Bevroren water

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bevroren water

Berichtdoor Trea » 25 feb 2018 17:52

Nu het overdag ook vriest heb ik klein warmte-element in de watersilo geplaatst (van de dierenwinkel). Het verlengsnoer gaat in het hok en daar zit de stekker het warmteelementje in. Zo kan er geen water bij de electra komen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bevroren water

Berichtdoor Trea » 03 mar 2018 18:55

Zo'n warmwaterelement is toch niet zo handig als ik dacht. De eerste nacht was de stekker los geraakt. De tweede nacht is de punt van het element droog komen te staan tegen de plastic wand . Er is een groot gat in de wand gesmolten. . De silo ligt nu in de vuilnisbak.

tukker
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 apr 2008 20:21
Land: ned
M/V: M
Locatie: twente

Re: Bevroren water

Berichtdoor tukker » 03 mar 2018 20:08

Het lijkt me meer een element voor aquaria. Zelf had ik er 1 die gemaakt was van soepel kunststof. Het liefst gebruik ik de ronde warmte platen die onder een water toren passen.

Zijdehoeder
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 jul 2017 14:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bevroren water

Berichtdoor Zijdehoeder » 03 mar 2018 22:51

:puh2: :huil:
Trea schreef:Zo'n warmwaterelement is toch niet zo handig als ik dacht. De eerste nacht was de stekker los geraakt. De tweede nacht is de punt van het element droog komen te staan tegen de plastic wand . Er is een groot gat in de wand gesmolten. . De silo ligt nu in de vuilnisbak.


Dat is balen! Đenk je een handige investering te doen... Ik loop nu ook al een tijd elke avond de wateremmer binnen te zetten en 's ochtends weer buiten. Nu de dooi heeft ingezet hoeft dat gelukkig niet meer. En het deurtje van het hok ging ook weer makkelijker dicht! Nu de grond nog ontdooien, dan kunnen ze weer grond verplaatsen!

Gebruikersavatar
LinsNC
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jan 2018 23:10
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Westerlo

Re: Bevroren water

Berichtdoor LinsNC » 04 mar 2018 08:59

Hier ook water verversen enkele keren per dag. Bij ons verplaatsen ze momenteel de mesthoop in plaats van de grond. Die is niet bevrozen en zit biordevol lekkere wormen. :puh2:

Gebruikersavatar
LinsNC
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jan 2018 23:10
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Westerlo

Re: Bevroren water

Berichtdoor LinsNC » 04 mar 2018 08:59

Hier ook water verversen enkele keren per dag. Bij ons verplaatsen ze momenteel de mesthoop in plaats van de grond. Die is niet bevrozen en zit biordevol lekkere wormen. :puh2:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Bevroren water

Berichtdoor Fryske » 04 mar 2018 11:14

Ik had een poos geleden al eens zo'n verwarmingselementje bij de Welkoop gehaald. 1Ste dag prima gewerkt daarna niet meer. Waardeloos? Nee, manlief had de stekker er uitgehaald want hij had het verlengsnoer nodig... :mrgreen:

Nou ja, dan maar op de manier die altijd werkt. Zelf een paar keer per dag lekker vers water brengen :-D

Ze lusten er pap van!

Afbeelding

Gebruikersavatar
dragon
Berichten: 351
Lid geworden op: 05 okt 2010 08:34
Land: NL
M/V: V

Re: Bevroren water

Berichtdoor dragon » 04 mar 2018 12:19

Die verwarmingselementjes voor aquaria zijn inderdaad niet zo geschikt. Die worden echt heet. Voor de konijnen heb ik een ronde verwarmingsplaat en dat werkt op zich goed behalve dat het nippeltje nog wel wil bevriezen, dus die houd ik even snel onder de warme kraan. Voor de kippen heb ik in het nieuwe hok nog geen verwarmingselementje beschikbaar, maar de drinkemmer met nippels haal ik met vorst weg omdat die nippeltjes ook bevriezen. Ik werk dan met drinkemmertjes die ik snachts binnen haal en sochtends vers weer buiten zet. En zo'n buigbaar elementje werkte vaak wel goed, maar ik heb nog geen aansluiting in het hok ( mis eigenlijk gewoon nog een gaatje in de wand om de kabel door te steken maar volgende winter weer een kans)..

En het goede nieuws: Het is niet meer nodig, de lente is gearriveerd!!

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bevroren water

Berichtdoor Isabel » 04 mar 2018 13:27

:cancan:


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten