Pure verse look

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gerda_H
Berichten: 370
Lid geworden op: 25 mei 2011 12:20
Land: nl
M/V: V
Locatie: de Wilp (GR)
Contacteer:

Re: Pure verse look

Berichtdoor Gerda_H » 14 jun 2011 17:34

Whahaha,ons hok is momenteel ook een gatenkaas hok hoor.Alleen het binnenhok is helaal dicht,maar de ren,daar lekt het dak op sommige plekken. Maar,als het klopt dat konijnen bij de kippen kunnen,kan ik het deurtje van het trappetje straks ook open zeten,en dan hebben ze twee rennen tot hun beschikking.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Pure verse look

Berichtdoor kiekenboerinneke » 15 jun 2011 22:53

Hmmm, zal er dan ook eens look in hangen...
Inmiddels hebben de bloedluizen hier hun "schup afgekuist" en zijn ze naar "betere oorden" vertrokken ( lees: morsdood ) en als ik ze verder uit m'n hok kan weren, met plezier!
Alleen wel 1 punt: Mijn kippen zijn dus echt gek op look....
Zou ophangen in de nok van het dak ook helpen? ( In zo'n netje, dan ) Want bij mij zaten ze voornamelijk in het dak...
( Rest van het hok is met vaseline afgekit )

Gebruikersavatar
Kajszi
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 mar 2011 13:53
Land: Belgie
M/V: M

Re: Pure verse look

Berichtdoor Kajszi » 16 jun 2011 09:48

een gekneusd teentje look helpt ook tegen algen in de waterbak.
gewoon breken of kneuzen en in de waterbak doen en je zal zien dat, zelfs in de zomer, er veel minder algen in de waterbak komen (vooral een probleem bij de plastic klokken). na een tweetal weken moet je het teentje wel vervangen want dan begint het zelf ook te vergaan.

een bijkomend positief effect zou zijn dat de kippen zo ook nog 'look' binnen krijgen en dat de typische geurende stoffen zich in het bloed zetten. deze stoffen zijn dan weer afwerend voor bloedparasieten zoals bloedmijten. (misschien helpt lookpoeder in het voer ook :gutgut: )

dit laatste heb ik niet echt kunnen controleren, maar heb ik in context met mensen en paarden al wel vaker gehoord. (je loopt dan wel het risico dat je kippenfilet al ante-mortem in een lookmarinade ligt :mrnono: )

Gebruikersavatar
Hoenske
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 apr 2010 13:40
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Pure verse look

Berichtdoor Hoenske » 16 jun 2011 10:21

oh dat is grappig net zo een anti vampier (dat zijn die bloedluizen ook) verhaal met dat look :gutgut: dus nu heb je Italiaanse kippen :lol: Ikzelf doe tabakstrooisel in de bodembedekking. Ik ben dol op de geur en de luizen zijn vast van een anti tabak beweging want ze komen er niet.

nieuw-kippie
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 mar 2011 23:43
Land: NL
M/V: V

Re: Pure verse look

Berichtdoor nieuw-kippie » 17 jun 2011 10:45

Kajszi schreef:een bijkomend positief effect zou zijn dat de kippen zo ook nog 'look' binnen krijgen en dat de typische geurende stoffen zich in het bloed zetten. deze stoffen zijn dan weer afwerend voor bloedparasieten zoals bloedmijten. (misschien helpt lookpoeder in het voer ook :gutgut: )


Is het niet zo dat als kippen knoflook eten, je dit proeft aan de eieren (knoflooksmaak dus)? ik heb zelf nog kuikens, dus heb nog geen ervaring met eieren. maar dat ik wast ik heb gehoord/gelezen

dazzle
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 mei 2011 20:41
Land: nederland
M/V: V

Re: Pure verse look

Berichtdoor dazzle » 17 jun 2011 11:12

ik heb knoflook azijn voor in het water het stinkt echt
en vraag mij dus ook af of de eieren ook naar knoflook gaan smaken hier zijn ze nog te jong om te leggen
dus iemand die dit gebruikt en het antwoord daar op heeft?

Gebruikersavatar
Kajszi
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 mar 2011 13:53
Land: Belgie
M/V: M

Re: Pure verse look

Berichtdoor Kajszi » 17 jun 2011 15:55

als ze de knoflook'extracten' enkel via het drinkwater binnen krijgen denk ik niet dat er smaakvervuiling van het ei zal optreden. (klinkt goed hé) ik heb er alvast nooit iets van gemerkt, maar ik houd wel van look dus misschien ben ik geen referentie :lol:

ik zou het proberen en valt de smaak van je eieren je tegen, dan stop je er weer mee. na een weekje zal de knoflook wel uit hun systeem zijn.

als ze natuurlijk knoflookteentjes (of poeder) eten dan is de concentratie hoger en kan er mogelijk sneller smaakvervuiling optreden. ik her wel geen ervaring mee die dit staaft of ontkracht.

lauren
Berichten: 1529
Lid geworden op: 03 okt 2010 15:35
Land: Belgie
M/V: V

Re: Pure verse look

Berichtdoor lauren » 17 jun 2011 16:07

De onze krijgen een beetje lookpoeder onder het voer. De eitjes smaken perfect normaal hoor.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Pure verse look

Berichtdoor kiekenboerinneke » 18 jun 2011 17:46

Ga de proef op de som nemen: heb een nylonkous met lookkorrels erin aan de zitstok gebonden..

Gebruikersavatar
Joke Brasser
Berichten: 556
Lid geworden op: 05 jul 2006 23:10
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Stegeren, Overijssel

Re: Pure verse look

Berichtdoor Joke Brasser » 19 jun 2011 02:22

Hoenske schreef:oh dat is grappig net zo een anti vampier (dat zijn die bloedluizen ook) verhaal met dat look :gutgut: dus nu heb je Italiaanse kippen :lol: Ikzelf doe tabakstrooisel in de bodembedekking. Ik ben dol op de geur en de luizen zijn vast van een anti tabak beweging want ze komen er niet.


Neem je tabaksplanten of gewoon tabak waar sigaretten meer gerold worden?


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 10 gasten