Vleeskippen als gezelschapsdieren

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Loustalet 5 » 12 aug 2018 19:36

Hallo iedereen,
Het is is erg jammer maar het blijkt inderdaad dat er 9 hanen zijn. :huil: We zullen dan ook een nieuwe thuis moeten vinden voor 8 beestjes... Ze krijgen allemaal een hanenstaart en wie dat niet heeft, krijgt sporen. :duimneer:

We houden er 2, Avicii en Sienna. Sienna heeft geen enkel kenmerk van een haan. Ik hoop dat het zo blijft. Avicii is een rustig beestje. Zij zullen mogen rondlopen in de wei van ons nieuwe Ouessantje Oety.

De beestjes die we niet kunnen houden zijn: Lukaku, Frodo, Elvis, Ynnimini, Blanc(he) (die opeens bruin lijkt te worden) ,Colombus en nog 2 naamloze beestjes. Ze zijn erg tam en groot.

Groetjes Loustalet

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Loustalet 5 » 17 aug 2018 21:52

Colombus heeft een huisje! :duimop:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Isabel » 18 aug 2018 06:02

Goed om te horen. :duimop:
Lukt het om voor de anderen ook een plekje te vinden?

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Loustalet 5 » 18 aug 2018 11:47

Het blijft moeilijk, maar we kennen wel wat mensen die ze zouden willen hebben.

Daan Evers
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2018 08:39
Land: Nederland
M/V: M

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Daan Evers » 18 aug 2018 17:54

Loustalet 5 schreef:Hallo iedereen,
Het is is erg jammer maar het blijkt inderdaad dat er 9 hanen zijn. :huil: We zullen dan ook een nieuwe thuis moeten vinden voor 8 beestjes... Ze krijgen allemaal een hanenstaart en wie dat niet heeft, krijgt sporen. :duimneer:

We houden er 2, Avicii en Sienna. Sienna heeft geen enkel kenmerk van een haan. Ik hoop dat het zo blijft. Avicii is een rustig beestje. Zij zullen mogen rondlopen in de wei van ons nieuwe Ouessantje Oety.

De beestjes die we niet kunnen houden zijn: Lukaku, Frodo, Elvis, Ynnimini, Blanc(he) (die opeens bruin lijkt te worden) ,Colombus en nog 2 naamloze beestjes. Ze zijn erg tam en groot.

Groetjes Loustalet


Hebben je er nog 1 over en waar woon je in de buurt misschien wil ik er wel 1 op komen halen.

anouk-hoi
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2017 21:18
Land: Nederland
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor anouk-hoi » 19 aug 2018 13:58

Ik heb ook vleeskippen! Ze doen het erg goed. Paar weken geleden is helaas Klaasje overleden aan een prolaps toen wij in Italië zaten, de andere twee hebben de zomer gelukkig overleefd. Tijdens de hitte golf hebben ze het erg zwaar gehad, maar je kan ze dan lekker eten geven onder de sproeier en wat tomaatjes geven en dan gaat het redelijk goed.

Ze wegen momenteel rond de 4-5kg. Olly zit sinds anderhalve week in de rui en is dr staart verloren waardoor ze nog meer op een oliebol is gaan lijken :lol:

Afbeelding

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Loustalet 5 » 19 aug 2018 17:18

Hé tof! Wat lijken ze op onze kippen. Heb je direct 3 hennen gekregen? Of hoe dee je dat om er te krijgen? En hoeveel heb je er gehaald?

Ben benieuwd naar jou verhaal :-D

anouk-hoi
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2017 21:18
Land: Nederland
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor anouk-hoi » 19 aug 2018 19:33

Op mijn stage bedrijf hadden ze voor de lol een stuk of 10 eieren uitgebroed. Omdat ze niet wisten waar ze met die kuikens heen moesten, heb ik er 3 mee naar huis genomen. Ik heb toen op internet opgezocht voor het seksen van de kuikentjes via de vleugels en ben er toen achter gekomen dat ik ook 2 haantjes ertussen had zitten haha. (Als ik het goed had begrepen hebben hanen veertjes met dezelfde lengte, en hennen korte, maar ook lange veertjes ertussen zitten.(zie foto)) De week daarop heb ik de kuikentjes bekeken op mijn stage bedrijf en de 2 haantjes omgewisseld voor 2 hennen. Het was eigenlijk allemaal een beetje gokken omdat seksen best lastig blijkt te zijn, maar het is bij mij in ieder geval gelukt :-D

Afbeelding

Succes!

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Loustalet 5 » 19 aug 2018 19:37

Oh ik wist dat niet, handig tipje!

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Vleeskippen als gezelschapsdieren

Berichtdoor Loustalet 5 » 06 sep 2018 20:21

De haantjes staan nu op tweedehands.be!
Hier de link:
https://www.2dehands.be/link/dieren-toe ... ntent=link

Er is al interesse!!! :duimop:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marije41 en 2 gasten