snavels korten

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Berichtdoor Jan Bollen » 25 mar 2008 20:05

Ik had hier ook vroeger 1 haan met 20 hennen, verleden jaar nog 1 haan met 15 hennen nu heb ik ook een haan met 10 hennen wat is daar nu verkeerd aan?
Er loopt nu 1 hen bij die ergens van geschrokken is en nu bij het minste in paniek weg rent. Als het zaterdag niet beter is zal ze in de soep belanden. Daarvoor ben ik hier degene die bepaalt hoe mijn kippen zich hier moeten gedragen.
Jij bepaalt ook welke kippen je hebt en hoe ze moeten leven, heel simpel.

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 25 mar 2008 22:34

Jan Bollen.
Iedereen bepaald zelf hoe die met zijn dieren omgaat ,maar dat doet een legbatterij ook en wat dacht je van een vetmesterij.
Nou hij heeft het voor elkaar hoor tweedracht zaaien maar daar trap ik niet meer in

Kitty
Berichten: 834
Lid geworden op: 09 dec 2007 10:21
Land:
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor Kitty » 25 mar 2008 22:36

de canteclear schreef:Ik ben begonnen10 van de 19 hennen apart te zetten.

Toen ik een hen hem zag pikken heb ik haar naar de wintersport gestuurd.

Ik zal dat de komende dagen herhalen totdat die ellendige piksters allemaal op vakantie zijn.

Ik vermoed dat 9 a 10 hennen voor hem beter te handelen zijn.

Minder eieren en minder stront!

Ik ben al 2 weken met dit probleem aan het worstelen. allemaal bedankt voor de suggesties.


Laat je ons even weten hoeveel hennen je nog overhoudt ? want als ze alle 19 pikken op de haan vrees ik dat jij het zonder eieren en je haan het zonder kippen zal moeten stellen ... :roll:

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 25 mar 2008 22:38

Ik weet wel welke berichten en van wie ik voortaan ga negeren

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 25 mar 2008 22:44

Robbedoes schreef:
Eenhoornleijn schreef:
Dieter schreef:Let op, alles is erfelijk, ook "hanenpikken" !!!

Is dat echt zo?

Is het niet zo dat dergelijk gedrag afgekeken wordt en gekopieerd?

Ik kan me niet voorstellen dat dergelijke dingen genetisch bepaald zijn?
Is dat aantoonbaar, dat dat zo is, of spreek je hier uit ervaring en is een milieufactor als kopieergedraag ook een optie?

Nou ik denk dat naapen inderdaad het gedrag is, net als dat er een gaat drinken dat ineens de rest ook dorst heeft.
Maar ik twijfel een beetje over de canteclaers liefde voor dieren,met zijn snavels kappen en kippen doden :evil:


Ik heb at ook gelezen dat het ook erfelijk kan zijn.
Ik wil het wel nazoeken, maar niet nu ;)

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 25 mar 2008 22:52

Lieve forummers kijk eens naar de eerdere berichten van de topicstarter,iedere keer weer de zelfde onderwerpen en nonsens over dieren doden en/of opeten,dode eend langs de weg gevonden kan ik die opeten.
Gewoon om een verhaal verlegen, plaatsen en niet de antwoorden gebruiken,en soms zich niet meer laten zien tot hij/zij zich weer verveelt.
Ik ben er nu gewoon klaar mee

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 25 mar 2008 23:19

Er loopt nu 1 hen bij die ergens van geschrokken is en nu bij het minste in paniek weg rent. Als het zaterdag niet beter is zal ze in de soep belanden.


Je kunt ipv ook rescueremedie geven. Alleen moet je dan wel extra eten voor jezelf op de vleesafdeling in de supermarkt kopen..

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Berichtdoor Jan Bollen » 25 mar 2008 23:49

Die beland niet bij mij in de soep maar bij iemand die ze wel wil eten. Ik ben misschien schijnheilig omdat ik mijn eigen kippen niet eet, maar wel door iemand anders laat opeten.

Hoe moet ik haar rescueremedie geven? Moet ik ze dan appart zetten? Dan kan ik ze nooit meer terug in de groep plaatsen. Ik zou niet weten wat ik er dan mee moet. Ik kan ze ook niet heel haar leven ergens in een hokje alleen gaan zetten. Ik wil ze aan niemand anders geven want die kan er ook niks mee.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 26 mar 2008 01:39

Jan Bollen schreef:Die beland niet bij mij in de soep maar bij iemand die ze wel wil eten. Ik ben misschien schijnheilig omdat ik mijn eigen kippen niet eet, maar wel door iemand anders laat opeten.

Hoe moet ik haar rescueremedie geven? Moet ik ze dan appart zetten? Dan kan ik ze nooit meer terug in de groep plaatsen. Ik zou niet weten wat ik er dan mee moet. Ik kan ze ook niet heel haar leven ergens in een hokje alleen gaan zetten. Ik wil ze aan niemand anders geven want die kan er ook niks mee.


Ik snap wel dat je je eigen kippen niet eet :-D Rescue kan je indien gewenst gewoon op haar kam druppelen. Het wordt opgenomen via de huid. 4 druppels is genoeg in een acute situatie. Ik denk dat twee nu ook wel kan. Je kunt het 3x daags doen maar dat is wel veel werk en als je langer geeft zul je 4 druppels in een flesje van 30 ml moeten doen en dat bijvullen met bronwater zonder bubbels. Van die verdunde oplossing geef je dan ook 4 druppels per keer. De pipet moet ten alle tijde erg schoon blijven dus die mag je niet neerleggen en je mag er niets mee aanraken.
Wat mij goed bevalt is die paar druppels door wat graan doen en dan de kip een paar minuten apart dat laten eten. Werkt als een trein :)

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Berichtdoor Zweedse Kip » 26 mar 2008 06:38

Robbedoes schreef:Lieve forummers kijk eens naar de eerdere berichten van de topicstarter,iedere keer weer de zelfde onderwerpen en nonsens over dieren doden en/of opeten,dode eend langs de weg gevonden kan ik die opeten.
Gewoon om een verhaal verlegen, plaatsen en niet de antwoorden gebruiken,en soms zich niet meer laten zien tot hij/zij zich weer verveelt.
Ik ben er nu gewoon klaar mee


Kom gaan we praten over kippen in de sneeuw.... ;)


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten