Bultjes op snavel en bleke kammen.

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Basje
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 mar 2009 15:57
Land:
M/V: V

Bultjes op snavel en bleke kammen.

Berichtdoor Basje » 01 sep 2010 12:29

Dit weekend hebben wij jonge Lakenvelder hennen gekregen. Ze zijn nu een maand of 5. Het was een grotere groep waarvan er een aantal bulten op de snavel hadden. Deze bulten waren van hetzelfde 'weefsel' als de snavel zelf. Geen andere kleur oid. Wij hebben de hennen mee genomen die dit niet hadden. Wie weet wat die andere kippen hadden en kunnen die van ons dit ook nog gaan ontwikkelen? Tevens vind ik de kammen van de hennen wat minder mooi rood dan zou moeten. Hebben ze dan ergens te kort aan? Ze krijgen kalk, legkorrel en gemengd graan. Ook wat bladgroente als veldsla, andijvie enz. Ze zijn nog niet uit het hok/ ren geweest, omdat ze domweg nog niet durven.

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Bultjes op snavel en bleke kammen.

Berichtdoor Jan Bollen » 01 sep 2010 13:10

Als het jonge dieren zijn is het normaal dat de kammen nog niet rood zijn die worden pas mooi rood als ze gaan leggen. Die bulten zijn waarschijnlijk pokken en daar is weinig aan te doen of je zou ze moeten enten. Kost 7 euro voor 500 dosissen.

Basje
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 mar 2009 15:57
Land:
M/V: V

Re: Bultjes op snavel en bleke kammen.

Berichtdoor Basje » 01 sep 2010 13:39

Ok, maar dat is besmettelijk dus kunnen die van mij het ook krijgen. Kost dat dan 7 euro per kip of hoe moet ik dat zien? Kan ik dat aan een 'gewone' dierenarts vragen?


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten