Duiven ei

Serdar53
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 jun 2015 19:40
Land: Nederland
M/V: M

Duiven ei

Berichtdoor Serdar53 » 18 sep 2016 01:36

Dag allemaal,
Mijn broertje heeft gisteren een ei gevonden op straat in een plastic zakje ( geen flauw idee hoe het daar komt ). Het blijkt een duivenei te zijn, maar hoe kan ik deze uit laten komen ? Ik heb er een lichtje tegen gehouden, ik zie dat de boven- en onderkant leeg zijn, maar het middenstuk is donker en ik zie een klein roodoranje stukje erin. Wanneer ik echter het ei omdraai ziet hij er een beetje leeg uit. Er zit ook een kleine breuk in , maar het is niet open. Dus er is niets van de inhoud gelekt. Zou iemand me kunnen helpen ? :P

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Duiven ei

Berichtdoor danielb » 18 sep 2016 06:12

een duivenei moet je zowiezo niet aan beginnen tenzij je het onder een duif legt.
je kan dat nu eenmaal niet grootbrengen zoals een kip/kwartel/eend enz....
maar de kans is zowiezo al klein dat er nog iets gaat groeien in dat ei of op een normale manier gaat uitkomen.

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Duiven ei

Berichtdoor Roan12 » 18 sep 2016 08:16

Precies wat Daniel zegt!
Jonge duiven worden de eerste dagen soms tot een week grootgebracht met kropmelk. Dat produceren de ouders zelf. Kropmelk is een eiwitrijke vloeistof die geproduceerd wordt in de krop. Dat geven de ouders dan in de eerste levensfase voor ze overgaan tot geven van vaster/geweekte voedsel als in bijvoorbeeld zaden. Aangezien fokkers/verzorgers/houders van duiven niet aan deze kropmelk kunnen komen/kopen is het dus erg lastig om jonge duiven groot te brengen zonder duivenouders. Vaak overlijden de jonge duiven toch. Ik zou er dus niet aan beginnen!

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Duiven ei

Berichtdoor gonda » 01 nov 2016 07:15

jonge duiven hebben zes weken kropmelk nodig, tot als ze verspeend worden


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten