Kip loopt rondjes!!

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 3642
Lid geworden op: 20 mar 2006 10:27
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland

Berichtdoor Bianca » 31 jan 2008 19:18

Mijn kipje is er nog steeds, ik heb haar overdag apart en 's nachts bij haar zussen.
Het gaat niet slechter met haar, ik zie haar geen rondjes draaien, maar ja met dit weer van vandaag kom ikniet zo vaak buiten.
Eten doet ze slecht hoor, zelfs van het kattenvoer maar een paar pikjes.
We geven haar dus vitaminen, maar ik weet t niet.

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 31 jan 2008 22:43

Wat voor vitaminen geef je (ik bedoel daar eigenlijk mee, roosvice bijv zal niet voldoende helpen in dit geval, dus een goed vit preperaat is dan nodig)

En evt bezoekje dierenarts (medicijnen) en hulp met eten en drinken?

Gebruikersavatar
dlhanonymous
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 nov 2006 10:52
Land:
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor dlhanonymous » 02 feb 2008 11:05

hoe gaat het nu met je kip?
onderschat niet de ernst van een specifieke vitamin tekort... kan leiden tot de dood....waarome de vit. tekort bestaat kan op taal loze redenen zijn...in uw geval zeg je zelf dat ze slecht eet... Soms kan ze een of ander primaire aandoening hebben en dan hierboven op (door slecht eten of zo) onstaat een tekortheid wat geef dan zeer ernstig symptomen. In dit geval met de symptomen je noem dan kan je proberen de b vit en vitE/selenium combo die Monique je gaf boven...kan niet kwaad en vaker kan het leiden tot een verbazend herstel.
Kijk een in de dieren winkel voor een formula (poeder wat je water bijvoegen) voor baby papagaaien... dit is zeer geconcentreerd nutritie en heeft vaker vogels in leven gehouden (incl kippies) totdat ze krijg hun eet lust terug... meng het ietjes dun and voeg dan wat van haar normal kippen voer erbij (zonder granen!) Zonodig zet het beetje bij beetje in haar bek (ze moet het wel zelf inslikken).

Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 3642
Lid geworden op: 20 mar 2006 10:27
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland

Berichtdoor Bianca » 02 feb 2008 11:12

Ze is er nog, heeft wel een draainek, nog niet zo dat haar kop op de grond ligt, maar fff. Ik ga vanmiddag voer en toebehoren halen, zal eens kijken voor dat papagaaien poedertje. Verder heb ik haar vanmorgen wel weer wat zien eten, wel graantjes, maar ik was al lang blij dat ze zelfstandig wat oppikte.

Gebruikersavatar
dlhanonymous
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 nov 2006 10:52
Land:
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor dlhanonymous » 02 feb 2008 12:06

ik herhaal het nogeens dat ik zeer verbazend wekkend resulten vaak hebben meegemaakt met devit E/selenium combo (zoek bij de kruidevat >zorg dat je eentje heb waarbij de selenium niet meer dan 50 MICROgram bevat... in het geval dat je slechts die ene kan vinden met 100 microgram dan geef de helft... EENS in de dag 3x dan elke twee dagen 3x) EN vit B (zorg dat de B-1 erbij is) >bekijk als dat uberhaupt helpt samen met de papagai baby voer poeder.
(Over een eventuele primaire -onderliggende- aandoening wat zou mischien tevens aanwezig zijn kan ik u niets adviseren)

Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 3642
Lid geworden op: 20 mar 2006 10:27
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland

Berichtdoor Bianca » 02 feb 2008 12:29

Oke ga ook naar een drogist, de kruidvat zit hier alleen midden in de stad, daar wil je niet zijn op zaterdag. Maar een etos, da ofzo heeft toch ook wel iets. Nou ja ik ga op zoek.

Gebruikersavatar
dlhanonymous
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 nov 2006 10:52
Land:
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor dlhanonymous » 02 feb 2008 13:46

ik heb het vitE/selenium ook hier in huis... Oh jee...net gedacht dat het carnival is... pm mij jou adress en ik stuur het in de post dan als jij kan het niet vinden....

(net gezien dat jij helemaal niet dicht bij in de buurt bij mij woonde )

Gebruikersavatar
annelies
Berichten: 20172
Lid geworden op: 24 nov 2002 20:27
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor annelies » 02 feb 2008 14:48

Ik geloof niet dat er bij Barbara in de buurt veel gecarnavald wordt. Niet te vergelijken met Maastricht iig... ;) :lol:

Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 3642
Lid geworden op: 20 mar 2006 10:27
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland

Berichtdoor Bianca » 02 feb 2008 14:53

Ik heb het hier niet kunnen vinden in ieder geval, wat een gedoe. Maar ik heb wel Optimal Start 25 meegenomen, dit is een Eiwitpoeder, rijk aan vitamine E, dit is makkelijk op te lossen en ik heb Tarwekiemolie van A. Vogel gekocht, daar zit volgens de mevrouw achter de balie selenium in. Maar dan zit ik alleen met de dosering.
Misschien dat iemand daar meer raad mee weet.
Voor volwassenen is het 3x daags een theelepeltje en voor kinderen de helft.
Zal ik mijn kipje dan 2x een half theelepeltje geven??

Gebruikersavatar
dlhanonymous
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 nov 2006 10:52
Land:
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor dlhanonymous » 02 feb 2008 15:14

nou...dat heb ik opgezocht... (Optimal) hmmm...kan je wel gebruiken (maar normal geef je niet zoveel eiwit maar in dit geval goed...je moet op een of ander manier de voedingswaarde van WAT i gegeten omhoog brengen en dit is beter dan cat of hondenvoer!)
hier is de informatie van de label (sorry is in Engelse)
Indicative nutrition values:
- Crude protein 25 %
- Crude fat 7 %
- Fiber 3.5 %
- Ash 7 %
- Calcium (Ca) 1.2 %
- Phosphorus (P) 0.65 %
- Copper-cupric sulfate 10 mg/kg
- Vitamin A 10.000 IU/kg
- Vitamin D3 2.000 IU/kg
- Vitamin E 100 mg/kg
Directions for use:
To be administered to future breeding pigeons starting 1 month before pairing up. Ensures a successful fecundation. Administer every day approximately 10 tablespoons of Optimal Start 25 in a pot per 20 pigeons. After weaning, administer the same quantity to the young pigeons. Refresh daily.

nou dan....dat kan je dan een eetlepel door de dagelijks hoeveelheid voer wat je denk je vogel zal gaan eten en hopelijk maakt het ietjes meer "smakelijk" :-D (Ik zou dan wel een paar eetlepels gekookt havermout (koken in water niet melk) erdoor ook want dan plakt het allemaal netjes samen) en dan meng en eetlepel tarwekiem olie door dat heen.

Ja, tarwekiem oilie is ook een goed bron vitE maar heeft slechts een miniscule hoeveelheid selenium (ik geef dit dagelijks door mijn vogels voer) >>>de hoeveelheid is niet op een therapeutische niveau (kijk bij de AH als ze geen vitE heeft...prick open en doe dat erbij)...
Stuur mij jou address en dan stuur ik jou de vitE/selenium wat je nodig heb via de post naar je toe...(het is echt niet duur en ik ben blij om het te doen)... want de vogel heeft echter de selenium nodig om de vit E in dat hoeveelheid te kunnen opnemen. Net als ik zei eerder met de carnival ik denk dat ik kan pas op di posten maar dan heb je het dan op woensdag :-D


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten