diarree?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
mintaka
Berichten: 4471
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:42
Land: Belgie
M/V: V

Re: diarree?

Berichtdoor mintaka » 31 mar 2009 23:16

thanks lies

(maar dus nog even duidelijk gezegd dat het niet op de gok was, maar wel degelijk op DA-advies - wel zonder mestonderzoek, maar blijkbaar is hij één van de mensen die zegt dat je zo'n anti-wormkuur 2x per jaar kan doen)

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: diarree?

Berichtdoor Lies » 31 mar 2009 23:25

Daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld. Maar een wormkuur zonder flink poetsen is zeer twijfelachtig. Maf dat de heren doktoren het nooit over poetsen hebben want het spreekt toch vanzelf? Misschien is dat het?

Knuffel aan je nijnen! :P

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: diarree?

Berichtdoor monique » 01 apr 2009 07:48

Lies schreef:Maf dat de heren doktoren het nooit over poetsen hebben want het spreekt toch vanzelf? Misschien is dat het?


Misschien dat de heren doktoren ook wel gebaat zijn bij de verkoop van ontwormingsmiddelen?

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: diarree?

Berichtdoor Lies » 01 apr 2009 09:51

Nou, als dat het is moeten ze maar gaan handelen in soda!! :mrgreen:

lupolo
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:52
Land:
M/V: V
Locatie: Amsterdam

Re: diarree?

Berichtdoor lupolo » 02 apr 2009 08:51

Bij de dierenwinkel zei de beste man dat het beter was niet te eten ! Maar op de bijsluiter kon ik hiervan niets terug vinden .. ook is het minimaal wat erin zit dus ik eet ze nog gewoon, ben er nog niet ziek van (begin alleen een beetje te tokken) ..

Ik geef ze naast Gallus II (Zijdenhoenders) soms ook mais, zaadjes (weet niet precies de naam), maar vermoedelijk krijgen ze hierdoor te veel vocht naar binnen, dit is het enige wat veranderd is bij mijn waarna de kip er last van kreeg ! .. misschien iemand hierop nog aanvulling ?

Guy

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: diarree?

Berichtdoor Lies » 02 apr 2009 10:14

lupolo schreef:Bij de dierenwinkel zei de beste man dat het beter was niet te eten ! Maar op de bijsluiter kon ik hiervan niets terug vinden .. ook is het minimaal wat erin zit dus ik eet ze nog gewoon, ben er nog niet ziek van (begin alleen een beetje te tokken) ..

Ik geef ze naast Gallus II (Zijdenhoenders) soms ook mais, zaadjes (weet niet precies de naam), maar vermoedelijk krijgen ze hierdoor te veel vocht naar binnen, dit is het enige wat veranderd is bij mijn waarna de kip er last van kreeg ! .. misschien iemand hierop nog aanvulling ?

Guy


Er zal niets op de bijsluiter staan omdat het middel niet voor kippen bedoeld is. Wat geef je eigenlijk? Beaphar is wat vaag :-)
Diarree heeft niets te maken met het innemen van vocht, dat staat totaal los van elkaar. Het kan wel komen door een verandering in het voer.

lupolo
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:52
Land:
M/V: V
Locatie: Amsterdam

Re: diarree?

Berichtdoor lupolo » 02 apr 2009 14:56

Weet he 'type' niet zo 123 op te noemen, maar het is voor gevogelte en tegen diaree endergelijk, ze hebben het nu 3 dagen en zie al wat kleine veranderingen .. verandering in voer komt volgende week Gallus 2 naar Gallus 4, maar wil dit gaan mengen ..


Zijn kleine korreltjes wat ik met water moet vermengen, en dan oplost, doe het elke morgen verversen voordat ik naar mijn werk ga ..

gevonden : Astricycline

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: diarree?

Berichtdoor Lies » 02 apr 2009 20:21

lupolo schreef:Weet he 'type' niet zo 123 op te noemen, maar het is voor gevogelte en tegen diaree endergelijk, ze hebben het nu 3 dagen en zie al wat kleine veranderingen .. verandering in voer komt volgende week Gallus 2 naar Gallus 4, maar wil dit gaan mengen ..


Zijn kleine korreltjes wat ik met water moet vermengen, en dan oplost, doe het elke morgen verversen voordat ik naar mijn werk ga ..

gevonden : Astricycline


Monique, en die weet veel, noemde dit onlangs nog troep! Het is een antibioticum (chloor tetracycline) maar omdat jij dit spul uit de dierenwinkel geeft is het voorgeschreven in een hele lage dosering. Dit zodat de fabrikant geen risico loopt. Je loopt echter wel het risico de gezondheid van je kip te verpesten omdat antibioticum (ab)in de juiste dosering moet worden gegeven anders werkt het niet of nog erger: dan krijg je resistentie wat betekent dat de ziekteverwekker (in dit geval de bacterie) tegen het geneesmiddel kan. En dan krijg je de kip niet beter :|

Het beste ga je naar de da om een fatsoenlijk middel te krijgen. En gooi vooral de eieren weg! Het is onverstandig de eieren te eten. Op die manier kan je zelf last krijgen van resistente ziekteverwekkers omdat jij resten van de ab binnenkrijgt door die eieren. Je moet er toch niet aan denken als je eens ziek bent dat de ab dan niet werkt..

lupolo
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:52
Land:
M/V: V
Locatie: Amsterdam

Re: diarree?

Berichtdoor lupolo » 04 apr 2009 10:24

Oke bedankt ! .. maar wat zou ik dan bij de DA (is toch de drogist?) moeten halen ?

Guy

Gebruikersavatar
mintaka
Berichten: 4471
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:42
Land: Belgie
M/V: V

Re: diarree?

Berichtdoor mintaka » 04 apr 2009 11:31

DA : Dieren Arts ;)


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 14 gasten