hoelang mogen chin. kwartels in de broedmachine zonder eten?

doreen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2017 13:40
Land: Nederland
M/V: V

hoelang mogen chin. kwartels in de broedmachine zonder eten?

Berichtdoor doreen » 12 okt 2017 13:21

Hallo,

misschien is de vraag al eerder gesteld maar ik kon het niet vinden mbt kwartels.
Nu heb ik ook beetje haast want het zit nl zo:
voor het eerst hebben we eitjes van de chinese dwergkwartels in de machine gedaan (natuurbroed lukte niet dus omdat ik 1 koppel heb wat eitjes gekocht zodat we hennetjes hebben om erbij te doen en ik ken ook wel wat mensen die mijn kwarteltjes ook wel erg leuk vinden)
Totaal zo'n 17 eitjes en 13 over met 18 dagen...maar het kwam nog niet uit...gisteravond eind dag 19 opeens heel kwiek kuiken. van morgen nog niets meer dus ik was alles aan het klaarmaken voor het overzetten van deze....bak ingericht, broedplaat aangezet etc..(dan maar 1 dacht ik beteuterd)
Maar nu zijn er nog 2 uitgekomen en die ogen er nog niet uit natuurlijk en ik mag machine dan eigenlijk ook niet open doen. Ook geen idee of er toch nog meer gaan uitkomen (dag 20).
Dus......WAT DOE IK NU? - eerste kuiken met de anderen tot morgenmiddag laten zitten zonder eten en water? -Of alleen deze apart zetten? -of alle 3? eten en drinkenin briedmachine lijkt me geen goed plan.
Ik hoor het graag want ik moet zo naar mijn werk (slaapdienst) en over een paar uur komt mijn man thuis...anders moet hij gaan overzetten.
alvat bedankt!
gr Doreen

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: hoelang mogen chin. kwartels in de broedmachine zonder eten?

Berichtdoor Trea » 12 okt 2017 22:42

Soms zien regelmatige bezoekers de nieuwe topics niet omdat ze alleen kijken bij de reacties en de actuele onderwerpen. Vanwege de haast reageer ik daarom even. Terwijl ik geen antwoord voor je heb.

Laat ik dus voorop stellen dat ik geen kennis en ervaring heb met kwartels. Maar zolang er niemand een goed advies geeft zou ik doen wat je zelf al hebt bedacht. Drie kuikens uithalen, bij een warmtelamp zetten en zorgen dat ze kunnen eten en drinken.

Ik duim voor je dat nog iemand met ervarig snel gaat reageren.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: hoelang mogen chin. kwartels in de broedmachine zonder eten?

Berichtdoor Fryske » 12 okt 2017 23:27

Ik neem aan dat het fokken van kwartels gelijk is aan kippen in de BM. Dan bak niet openmaken en de kuikens gewoon laten zitten. In ieder geval tot morgenochtend.

Maar ze zullen er wel al uit zijn gezien het tijdstip. Veel succes met de uitkomst :duimop:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: hoelang mogen chin. kwartels in de broedmachine zonder eten?

Berichtdoor Kip La La » 13 okt 2017 08:42

Trea schreef:Soms zien regelmatige bezoekers de nieuwe topics niet omdat ze alleen kijken bij de reacties en de actuele onderwerpen.


Als je klikt op Nieuwe berichten zie je gewoon alles wat gepost is sinds je laatste bezoek.


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten