Meelwormpjes

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
BMWtje
Berichten: 384
Lid geworden op: 16 jun 2006 15:52
Land:
M/V: V
Locatie: Heerlen,

Meelwormpjes

Berichtdoor BMWtje » 26 sep 2006 08:28

Ik heb m'n kips zaterdag eens wat meelwormpjes gegeven. Tjonge jonge wat een feest is dat. :lol:
Wij hebben er heerlijk om gelachen. Vooral ons jonge haantje maakte het bond. Zo snel als je ze een wormpje geeft rennen ze weg bang dat een ander het afpakt. Eten het snel ergens op en sprinten dan weer terug voor meer, hierbij zeer opgewonden geluidjes produceerent. Schitterend om te zien hoe blij en verheugt zo'n diertje reageert voor zo'n wormpje. :lol:

BMWtje

kenza
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 apr 2005 22:05
Land:
M/V: V

Berichtdoor kenza » 26 sep 2006 08:58

hoe kom je aan die meelwormen. Lees het hier wel vaker, maar kan je deze gewoon in een dierenwinkel kopen? Bij ons nog niet gezien

Gebruikersavatar
RoelD.
Berichten: 2076
Lid geworden op: 12 okt 2002 19:37
Land:
M/V: V
Locatie: Noortuk

Berichtdoor RoelD. » 26 sep 2006 09:14

Ja meestal verkopen ze ze wel bij de dierenwinkel, dan moet je er even naar vragen. Vaak staan ze ergens in een koeling.

Gebruikersavatar
BMWtje
Berichten: 384
Lid geworden op: 16 jun 2006 15:52
Land:
M/V: V
Locatie: Heerlen,

Berichtdoor BMWtje » 26 sep 2006 09:23

Inderdaad. Gewoon even vragen. De meeste dierenwinkels hebben dit gewoon in voorraad.

BMWtje

Gebruikersavatar
alies
Berichten: 3020
Lid geworden op: 24 aug 2005 21:50
Land: nederland
M/V: V
Locatie: friesland

Berichtdoor alies » 26 sep 2006 10:07

Je moet alleen even vragen wanneer ze de verse binnen krijgen,ik heb ooit oude gekregen ,de helft was al bruin(verpopt?)
Ik ga nu voortaan op dinsdag,dan kregen ze ze vers binnen.

Gebruikersavatar
slefke
Berichten: 1992
Lid geworden op: 09 okt 2005 12:10
Land:
M/V: V
Locatie: Essen
Contacteer:

Berichtdoor slefke » 26 sep 2006 10:28

*** Bij ons in de dierenzaak moest ik wel lachen (en gruwelen...) Mijn man vraagt aan die vrouw om meelwormen. Ja hoor, ze pakt een becel-kuipje, graait onder de toonbank, smijt met blote handen die wormen in het kuipje en klaar. Daarna nog even met die hand door haar vettige haar... die madam ziet er niet al te fris uit ook nog eens... brr krijg er nog de rillingen van als ik eraan denk :lol:
Groetjes van Ingrid. p.s bij ons zijn ze wel goedkoop geloof ik, iets van 3 euro voor een bijna vol (groot) becel kuipje, heb hier al anders gelezen.

Gebruikersavatar
kipjeR
Berichten: 1112
Lid geworden op: 05 jan 2006 13:26
Land:
M/V: V

Berichtdoor kipjeR » 26 sep 2006 13:11

Leuk dat gedrag he. Hier doen de kuikens het ook als mams een lekker hapje vind. De gelukkige ontvanger gaat er vandoor en de rest sjeest er luid piepend achteraan. Hele hook op stelten en een kabaal dat ze maken. Een feest om naar te kijken :-D

Gebruikersavatar
picobello
Berichten: 207
Lid geworden op: 08 mei 2006 16:59
Land: Curacao
M/V: V
Locatie: Curacao

Berichtdoor picobello » 26 sep 2006 14:33

Leuk is dat he?
Met meelwormpjes heb ik mijn dames ook aan mij laten wennen. Eerst waren ze erg bang (komen uit legbatterij) maar ik heb ze verleid met lekkere wormpjes op mijn hand en nu vinden ze mij niet eng meer. (eerder het tegenovergestelde)

Gebruikersavatar
alies
Berichten: 3020
Lid geworden op: 24 aug 2005 21:50
Land: nederland
M/V: V
Locatie: friesland

Berichtdoor alies » 26 sep 2006 14:38

picobello schreef:Leuk is dat he?
Met meelwormpjes heb ik mijn dames ook aan mij laten wennen. Eerst waren ze erg bang (komen uit legbatterij) maar ik heb ze verleid met lekkere wormpjes op mijn hand en nu vinden ze mij niet eng meer. (eerder het tegenovergestelde)


Nu vindt jij ze eng ;)

Gebruikersavatar
picobello
Berichten: 207
Lid geworden op: 08 mei 2006 16:59
Land: Curacao
M/V: V
Locatie: Curacao

Berichtdoor picobello » 27 sep 2006 14:50

:lol: Hihi, nou bang niet, maar ze zitten inmiddels op schoot en als ik niet opschiet dan fladderen ze zo omhoog om op mijn arm te gaan zitten.

Het is ook leuk te zien hoe fel ze zijn op wormpjes, echt fantastisch.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten