hoeveel voer Jersey Giant kuikens?

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Candice
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2017 15:36
Land: Nederland
M/V: V

hoeveel voer Jersey Giant kuikens?

Berichtdoor Candice » 20 okt 2017 17:47

Ik heb 5 Jersey kuikens die nu bijna 4 weken oud zijn. Ze groeien als kool en krijgen Garvo Alfastart. Ik heb een silo staan die ik 's ochtends met ca.een Senseo kopje bijvul en er staat een halfronde metalen bak waar ik een beetje instrooi en waar ik al wat graantjes bij doe. Ze hebben een ren en komen sinds 2 weken buiten om te scharrelen met moeders op een terrein van 3200m2. Dit benutten ze nog niet helemaal, maar wel onder de bomen en de struiken en het gras bevalt ook goed. Nu vroeg ik me af hoeveel ik ze moet voeren omdat ze best groot beginnen te worden. Ik heb ze in de namiddag ook nog wat gegeven en daar vallen ze op aan alsof ze een maand niets te eten hebben gehad. Er wordt ook relatief veel gemorst en niet opgegeten. Moeders pikt het voer gedeeltelijk voor ze uit de silo en ze metalen bak is redelijk mors-vrij omdat die nog net iets te hoog is. Als ze een beetje proppen passen ze daar met zijn allen in :mrnono: . Ik wil ze ook niet overvoeren, maar ze hadden net toch ook echt wel trek. De verspilling wordt helaas niet opgegeten :? Het strooivoer voor de wilde vogels vinden ze ook lekker en dan met name de pinda's? :krab:

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: hoeveel voer Jersey Giant kuikens?

Berichtdoor Frankkip » 20 okt 2017 19:39

Kuikens moeten altijd voer hebben , zodat ze naar behoefte kunnen eten.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: hoeveel voer Jersey Giant kuikens?

Berichtdoor Trea » 20 okt 2017 20:50

4 weken is wel erg jiong om ze al granen bij te geven.

Door het eten op een schone plaat (dienblad) te zetten kun je het eten nogmaals in de etensbak gooien gooien of iets langer wachten met aanvullen tot ze dat ook grotendeels op hebben gepikt. .

Candice
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2017 15:36
Land: Nederland
M/V: V

Re: hoeveel voer Jersey Giant kuikens?

Berichtdoor Candice » 20 okt 2017 21:05

Graantjes zijn maar heel weinig hoor wat ze bijgevoerd krijgen.
Dienblad is een idee, dank je.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: hoeveel voer Jersey Giant kuikens?

Berichtdoor jantien » 21 okt 2017 00:48

Wat Frankip al aangeeft , kuikens moeten altijd kunnen eten wanneer ze ook maar willen.
En zeker Jersey giants. Die hebben veel en lang goed opfokkorrel /meel nodig doordat ze snel groeien en het grote dieren zijn.
Prachtige dieren en heel lief bovendien :ilove:


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten