Allergrootste blunder ooit.

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Piroska
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 mei 2012 19:48
Land: Hongarije
M/V: V
Locatie: Hongarije

Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor Piroska » 02 feb 2018 09:21

Het moet mij van het hart, al stel ik mijzelf niet in een goed daglicht, wellicht dat het andere mensen behoedt van dezelfde fout.


Ik had gisteren al 4 kuikjes uit de BM, en mijn huis is gestookt met een houtkachel. De kuikenbak staat naast de kachel en de kuiks kruipen overdag heerlijk de warmt in. In de avond zou de warmtelamp aan moeten. Ik had visite, het was gezellig, paar wijntjes, je kent het. FOUT!

Ik val in slaap in mijn stoel in de kamer, lekker naast de kachel en tussen de kuikenbak en de broedmachine in. Ik schrik wakker om 6 uur, wetende dat er iets fout is en ja... 4 dode kuikens in de kuikenbak, te koud! ik kon wel janken, sterker nog, dat deed ik ook. Ik was de lamp vergeten op te hangen!


Ik wacht tot mijn man wakker is om de vier arme kuikjes te laten zien, man wordt tegen 8 u wakker en is ook triest, we besluiten de kuiks maar aan de katten te geven, het is per slot van rekening een voedzame maaltijd. Ik pak de kuiks uit het hok, en wat blijkt tot mijn afschuw en ook vreugde natuurlijk.. 2 leven nog! Ze zijn ijs en ijskoud, ze lagen plat in de bak met de pootjes in de lucht, doder dan dood zo te zien, maar dat was dus niet zo! Ik heb er nu 2 onder mijn tiet geplakt om op te warmen, 1 geeft al een piepje, ik vrees het ergste maar hoop toch dat ik ze opgewarmd krijg.

Kuikens die dood lijken, en niet meer ademen en met de pootjes in de lucht liggen hoeven dus niet dood te zijn!

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor Kip La La » 02 feb 2018 10:02

:puppydogeyes: O Piroska!
Dat vind ik ook eng hoor, dat dieren zo aan je zorgen zijn overgeleverd en dat je het onbedoeld kan verkl*ten.
:bloem:

Piroska
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 mei 2012 19:48
Land: Hongarije
M/V: V
Locatie: Hongarije

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor Piroska » 02 feb 2018 10:45

Erg he? Zucht, ik trek de haren uit mijn hoofd, maar... goed nieuws! De 2 dode kuikens onder mijn tiet bleven eerst ijs en ijskoud, best raar opzich want het is hier alsnog nog 16 graden in huis, maarja voor eendagskuikens natuurlijk veel te koud. Ze leven! Ik heb ze echt helemaal afgelebberd van vreugde hahaha... maar treur nog wel om de andere 2 kuiks.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor Isabel » 02 feb 2018 11:01

Ach... ondanks alle goede zorgen... :(
Ik ga duimen dat ze het gaan redden! :duimop:

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor tuff cookie » 02 feb 2018 11:10

Ach jee, wat een teleurstelling voor je, maar wat een geluk dat er nog 2 leven, dat maakt toch veel uit !
Veel succes !

Piroska
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 mei 2012 19:48
Land: Hongarije
M/V: V
Locatie: Hongarije

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor Piroska » 02 feb 2018 11:23

Ik heb ze nu terug in de broedmachine geplaatst, toch warmer dan mijn tiet... ik hor het kwetteren, ik denk dat het goed afgelopen is voor die twee.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor Isabel » 02 feb 2018 13:10

Goed om te horen!
Enneeee... niet vergeten: kuikens en wijn gaan niet goed samen. ;)

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor Fryske » 02 feb 2018 13:30

Oh, wat erg! Helaas is geen mens zonder fouten. Ook niet als het om de dieren gaat die van ons afhankelijk zijn!

Fijn dat de twee het lijken te halen....

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor jantien » 02 feb 2018 14:14

Sorrie hoor, maar ben ik nou de enige die het een beetje vreemd verhaal vindt dat je ze onder je tiet hebt geplakt ? :roll:
Je hebt toch een warmtelamp, daar konden ze toch gelijk weer onder?

Piroska
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 mei 2012 19:48
Land: Hongarije
M/V: V
Locatie: Hongarije

Re: Allergrootste blunder ooit.

Berichtdoor Piroska » 02 feb 2018 14:41

Jantien, ik snap je... maar onder de tiet is even zo warm en ik kon een hand op ze leggen en ze voelen en mochten ze dood gaan, wat ik verwachtte eerlijk gezegd, dan waren ze op mijn borst dood gegaan en niet onder de lamp. Maar ik begrijp je ding volkomen hoor!


Ze leven! en zitten nu dus onder de lamp...


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 14 gasten