Goed kunststof hok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
frankip
Berichten: 2956
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor frankip » 05 feb 2017 09:36

Trea , de mensen hier kunnen in 100 topics lezen hoe jouw kippenhok eruit ziet . Of dat iemand er wat om geeft hoe jouw hok eruit ziet als iemand op zoek is naar een goed kunststof hok .

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor Trea » 05 feb 2017 11:51

:offtopic:
Dat was een reactie op ? van fryske.
En het andere een reactie op de palen van braser.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor danielb » 12 feb 2017 02:59

frankip schreef:Trea , de mensen hier kunnen in 100 topics lezen hoe jouw kippenhok eruit ziet . Of dat iemand er wat om geeft hoe jouw hok eruit ziet als iemand op zoek is naar een goed kunststof hok .


:lachrol:

silkie
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2011 13:14
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: achterhoek

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor silkie » 22 feb 2017 11:07

Ik heb al een jaar of 5 de Eglu go met ren en die bevalt nog altijd prima, hij is zeer gebruiksvriendelijk. Hij heeft het afgelopen half jaar ongebruikt in de schuur gestaan en heb hem deze week weer even uit elkaar gehaald en schoon gemaakt zodat onze nieuwe kipjes er straks in het voorjaar in kunnen. Ik zag op de website van Omlet dat ze nu ook de Eglu go up hebben, die staat dus niet op de grond maar verhoogd. Dat lijkt mij makkelijker en ik kan die van mij daarvoor ombouwen maar ja, dat kost veel een hoop geld. Dat is het grote nadeel van de Eglu. Maar goed, voor die tijd had ik al 2 andere houten hokken binnen no time versleten en dan is deze zijn geld wel waard! Persoonlijk vind ik ze ook best leuk om te zien (ik heb de groene) maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor moriarty » 24 feb 2017 01:12

Ik heb inmiddels aardig wat onderzoek gedaan naar kunststof hokken. De mijne is onderweg uit Engeland.

Mijn verhaal tot nu...
http://www.watikvind.nl/kippen/category/huisvesting/

silkie
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2011 13:14
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: achterhoek

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor silkie » 24 feb 2017 08:28

Leuk om je zoektocht te lezen via de link! Het handige van die Eglu hokken vind ik dat je ze met ren en al zo kunt verplaatsen. Dat is bij die andere hokken niet het geval zover ik lees. Ik overweeg nog steeds om de verhoogde ren voor de Eglu go (Eglu go up) te bestellen omdat het me wel fijn lijkt het hok wat hoger te hebben en het dan niet op de grond staat. Wel stom dat ik dan mijn huidige ren niet meer kan gebruiken want dat is dan weer niet compatibel.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor moriarty » 26 feb 2017 00:08

silkie schreef:Leuk om je zoektocht te lezen via de link! Het handige van die Eglu hokken vind ik dat je ze met ren en al zo kunt verplaatsen. Dat is bij die andere hokken niet het geval zover ik lees.

Klopt, dat is voor zover ik heb kunnen vinden uniek voor eglu's. Blijf het mooie hokken vinden!! Maar de prijs houd me tegen. Voor 5-6 kippen heb je twee hokken nodig... Dat is toch te gortig. Maar kleinere kippen en een verrijdbare installatie is heel mooi!

silkie
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2011 13:14
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: achterhoek

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor silkie » 26 feb 2017 16:37

In de eglu cube kunnen toch wel 6 kippen? Maar ja, die is ook bepaald niet gratis. Welk hok heb je nu uiteindelijk besteld? En maak je er dan zelf een verplaatsbare ren bij?

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor moriarty » 26 feb 2017 23:13

silkie schreef:In de eglu cube kunnen toch wel 6 kippen? Maar ja, die is ook bepaald niet gratis. Welk hok heb je nu uiteindelijk besteld? En maak je er dan zelf een verplaatsbare ren bij?

Je hebt een ruimte van iets meer 0.9 m2. En dan moet de ruimte voor de legnesten er nog af.

Ik ben voor de medium chicken loft gegaan van Green Frog Designs. Die is ietsje groter dan een vierkante meter exclusief 4 legnesten. En er komt een afgezet gebied bij wat verplaatsbaar is. En een verplaatsbare overkapping die ik nog moet uitvogelen.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Goed kunststof hok

Berichtdoor moriarty » 02 feb 2018 17:40

Mogelijk ben ik een beetje te ver gegaan toen ik 2 jaar terug het idee kreeg om kippen te gaan houden! Niet slecht hoor, maar ik zie op facebookgroepen (over kippen) regelmatig de opmerking “Ik heb net 4 kippen gekocht, wat moet ik nu regelen?”. En dat is toch anders dan dat ik in elkaar zit. ;) Ik zou daar heel ongelukkig worden als ik in 1 keer met een toom kippen opgescheept zit en ik even niet weet waar ik ze moet laten! Anderzijds, er zijn ook heel veel mensen die geen 15 maanden voorbereiding hebben gedaan voordat er een hok was en kippen. Ik gok dat de ‘gezonde’ oplossing ergens in het midden ligt.

Eén van de moeilijke stappen was inderdaad het vinden van een goed hok. Ik heb al beschreven hoe en waarom ik de keuze gemaakt heb (zie eerder blogs in de categorie Huisvesting). Daarbij waren er een paar aandachtspunten waar ik toch een beetje nerveus over was. Dus het leek mij nu 11 maanden later sinds de aankomt van het hok even terug te kijken.

Lees meer:
https://www.watikvind.nl/kippen/2018/02/02/hoe-bevalt-het-hok/

Afbeelding


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten