Kippen blijven buiten slapen

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen blijven buiten slapen

Berichtdoor Trea » 27 jan 2018 17:34

Met de kou valt het wel mee. Volwassen kippen kunnen prima buiten slapen. Ook in de vrieskou.

Maar het is buiten niet veilig voor kippen. Dus ik zou ze nu gewoon oppakken in in het hok zetten en opsluiten tot morgenvroeg.

Ze moeten waarschijnlijk nog wennen aan hun nieuwe hok. Zorg best voor een raampje in het hok. Kippen vinden het prettiger om in een hok te gaan dat niet pikkedonker is.

pveenstra
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 apr 2017 16:09
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: Kippen blijven buiten slapen

Berichtdoor pveenstra » 27 jan 2018 18:10

Lees het hele draadje maar eens door, Ish.
Ik heb ze in het begin opgepakt, later met zachte drang het trapje op geduwd, nog later reageerden ze op mijn stem en nu gaan ze zelf naar boven. Al is het wel wat laat.... maar ze gaan!

Ish
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:54
Land: nederlandroodwitblau
M/V: V

Re: Kippen blijven buiten slapen

Berichtdoor Ish » 27 jan 2018 19:00

Dank jullie wel voor deze reaktie,s. Ik heb de meiden hartig toegesproken, wat overheerlijke meelwormen op het trappetje gelegd, en daar gingen de meisjes :gulzig:
Beetje gekkigheid is dit natuurlijk. Ik heb het oude trappetje op de nieuwe gelegd, stro uit het oude hok bij de ingang gelegd, met wat meelwormen, dat werkte prima.
Groetjes Ish

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kippen blijven buiten slapen

Berichtdoor Fryske » 27 jan 2018 19:09

Zorg dat het echt donker is voor je ze zelf naar binnen doet.vaak zijn mensen te vroeg :-)

Ish
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:54
Land: nederlandroodwitblau
M/V: V

Re: Kippen blijven buiten slapen

Berichtdoor Ish » 27 jan 2018 19:50

Dankje, ik ben net nog even wezen kijken, ze zitten knus met z,n 3tjes naast elkaar te slapen.
Niet op de stok, maar gewoon lekker in het stro.
Groetjes Ish


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast