Goed kunststof hok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Sammuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2017 09:33
Land: Nederland
M/V: V

Goed kunststof hok

Berichtdoor Sammuis » 27 jan 2017 22:54

Ik ben mij momenteel aan het verdiepen in goede huisvesting voor de 2 of 3 kippen (ex-legbatterij kipjes die ik wil adopteren. Het is de bedoeling om een hok te nemen met overdekte ren (zodat ze zelf 's morgens al lekker - en veilig - naar buiten kunnen en dat ze de rest van de dag door een gedeelte van de tuin kunnen banjeren. Qua materiaal gaat mijn voorkeur uit naar kunststof ivm het makkelijk kunnen reinigen en omdat het onderhoudsvrij is. Maar toen ik ging zoeken en de Eglu modellen tegenkwam sloeg ik toch wel achterover van de prijs. Zijn ze het geld waard? Heeft er iemand ervaringen met een ander merk? Is de happy farm van Ferplast wat? Qua kleur vind ik het niks maar... Ik stel jullie reacties op prijs!

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor moriarty » 28 jan 2017 00:34

Ik ben vorig jaar de zoektocht begonnen. Eigenlijk zijn er in Nederland weinig hokken te vinden. In Engeland des te meer. De grote merken zijn Solway, Green Frog Design en Arkus. De prijzen zijn stevig, maar de verwachting is ook dat de hokken 10-15 jaar mee kunnen.

Recentelijk worden de hokken van Solway ook in Nederland verkocht door stoerehokken.nl

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor Fryske » 28 jan 2017 10:13

Je kunt op het forum zoeken op kunststof hok of Keter.....

Zelf heb ik sinds twee jaar twee keterkasten, en die voldoen prima! Mocht je wat groter willen dan zijn er heel handige schuurtjes van kunststof die je ook heel goed kunt inrichten als kippenhok.

Hier mijn eigen verhaal.....

Hout versus kunststof

En nog een linkje naar zo'n schuurtje; Kunststof schuurtje als kippenhok

Voor drie kippen gaat dit zeker volstaan! Mijn ervaring is dat mensen die er gebruik van maken altijd super tevreden zijn. De mensen die mordicus tegen zijn nooit uit eigen ervaring spreken. Ik ben er in ieder geval superblij mee!

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor Kip La La » 28 jan 2017 10:31

Ik heb een hok van Solway in bedrijf gezien.
Het nachthok gaat wel, hoewel ik niet houd van nachthokken die op de grond staan maar de ren heeft echt nadelen.
Het is klein, alleen aan de zijkanten open, heel grofmazig gaas waar marterachtigen en ratten gewoon doorkunnen en alleen bereikbaar door een heel klein deurtje wat écht niet handig is ivm schoonmaken en het bij je kippen kunnen, bovendien is de ren niet overdekt.
Dat vind ik toch veel nadelen, zeker gezien de prijs.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor Trea » 28 jan 2017 10:41

Plastic is slecht voor het milieu. Plastic draagt bij aan de plasticsoep en de CO2 uitstoot.

Er zijn mogelijkheden genoeg om het anders te doen. Met hout bijvoorbeeld.
En plastic gaat ook niet langer mee dan hout. Plastic verweert ook onder invloed van het weer: zon, regen en koude.
Voordeel van een houten hok is dat je het makkelijk kan opknappen als er iets stuk gaat. Bij een plastic hok gaat dat meestal niet. .

Ik wil daarom geen ervaring opdoen met plastic kippenhokken.
En ook niet met plastic wicker bankstellen en ander overbodig gebruik van plastic.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor Fryske » 28 jan 2017 12:37

Ben net een van de kasten uit elkaar aan het halen ivm. de verhuizing. Hij ziet er nog helemaal als nieuw uit! Kan ik van mijn oude houten hok zeker niet zeggen :-D

Hoeft ook nooit geverft te worden en gelukkig weet ik de recyceling te vinden als de hokken over een jaar of vijftig....hmm...dan ben ik er niet meer.....worden de prachtigste duurzame dingen mee gemaakt.

Maar....ik scrub niet :-D al die plastic bolletjes..... :-D

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor moriarty » 28 jan 2017 14:51

Trea schreef:Plastic is slecht voor het milieu. Plastic draagt bij aan de plasticsoep en de CO2 uitstoot.


De kunststof hokken zijn gemaakt van gerecycled plastic. Graag eerst verdiepen in materie.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor Trea » 28 jan 2017 17:13

Wow. Gerecycled. Dat scheelt. :duimop: voor stoerehokken / Ecokunstof.

Maar de eglu en heel veel plastic opbergkisten en kasten zijn niet gemaakt van gerecycled plastic. Vaak staat er wel bij dat het te recyclen is. Maar ze zeggen niet dat hun hokken of opbergers van gerecycled plastic zijn gemaakt. :duimneer:

En plastic gaat echt geen 50 jaar mee hoor. Dat is het reclamepraatje van kunstof fabrikanten dat je met een korreltje zout moet nemen. Kunstof kozijnen gaan na verloop van jaren scheuren en verkruimelen.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor Fryske » 28 jan 2017 18:43

Weet je Trea....ieder mens maakt zijn 'voetstappen' hier op moedertje aarde....ik, jij!?

De discussie wel of geen kunststof hok is al zo vaak voorbij gekomen....
Er wordt hier gevraagd om een 'goed kunststof hok'! Niet of er iemand is die erop tegen is.
Zelfs de linkjes geven jou aversie hier tegen aan. Zou op een gegeven moment toch genoeg moeten zijn.

braser
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:25
Land: nederland
M/V: M

Goed kunststof hok

Berichtdoor braser » 28 jan 2017 22:57

Trea schreef:Wow. Gerecycled. Dat scheelt. :duimop: voor stoerehokken / Ecokunstof.

Maar de eglu en heel veel plastic opbergkisten en kasten zijn niet gemaakt van gerecycled plastic. Vaak staat er wel bij dat het te recyclen is. Maar ze zeggen niet dat hun hokken of opbergers van gerecycled plastic zijn gemaakt. :duimneer:

En plastic gaat echt geen 50 jaar mee hoor. Dat is het reclamepraatje van kunstof fabrikanten dat je met een korreltje zout moet nemen. Kunstof kozijnen gaan na verloop van jaren scheuren en verkruimelen.


Ja hoor...
Kunststof kozijnen die verkruimelen!
Hoe kom je er op :crazyeyes:
Hout heeft meer onderhoud nodig en is
minder vriendelijk voor het milleu.
Er moet verf op...dat moet gemaakt, vervoerd,en weg gegooid worden.verdunnen met terpentine plus kwasten,rollers en verzetblikken wat in vuilnisbak beland.
Schuurpapier en schuurstof etc etc.
Eventueel houtrot repareren met plamuur.
Ja...hout is heel milieuvriendelijk :mrnono:


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten