kip doodgetrapt door paard

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Eelke
Berichten: 1224
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:20
Land:
M/V: V

kip doodgetrapt door paard

Berichtdoor Eelke » 22 dec 2008 10:33

hallo allemaal,

vanmorgen wilde ik het paard op de wei zetten. in de stal naast wanda (paard) slaapt ons hennetje toos altijd. dus die ging ook lekker mee naar buiten. toos blijft altijd een kilometer van wanda vandaan, die is er stik bang van. dus deur open paard naar buiten, maar de haan liep los. en liet die nou net onder de benen door naar toos schieten, en laat nou wanda net een beetje hyper zijn omdat ze een weekendje rust had gehad, dus die slaat.

ik zie in mijn ooghoek kuikentje (was ons enige kuikentje wat uit de eieren kwam dit voorjaar) mank de stal in rennen, maar sta ondertussen ook nog met een springend paard in mijn handen. gelukkig stapte mijn moeder net in de auto om naar de werk te gaan, dus ik rende, met springend paard en al, richting de auto (raar dat je dan niet in paniek raakt van dat paard, wat ik normaal wel een beetje doe al ze staat te springen) dus die stapte weer uit.

in de stal hoorde ik nog wat gespartel, wanda snel op de wei gezet en gaan kijken. toen lag hij in een hoekje bij de waterton, met zijn hoofd onder zijn borst. ik heb er eerst 10 min van een afstandje naar staan kijken, omdat kippen uit paniek ook nog wel een durven doen alsof ze dood zijn, super bang dat ie ineens op zou vliegen. maar er bewoon echt niks, ook geen geadem. mijn moeder was zo dapper dat ze hem durfde aanraken, conclusie was dat hij echt dood was.

nu ligt hij op de sneeuwschep, en heb ik alvast een gat gegraven. zo zielig dat toosje daar super vrolijk van was omdat er allemaal wormen bij naar boven kwamen. nu is ze wel haar mannetje kwijt. het was zo een leuk stel, ze wanren de hele dag samen buiten aan het scharrelen, maar toosje sliep in de stal in de bench, en kuikentje in de schuur op stok. en dat deden ze ook uit zichzelf. ze hadden echt een lat relatie.

nou, vanavond dan maar de begrafenis. ik zal al zo met die kippen in mijn maag, zoals ik al eerder schreef zin met ouders net gescheiden (kuikentje is op de dag geboren dat mijn vader ineens vertelde dat hij er vandoor ging, dus ik had er ook nog echt iets speciaals mee, hij was super tam, liet zich gewoon oppakken enzo)

ik was heel bang dat de kippen uiteindelijk geslacht zouden moeten worden als we geen nieuws thuis voor ze zouden vinden als het huis verkocht is. en dan vooral de twee hanen, omdat we voor de hennen al een nieuw plek hadden, die zijn makkelijk te plaatsen. nu hebben we dus nog maar 1 haan over.

ik ben wel blij dat hij gelijk dood was en dat we niet na hoefden te denken over hoe we hem gingen euthaniseren. maar echt super verdrietig dat ie zo aan zijn eind is gekomen, maar eerlijk is eerlijk, de meeste hanen worden niet eens 7 maanden, terwijl ze de hele dag rond mogen scharrelen...goed te eten krijgen en een eigen hennetje hebben.

:huil: nou, lekker begin van de kerstweek, waar ik toch al zo tegen op zag...

liefs Eelke

Gebruikersavatar
aletta
Berichten: 821
Lid geworden op: 23 jun 2008 09:57
Land:
M/V: V
Locatie: Overijssel

Re: kip doodgetrapt door paard

Berichtdoor aletta » 22 dec 2008 11:02

Sterkte!!!!!

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: kip doodgetrapt door paard

Berichtdoor nel » 22 dec 2008 11:17

Ah..jakkes :(

Sterkte!

Gebruikersavatar
Lotte
Berichten: 903
Lid geworden op: 24 jun 2005 10:37
Land:
M/V: V
Locatie: Hamburg

Re: kip doodgetrapt door paard

Berichtdoor Lotte » 22 dec 2008 11:40

He wat sneu en wat een pech :( Ook van mij sterkte...

Gebruikersavatar
picobello
Berichten: 207
Lid geworden op: 08 mei 2006 16:59
Land: Curacao
M/V: V
Locatie: Curacao

Re: kip doodgetrapt door paard

Berichtdoor picobello » 22 dec 2008 12:48

Agoss....wat naar.
Een ongeluk zit helaas in een klein hoekje.

Veel sterkte, ik kan me goed voorstellen dat je er mee zit.

Gebruikersavatar
Lidia
Berichten: 555
Lid geworden op: 21 sep 2008 19:20
Land: Nederland
M/V: V

Re: kip doodgetrapt door paard

Berichtdoor Lidia » 22 dec 2008 17:40

Heel veel sterkte. :cry:
Juist jonge dieren zijn zo impulsief, dat een ongeluk
vaak niet te voorkomen is.
Je kan hier niets aan doen, gelukkig is het heel snel gegaan en heeft kuikentje
waarschijnlijk niet veel geleden.
Heel veel sterkte de komende dagen :roos:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: kip doodgetrapt door paard

Berichtdoor lnge » 22 dec 2008 22:26

Wat een triest lot, en Wanda was nog wel zijn vriendin :|
Ik vond het een leuk haantje.
Sterkte :roos:

Gebruikersavatar
Eelke
Berichten: 1224
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:20
Land:
M/V: V

Re: kip doodgetrapt door paard

Berichtdoor Eelke » 23 dec 2008 11:26

tja...paarden vriendinnen kunnen kennerlijk nogal bitchie zijn, en paardenvriendinnen onderling kunnen daar wel tegen, maar een haan dus niet.

ook nog fijn dat mijn moeder nog zei, volgens mij had hij zijn nek gebroken. ik: ja maar hij liep nog! hoe naief... toen zei mama, ja maar ene kip zonder kop kan ook lopen dat heb ik zelf gezien. (haar papa deed aan kippen slachten, nu eet ze eigenlijk helemaal geen kip meer) hij was dus misschien al dood toen hij de klap kreeg. van de ene kant wel akelig, maar aan de andere kant ook fijn, dat hij dus alleen maar de trap heeft gevoeld, en misschien heel even nog wat koppijn. maar verder niet geleden had.

nog even een foto rapportage van zijn helaas kort durende leven:

hier was ie in ontwikkeling:
Afbeelding

net uit ei
Afbeelding

al een beetje groter, maar hij kon nog door het gaas
Afbeelding

wat een lelijk ding zo!
Afbeelding

toen hij deed alsof hij niet kon lopen, omdat hij bang wat van zijn pa, hebben we hem apart gezet
Afbeelding

hier als volgroeide haan
Afbeelding

en hier met toosje, die m dus uiteindelijk letterlijk zijn kop gekost heeft...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

heb ook nog een foto gemaakt van toen hij dood was, maar dat zet ik er maar niet op, niet zo een gezellige foto.

hij ligt nu mooi tussen 2 buxusbollen in gegraven.
bedankt voor jullie steun!
Liefs Eelke

Gebruikersavatar
anke x
Berichten: 1765
Lid geworden op: 03 okt 2008 19:24
Land: belgie
M/V: V
Locatie: oost-vlaanderen/lokeren
Contacteer:

Re: kip doodgetrapt door paard

Berichtdoor anke x » 23 dec 2008 19:46

Het was een zéér mooie haan.

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: kip doodgetrapt door paard

Berichtdoor Chantal » 24 dec 2008 14:13

Wat jammer zeg, het was een prachtige haan.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten