3 Chabo kippies niet op stok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
De ezel stal
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2017 21:27
Land: Nederland
M/V: V

3 Chabo kippies niet op stok

Berichtdoor De ezel stal » 23 feb 2018 21:54

Wij hebben 3 Chabo kippies en vanaf het begin gaan ze al niet op hun stok zitten als ze 's avonds naar binnen gaan. Ze zitten met hun drieën lekker tegen elkaar aan in het hok. In het begin ze wel regelmatig op de stok gezet als het donker was, maar gaan er meteen weer af. Ik heb ze gevraagd waarom ze dit doen, maar krijg geen duidelijk antwoord. Weet iemand misschien wat de reden is?

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: 3 Chabo kippies niet op stok

Berichtdoor Trea » 24 feb 2018 00:16

Stok niet zo fijn? Wat zijn de maten? Is het boomtak, een bezemsteel, een plank of gemaakt van vierkant constructiehout? Hoe hoog boven de vloer /het legnest? :foto:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22987
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: 3 Chabo kippies niet op stok

Berichtdoor Kip La La » 24 feb 2018 00:19

De ezel stal schreef:....Ik heb ze gevraagd waarom ze dit doen, maar krijg geen duidelijk antwoord. Weet iemand misschien wat de reden is?


Het kan zijn dat je geen Kips verstaat of misschien weten ze het zelf ook niet. :stoel:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: 3 Chabo kippies niet op stok

Berichtdoor Fryske » 24 feb 2018 08:57

Heb je wel de goede cursus gevolgd om ze te kunnen begrijpen? Wat was het antwoord? :-D

Sommige kippen gaan gewoon echt niet op stok. Sommige kruipen liever onder de bosjes dan in een boom in de natuur. Als de maat van de stok in orde is, niet te smal, scherp, en je hebt alles al geprobeerd dan is het (helaas) niet anders.

De ezel stal
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2017 21:27
Land: Nederland
M/V: V

Re: 3 Chabo kippies niet op stok

Berichtdoor De ezel stal » 24 feb 2018 09:31

Bedankt voor de reacties.

Het zou kunnen dat de stokken wat te dik zijn. Hoe weet je wat voor maat stok je nodig hebt en hoe hoog?
Is het uberhaubt erg als ze niet op stok gaan?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22987
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: 3 Chabo kippies niet op stok

Berichtdoor Kip La La » 24 feb 2018 09:55

Ik vind van niet maar veel anderen denken daar anders over.
Bij mij slapen ze in het stro.

Gebruikersavatar
Martin&Leonard
Berichten: 1138
Lid geworden op: 27 mar 2005 20:13
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeland

Re: 3 Chabo kippies niet op stok

Berichtdoor Martin&Leonard » 24 feb 2018 10:29

Ik heb hier een zijdehoender en een cochin die slapen al 10 jaar naaast elkaar. Nou ja, die keren dat ik overdag in het hok moet zijn. Wat ze snachts uitspoken weet ik niet . :gulzig:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: 3 Chabo kippies niet op stok

Berichtdoor Fryske » 24 feb 2018 10:50

Een stok is nooit te breed, te smal is vervelend voor kippenpootjes. Maar als ze lekker bij elkaar willen slapen dan ook prima toch? Je hebt er denk ik iets meer werk van maar ze zullen je wel vertellen dat zij daar geen last van hebben :gossip: Misschien helpen ze wel gezellig mee :-D

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: 3 Chabo kippies niet op stok

Berichtdoor Trea » 24 feb 2018 13:27

Ik vind het vies als ze in hun eigen poep gaan slapen.
En veel meer werk. Bij kuikens oke. Hoort erbij. Maar elke dag verschonen .... liever niet.

Je kan nog eens proberen of ze op stok willen met een beetje poepie'training. Een andere stok of een plank met afgeronde hoeken kan helpen. Of een andere plek, iets hoger/lager.

Ik zou proberen deze gewoonte van je kipjes, als het minder koud is te veranderen., minimaal een week op stok als ze tegen de avond in het legnest gaan liggen.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten