breed spectrum antibioticum

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Elle1
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 aug 2017 11:48
Land: Nederland
M/V: V

Re: breed spectrum antibioticum

Berichtdoor Elle1 » 06 mar 2018 16:11

Ik begrijp dat dat voor jullie moeilijk te bepalen is; daar vraag ik ook niet om of reken ik ook niet op.
Ik beschrijf gewoon een paar symptomen waarvan ik hoop dat iemand die herkent of ook al eens bij de hand heeft gehad.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: breed spectrum antibioticum

Berichtdoor Isabel » 06 mar 2018 16:25

Bij mij heeft het ook een tijd geduurd alvorens ik een DA had gevonden die én verstand van kippen had én waarmee ik op één lijn zat. Vandaar die tip voor de DA in Amsterdam. Geeft goed advies, weet het dier te behandelen en gaat niet te ver.

In jouw geval zou ik niet weten wat de hen heeft, vandaar advies voor een bezoek aan deze DA. Of een telefoontje. Al weet ik zeker dat ze de hen willen zien.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: breed spectrum antibioticum

Berichtdoor Trea » 06 mar 2018 19:53

Een aantal kippenhouders hier op t forum adviseren vrijwel altijd om met een ziek dier naar de DA te gaan. Omdat het op een foto en een beknopte foto vaak niet duidelijk is wat een kip mankeert. En soms zal er ook een vermoeden zijn maar is het voor een buitenstaander not done om medisch advies te geven als ze niet zeker zijn van hun zaak.

In de huisregels staat ook nog dat het kippenforum een bezoek aan een dierenarts niet kan vervangen.

Maar lang niet iedereen die kippen heeft. Uit 'hobby' , liefhebberij, gezelligheid, voor de eitjes of voor het vlees gaat met zijn zieke kip naar een dierenarts. Zelf zal ik zo'n bezoek iig proberen te vermijden. Omdat ik te vaak lees dat dierenartsen geen goede diagnose stellen en dan maar AB voorschrijven. Plus omdat ik in mijn jonge jaren geen fijne ervaringen heb gehad met veeartsen/dierenartsen. Toch gun ik mijn kippen een goed leven, en zal ze met wat extra zorg (en speurwerk op internet) proberen in leven te houden zolang er hoop is op herstel.

Gebruikersavatar
Joke Kra
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 apr 2014 22:11
Land: Netherlands
M/V: V
Locatie: Vianen

Re: breed spectrum antibioticum

Berichtdoor Joke Kra » 06 mar 2018 21:23

@Elle1:

In dierenartsenpraktijk DAP Deil (zie hun website) zijn de 2 mannelijke medewerkers zéér, zéér bekwaam met kippen en ook nog goedkoop! Ik bel zelf altijd even van tevoren wie er dienst heeft. De vrouwelijke partner in deze praktijk weet n.l. niks van kippen, maar de twee mannelijke artsen des temeer. De heren Mensen en Postma zijn zeer deskundig

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: breed spectrum antibioticum

Berichtdoor Fryske » 10 mar 2018 13:09

Hoe gaat het nu met de hen. Heb je nog iets kunnen doen Elle?

Elle1
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 aug 2017 11:48
Land: Nederland
M/V: V

Re: breed spectrum antibioticum

Berichtdoor Elle1 » 13 mar 2018 14:37

Dank voor de reacties en dierenarts-suggesties!
Het gaat een stuk beter (heb haar aspirine gegeven, op aanraden van Sible Westendorp), maar ze legt nog niet.
Ook meldt ze zich elke dag rond half 7 's avonds aan de achterdeur om binnen te slapen. Die dagen binnen zijn haar kennelijk wel bevallen.
Wel grappig op zich, maar daar moet ik niet aan toegeven, neem ik aan?

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: breed spectrum antibioticum

Berichtdoor Isabel » 13 mar 2018 15:23

Fijn dat het wat beter gaat.

Wat dat binnen slapen betreft... ik zou zeggen: als jij liever binnen slaapt, kom vooral binnen. :mrgreen:
Maar of het handig is als je met vakantie gaat, poep in huis, vervreemding van de anderen... etc.... Voor de kou die er weer even aan zit te komen is het misschien wel een idee. Vooral omdat ze nog niet helemaal de oude is.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: breed spectrum antibioticum

Berichtdoor Fryske » 13 mar 2018 19:38

Goed zo, houden zo!

Sjakiealmere
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 jun 2016 13:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: breed spectrum antibioticum

Berichtdoor Sjakiealmere » 20 mar 2018 10:55

Hoe gaat het nu met je kipje.?

Elle1
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 aug 2017 11:48
Land: Nederland
M/V: V

Re: breed spectrum antibioticum

Berichtdoor Elle1 » 05 apr 2018 17:02

Hoi, ja wel goed! tot de volgende crisis waarschijnlijk... Ik denk dat het toch de rui was, ik wist niet dat ze daar zo van kunnen verzwakken. Het viel ook niet zo op (zachte rui?). Het weer op gewicht komen schiet alleen niet zo op, maar ik voer haar nog steeds bij met die 'herstelpap'.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten