Jonge kippen samenvoegen met moeders

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Jonge kippen samenvoegen met moeders

Berichtdoor Elroy » 12 okt 2018 21:39

Ik ben zeer benieuwd over een paar weken. Wat me wel opvalt is dat het haantje een sandaal wel keurig treedt: hij blijft er mooi recht op staan en drukt zijn staart naar beneden. Dat doet hij totaal niet bij de oudere hen. Daar gaat hij alleen maar op staan en hij pikt naar haar nek. Hij is overigens flink verkouden al 1,5 week, heeft nu 6 dagen Ornipar gehad. Het zware ademen is nu iets beter maar hij niest heel veel. Maar goed, daar is een ander topic voor. In ieder geval wel even goed dat ze nog even gescheiden blijven.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Jonge kippen samenvoegen met moeders

Berichtdoor jantien » 12 okt 2018 23:33

Zorgen voor doxycline voor zijn snot, duurt nu dan al te lang zo.
Dus naar een DA

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Jonge kippen samenvoegen met moeders

Berichtdoor Elroy » 13 okt 2018 11:30

Een consult is hier alleen 50 euro. Heb dit jaar al 300 euro uitgegeven aan de DA voor mijn overleden 2 krielen (meerdere consulten en Marek onderzoek). Pfff..., de laatste keer bracht ik een hennetje om in te laten slapen (gezwellen op kop) maar dan krijg je eerst een consult en dan het spuitje. Dus 70 euro.

Het misleidende is ook dat het haantje superfit oogt, geen tranende ogen of neus, kraait, zandbaddert, en het weer werkt nu ook lekker mee. Je bent dan geneigd om te denken: laat het lichaam zelf die weerstand opbouwen. Maar ik zal het spul halen.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Jonge kippen samenvoegen met moeders

Berichtdoor jantien » 13 okt 2018 12:02

Nog een tip, bel eens een rondje voor een andere DA want dit zijn echte woekerprijzen die je nu betaalt en zijn meer dan belachelijk.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Jonge kippen samenvoegen met moeders

Berichtdoor jantien » 14 okt 2018 11:41

Vooral naar Trea luisteren .... :roll:

Nog flink niezen en een iets minder zware ademhaling is niet goed en zeker niet na 6 dagen ornipar.

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Jonge kippen samenvoegen met moeders

Berichtdoor Elroy » 14 okt 2018 20:09

Bedankt voor de goedbedoelde adviezen. Ik ga nu even twijfelen: is het snot? Het gaat echt wat beter met Lucky, vooral 's morgens als hij driftig van stok komt dan niest hij een keer of vijf, de rest van de dag zo nu en dan. Ik zie nergens vocht bij neus of ogen en hij ademt niet met de snavel open. Na een inspanning hoor je zijn ademhaling wat hees als je er met je oor dichtbij gaat luisteren. Moet ik nu met hem op consult (kost tijd/stress/geld) of gewoon die doxycycline bestellen (als dat kan)?

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Jonge kippen samenvoegen met moeders

Berichtdoor jantien » 15 okt 2018 11:07

Goed gesproken Inge :worship:

Elroy, wat ik al aanhaalde...je moet een andere DA zoeken, ook voor de toekomst, want als je 50 euro consultkosten moet betalen voor een kip ben je of aan het overdrijven of je hebt de duurste DA van Nederland! Doxycycline is enkel
Op recept verkrijgbaar van DA, die moet tenslotte het dier ook kunnen onderzoeken wat er aan mankeert. Wat je ermee doet moet je natuurlijk zelf weten, maar hou een vermoedelijk ziek dier niet weg bij een ( stuk goedkopere) DA want stress valt reuze mee bij kippen en tijd tja, je hebt nu eenmaal je dieren waar jij de algehele verantwoording voor hebt. Succes ermee :duimop:

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Jonge kippen samenvoegen met moeders

Berichtdoor Elroy » 15 okt 2018 17:16

Geen ruzie maken hoor dames! Ik ga sowieso een andere DA zoeken. Wij wonen in Swifterbant (bovenin Flevoland). Wezep, Meppel en Drachten komen dan in aanmerking. Wezep neemt alleen volgens de site geen nieuwe klanten aan, Meppel is de arts gepensioneerd en die in Drachten volgens de website. Zal even bellen zo. Hierbij trouwens de facturen van onze onlangs ingeslapen hennen. OK, ik zat er een paar euro boven, maar het kostte de laatste keer dus 62,37 euro (excl de sectie) om de krielhen in te laten slapen.

Afbeelding

Wat me trouwens opvalt: factuur boven en onder betreft een verschillende praktijk in Almere maar zie nu een groot verschil in bedrag van injectievloeistof (11,85 om 0,65), snapt iemand dat?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Jonge kippen samenvoegen met moeders

Berichtdoor Kip La La » 15 okt 2018 17:45

Ik heb je een PB gestuurd.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Jonge kippen samenvoegen met moeders

Berichtdoor Isabel » 15 okt 2018 18:11

Dat zijn behoorlijke bedragen zeg... :shock:
Een voorbeeld dat een rondje bellen echt de moeite kan lonen: bij mijn DA is een klein consult 15,75 euro. En het is echt een goede DA. :-)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten