Kuikens pikken elkaar

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Kuikens pikken elkaar

Berichtdoor Fryske » 04 mar 2018 11:49

De eerste groep zit verplicht in het duister. Ze pikken elkaar tot bloedens toe. Steeds vlak naast de snaveltjes waar normaal de lelletjes doorkomen. Gisteren aan het eind van de middag merkte ik het voor het eerst. Heb meteen de kooi afgedekt (voor de nacht) Vanmorgen leek het even goed te gaan maar na een kwartier/twintig minuten hoorde ik weer de alarmerende geluiden. Meteen de kooi weer afgedekt. Ze eten en drinken hoorbaar dus voorlopig maar even zo houden. Ik weet niet of er een 'moordlustig' type bijzit. Ik er eerst maar van uit dat het per ongeluk ontstaan is. Natuurlijk hou ik ze goed in de gaten!

Heb ik al eens gezegd hoe blij ik ben met het kippenforum? Bij deze dan! Door hier de meest uiteenlopende zaken tegen te komen weet ik meteen wat te doen :duimop:

Komt goed!

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Kuikens pikken elkaar

Berichtdoor Roan12 » 04 mar 2018 12:11

Ik heb het twee jaar terug gehad. Nooit geen problemen gehad en ineens toen de tweede rui ingezet werd en er allemaal nieuwe pennen op de ruggetjes kwamen was het raak. En hoe, alleen de drie vuilwitte waren de klos, de blauwe en zwarte niet. Het was best erg, de ruggetjes met acederm ingesprayd aangezien er best wel wat wondjes zaten. Vervolgens die drie apart gezet. Toen alles goed geheeld was en er voldoende veren terug waren, heb ik ze weer bij de rest gezet. Daarna geen problemen meer gehad.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kuikens pikken elkaar

Berichtdoor Fryske » 04 mar 2018 12:13

Ik hrb dit ook nog nooit gehad. Maar goed, weer een les :-)

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kuikens pikken elkaar

Berichtdoor jantien » 04 mar 2018 19:24

Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt, wat raar??

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kuikens pikken elkaar

Berichtdoor tuff cookie » 04 mar 2018 19:53

Wat jammer nou, je had er juist zo'n plezier in. Hopelijk groeien ze hier doorheen.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kuikens pikken elkaar

Berichtdoor Fryske » 05 mar 2018 09:23

Ik ben bang dat er een dader is. Vanmorgen was het meteen weer raak na het opheffen van de ' duisternis'. Steeds hetzelfde kuiken. Die had ik gisteren ook al op de korrel. Omdat ook onbeschadigde kuikjes aangevallen werden. Pikken, vastpakken en schudden. Heb het kuiken er tussenuit geplukt en de rust is weder gekeerd. Er wordt niet meer gepikt.

Kuikje zit nu apart. Ik ben bang.... :( Waar zou dat nu vandaan kunnen komen? Iets fout in het koppie denk ik.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kuikens pikken elkaar

Berichtdoor Fryske » 05 mar 2018 10:42

Net het kuikje bij de tweede groep gezet zodat ik zeker wist dat er geen beschadigde kuikens bij liepen. Bij de eerste groep valt het erg mee maar toch!? Eerst eten, drinken en hup...in de aanval.

Jammer, maar dit kuiken gaat niet ouder worden dan vandaag :-(

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kuikens pikken elkaar

Berichtdoor tuff cookie » 05 mar 2018 12:33

Zou ik ook gedaan hebben. Hier heeft niemand iets aan. Waarschijnlijk een haantje. Gelukkig is er 1 dader en niet allemaal.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kuikens pikken elkaar

Berichtdoor Fryske » 05 mar 2018 13:49

Ja, helaas maar ik denk dat je dan geen keus hebt. Net als bij mensen gaat er wel eens iets fout.

In ieder geval is het nu weer normaal in de kuikenbak. Ze zijn nu een halve appel aan het ontdekken :-) Hue, enggg :gulzig:

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Kuikens pikken elkaar

Berichtdoor Roan12 » 05 mar 2018 14:29

Wat jammer dat er zo'n etterbak bij zit. Lijkt mij een goede keus die je maakt. Zoiets wil je niet in je stam hebben!


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 3 gasten