Mist ze haar vriendinnetjes of is ze ziek??

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
BMWtje
Berichten: 384
Lid geworden op: 16 jun 2006 15:52
Land:
M/V: V
Locatie: Heerlen,

Mist ze haar vriendinnetjes of is ze ziek??

Berichtdoor BMWtje » 23 apr 2008 08:30

Mijn Wyandotte kriel zit de laatste 2 dagen nogal appatisch voor zich uit te kijken en eet niet.
Zo'n 2 weken geleden is mijn andere Wyandottekriel (ik had er 2) overleden en afgelopen weekend is een van mijn 8 Sebrightjes verdwenen. Dit was haar vriendinnetje :-)
Zou het kunnen dat ze haar vriendinnetjes mist of zou ze ziek zijn??

Als we met voer komen, komt ze wel naar ons toe kijkt even naar het voer pikt er 1 of 2 keer naar. En blijft dan vervolgens wat kijken maar eet niet.
Ze lijkt zo op zich niet ziek, ze kijkt en loopt alleen wat appatisch rond. zit veel stil en eet niet.
Ik geef haar nu voor de zekerheid antibiotica (Sulfatim) omdat m'n andere Wyandotte laatst ook zo snel ziek werd en overleed. Ik wil haar hiervoor behoeden.

Alle tips zijn welkom.

Franco

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 23 apr 2008 18:08

Hoi Franco

Het is voor ons lastig uit te maken op afstand of ze ziek is of haar vriendin mist. Maar over dat laatste wil ik graag even doorgaan.
Het kan heel erg goed dat het komt doordat ze haar vriendinnetje mist. Je ziet het veel vaker bij dieren. Dat je er zelf aan denkt zegt ook wel wat.
Het is iets dat veel mensen niet willen accepteren, maar het heeft vaak veel meer inpact bij dieren als ze een maatje missen dan je je kunt voorstellen.
Door dat gemis kunnen ze ook echt lichamelijke klachten krijgen.

Er zijn homeopatische middeltjes die haar goed kunnen helpen, maar ook bach remedie middelen.
Het is heel bijzonder om te zien hoe ontzettend goed dat kan helpen. Alleen is het niet ideaal om te combineren met antibiotica.
Een nieuw vriendinnetje is misschien wel gewoon de oplossing?
Als je evt meer wilt weten over bach remedies enz dan laat je het maar horen, misschien kan ik je wat opweg helpen.

Gebruikersavatar
Mar2
Berichten: 381
Lid geworden op: 10 dec 2007 20:45
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Berichtdoor Mar2 » 23 apr 2008 23:19

Wat zielig.
Zou heel goed kunnen hoor dat ze haar vriedinnetje mist.
het is mij opgevallen dat hennen onder elkaar 'n hechte vriendschap kunnen hebben.
Misschien idd proberen met 'n ander hennetje erbij te zetten voor haar?

Marja

Gebruikersavatar
BMWtje
Berichten: 384
Lid geworden op: 16 jun 2006 15:52
Land:
M/V: V
Locatie: Heerlen,

Berichtdoor BMWtje » 24 apr 2008 08:30

Bedankt voor jullie reakties. Ik moet allereerst zeggen dat ze zeker niet alleen is. Ze zit nu nog met 7 andere Sebrightjes. Maar Lucky degene die weg is, was altijd samen met haar. Ze zochten elkaars gezelschap (bescherming) en zo ook met de overleden Wyandotte.
Ze heeft die band duidelijk niet met de rest.

En zoals ik al eerder schreef heeft ze geen specifice ziekte symptomen.
Als we gaan voeren komt ze wel, maar eet niet. Haar krop is wel enigzins gevuld. Dus waarschijnlijk eet ze wel van de legkorrel die ze altijd ter beschikking hebben.

Voor de zekerheid (je kunt nooit weten), blijf ik haar nog een paar dagen antibiotica en vitaminen geven. Mocht dat na een week nog geen effect hebben, dan wil ik zeker wat anders proberen. Dus Monique kom maar op met je suggesties :lol:

Alvst bedankt

Franco

Gebruikersavatar
wisje
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:25
Land:
M/V: V
Locatie: Doetinchem

Berichtdoor wisje » 24 apr 2008 09:26

Hier dezelfde symptomen bij Charlotte.....

Ik heb het geluk dat Isabelle, haar zusje, zit te broeden, dus die komt straks gelukkig terug.

Maar Charlotte eet ook bijna niks tot niks en staat maar wat verloren in de ren te simmen.....

Laten we hopen dat ze snel weer bij trekken....

Gebruikersavatar
BMWtje
Berichten: 384
Lid geworden op: 16 jun 2006 15:52
Land:
M/V: V
Locatie: Heerlen,

Berichtdoor BMWtje » 28 apr 2008 08:01

Na een aantal dagen antibiotica en vitaminen. En natuurlijk goede zorg en extra aandacht. Doet ze het gelukkig weer goed. Ze eet weer, ze is zelfs extra gretig :lol: ze heeft wat schade in te halen, van een paar dagen niet eten.

Wij zijn weer blij. ;)

Franco

Gebruikersavatar
Mar2
Berichten: 381
Lid geworden op: 10 dec 2007 20:45
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Berichtdoor Mar2 » 28 apr 2008 21:05

:-D Dat is goed nieuws!

Marja


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 25 gasten