier" in huis dat o.a. jeuk veroorzaakt. Ik vrees dat het om een parasiet van onze koerduif gaat. Het is dan geen kip, maar er is natuurlijk wel overlap tussen de parasieten die gevogelte teisteren. En in de foto's van veermijt en luizen herken ik wel het een en ander.

De duif is inmiddels overleden, maar trok met tussenpozen zijn veren van zijn vleugels tot bloedens toe uit. Niemand heeft ooit iets kunnen ontdekken, maar ik vrees dat bij het ontbreken van de gastheer wij nu de pineut zijn. Ik hoop dat iemand het hier herkent.

Het lukt me alleen niet om een foto te plaatsen. Als ik image aanklik komt er alleen {img} {img} te staan. Wat doe ik verkeerd?

Gr. Mary

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: luis, mijt, kever, vlo, spin of ...? Plaats hier je foto

Berichtdoor lnge » 29 mar 2013 00:57

Hoe je foto's plaatst lees je hier: viewtopic.php?f=16&t=60076

Roekoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2012 12:35
Land: NL
M/V: V

Re: luis, mijt, kever, vlo, spin of ...? Plaats hier je foto

Berichtdoor Roekoe » 29 mar 2013 01:00

Sorry, heb het inmiddels gevonden. Ga er morgen even voor zitten.

Weltrusten,
Mary

Gebruikersavatar
Paula1976
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 mei 2012 14:45
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Oost Drenthe

Re: luis, mijt, kever, vlo, spin of ...? Plaats hier je foto

Berichtdoor Paula1976 » 15 apr 2013 19:58

Vanavond ontdekt dat mijn kippies veerluis hebben! Dus bij deze een foto!

Brrr......nare kriebelbeestjes!

Afbeelding


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten