Welke broedmachine?

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Gebruikersavatar
LinsNC
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jan 2018 23:10
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Westerlo

Welke broedmachine?

Berichtdoor LinsNC » 08 feb 2018 11:22

Hallo allemaal,

Ik ga dit voorjaar mijn eerste eigen kippeneieren uitbroeden in de broedmachine, nu is mijn vraag, welke broedmachine is naar jullie ervaring de beste? Of welk merk is goed? Er zijn zoveel sites die ze aanbieden en zoveel verschillende merken dat ik het even niet meer weet. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik zag een winkel uit berlaar, de kippenhokshop of een online winkel budgetbroedmachines.nl Iemand ervaring met één van deze?

Ik zoek een machine voor een 30-40-tal eitjes. Niet extreem duur liefst, een middenmootje met goede resultaten. Liefst met automatisch keren.

Ik wil graag goed voorbereid zijn dus zou ze graag zo snel mogelijk aankopen zodat ik de tijd heb om uitgebreid te testen en afstellen indien nodig.

Hebben jullie er een tweedehandse staan die nog goed werkt mag je ze ook gerust aanbieden.

Liefs,
Lins

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor Fryske » 08 feb 2018 12:33

Ik heb nu enkele jaren de Puisor Superieur en Excellent. De Superieur is instelbaar qua temperatuur de Excellent niet. Ik vind het fantastische broedmachines en heb elke keer weer mooie hoge uitkomst. Je koopt ze voor nog geen 150 euro bij budgetbroedmachines.nl die ook nog een een prima service hebben.

Beide hebben een automatisch keersysteem. Voordeel van zelf instellen temperatuur vind ik handig omdat je hem dan net iets hoger kunt zetten dan de fabrieksinstellingen.

Gebruikersavatar
LinsNC
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jan 2018 23:10
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Westerlo

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor LinsNC » 08 feb 2018 22:59

Het is eentje zonder merknaam geworden, maar deze zou een nog iets stabielere temperatuur houden dan de puisor, nu enkele dagen testdraaien om hem te leren kennen. Bedankt!

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor Fryske » 09 feb 2018 09:03

Hopelijk met de gewenste uitkomst!
Stabieler dan stabiel heb je niet nodig toch?
Die van mij staat nu aan boord van ons schip zonder verwarming maar hij lijkt het prima te houden.
Wel een rand bubbeltjesfolie eronder en eromheen.
Heb er voor de zekerheid een extra temp. meter bijliggen maar ook die geeft de juiste temp aan.

Heel veel succes :duimop:

Gebruikersavatar
LinsNC
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jan 2018 23:10
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Westerlo

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor LinsNC » 09 feb 2018 12:32

Dikke merci! Ik hou je op de hoogte!

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor danielb » 09 feb 2018 12:36

LinsNC schreef:Het is eentje zonder merknaam geworden, maar deze zou een nog iets stabielere temperatuur houden dan de puisor, nu enkele dagen testdraaien om hem te leren kennen. Bedankt!


zonder merknaam???
er zal toch wel iets op de verpakking staan... ;)

Gebruikersavatar
LinsNC
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jan 2018 23:10
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Westerlo

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor LinsNC » 09 feb 2018 13:05

danielb schreef:
LinsNC schreef:Het is eentje zonder merknaam geworden, maar deze zou een nog iets stabielere temperatuur houden dan de puisor, nu enkele dagen testdraaien om hem te leren kennen. Bedankt!


zonder merknaam???
er zal toch wel iets op de verpakking staan... ;)



Jep, er staat in het groot INCUBATOR op. :gutgut: :gulzig:

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor danielb » 09 feb 2018 13:07

voor de rest niets?

Gebruikersavatar
LinsNC
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jan 2018 23:10
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Westerlo

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor LinsNC » 09 feb 2018 15:22

Nope, made in china, hij staat nu sinds gisteren op en blijft mooi constant qua temp, vochtigheid daalt natuurlijk steeds een klein beetje, maar ik veronderstel dat het normaal is dat je af en toe moet bijvullen...

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Welke broedmachine?

Berichtdoor Fryske » 09 feb 2018 15:26

Wat geeft de LV aan? Ik broed sinds twee jaar droog. Dus geen water toevoegen.
De LV is ongeveer dertig.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten