Oorlog (kippen vs ratten)

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
frankip
Berichten: 3074
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor frankip » 03 mar 2009 20:25

Ik heb 2 windhonden uit spanje die hebben moeten jagen en stropen om in leven te blijven,nu lopen ze hier al jaren tussen de kippen en kat.Heb zelfs 5 maanden een konijn op vakantie gehad die gewoon los liep. Inderdaad kwestie van opvoeden.

Geyst
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 apr 2008 15:29
Land:
M/V: V
Locatie: Maaseik

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Geyst » 03 mar 2009 20:30

Dat kan maar als je bv een stapel brandhout in je tuin hebt of andere plekken waar de ratten zich in veiligheid kunnen brengen dan zal je boerenfox wel wat invloed hebben maar ze niet echt weg kunnen houden.

Guido

nyckle
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:29
Land: nl
M/V: M
Locatie: friesland
Contacteer:

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor nyckle » 04 mar 2009 08:42

Huttenkloas schreef:
.De JR hier in mijn avatar neemt zelfs marters te grazen (mag dat?).


alle martersoorten zijn bij de wet beschermd

Geyst
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 apr 2008 15:29
Land:
M/V: V
Locatie: Maaseik

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Geyst » 04 mar 2009 09:02

frankip schreef:Ik heb 2 windhonden uit spanje die hebben moeten jagen en stropen om in leven te blijven,nu lopen ze hier al jaren tussen de kippen en kat.Heb zelfs 5 maanden een konijn op vakantie gehad die gewoon los liep. Inderdaad kwestie van opvoeden.

Windhonden zijn zichtjagers, als er vlak voor hun een haas wegspurt dan hoef je zelfs niet meer te roepen.

Guido

Geyst
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 apr 2008 15:29
Land:
M/V: V
Locatie: Maaseik

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Geyst » 04 mar 2009 09:08

RRietdijk schreef:Gif samen met andere in je tuin zou ik zeker niet aanraden.
Nu we toch wreedheden aan het aanhalen zijn.
Op een manege waar ik vroeger kwam hadden ze ook last van ratten en daar werd er ook eentje levend gevangen overgoten met benzine en in de brand gestoken. Het gegil van het beest joeg de andere ratten weg. Hij is er een hele tijd vanaf geweest.

Zorgen dat ze niks te eten kunnen vinden is het beste en anders goede afgesloten gifkooien waar echt niks bij kan komen behalve een rat


Over wreed gesproken, dat verhaal van die brandende rat komt uit de middeleeuwen. Langs zal ze niet branden want vacht is zelfdovend. Maar als je je bezine verdikt me olie zou het eventueel kunnen. Vermoedelijk zal je manege afbranden door deze truuk en dan zullen uiteraard ook je ratten weg zijn. Zorgen dat er geen eten is? Ratten eten alles wat enigzinseetbaar is van hondenpoep tot karton en zelfs bepaalde kunsttoffen waar nog iewat voedingswaarde heeft. Vallen zijn leuk maar oude ervaren ratten vangen is verekte moeilijk.

Guido

huib
Berichten: 291
Lid geworden op: 14 jul 2008 19:33
Land:
M/V: M
Locatie: Breda

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor huib » 04 mar 2009 12:15

Beesten in de fik steken gaat natuurlijk helemaal nergens over, degenen die zulke dingen verzint mogen ze ook *&%^$&.Verder vind ik dat een rat beter door een hond gepakt kan worden dan met vergif. Als er maar niet mee gespeeld wordt. Mijn katten hebben hier soms een muis die ze ene kwartier door de lucht meppen om vervolgens te laten liggen. Als ik het zie pak ik het beestje altijd af en druk hem dood met de schep. Of het gezond is voor een hond om op ratten te kauwen weet ik overigens ook niet.

Geyst
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 apr 2008 15:29
Land:
M/V: V
Locatie: Maaseik

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Geyst » 04 mar 2009 19:32

Of het gezond is voor een hond om op ratten te kauwen weet ik overigens ook niet.


Doen ze niet hoor, ze schudden ze dood en op naar de volgende.

Guido

Gebruikersavatar
Salasander
Berichten: 2694
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:26
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wetteren
Contacteer:

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Salasander » 04 mar 2009 19:41

Die zo gezegde dierenvrienden zijn nogal fanatiek vind ik. Ik ben zelf iemand die veel respect heeft voor de natuur, ik ben zelfs 2 jaar vegetarisch geweest, omdat ik tegen dierenleed ben en tegen vervuiling.
Een hond is een huisdier en dus inderdaad uitheems, maar een kip is dat ook. Maar ik heb liever dat mensen kippen en honden houden dan zeldzame dieren uit de natuur zoals kikkers en salamanders.

Levende vallen zijn de diervriendelijkste. Het voorbeeld staat hier, dat muisje. Als deze in een klem zat was ze dood voor niks, nu heb ik hem gewoon weer terug gezet.

Mijn honden hebben een cochinkriel doodgebeten, Jefke heeft wel een dag gemankt want ik was woedend. Nu weten ze wel dat ze dat niet mogen doen. Het is inderdaad een kwestie van opvoeden. Maar ik denk niet dat je een Jack-Russel (jachthond) kunt afleren wilde ratten dood te bijten, als ze die geur ruiken zijn ze niet te stoppen.
Een Jack-Russel heeft behoefte aan veel beweging, Lizzy speelt met haar tennisbal en Jefke jaagt achter ongedierte.

En wat een zever, als mijn hond de rat zelf vangt mag het, maar als ik ze vang en aan hem geef niet, hahahaha :mrnono:

Gebruikersavatar
Salasander
Berichten: 2694
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:26
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wetteren
Contacteer:

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Salasander » 04 mar 2009 19:42

Geyst schreef:
Of het gezond is voor een hond om op ratten te kauwen weet ik overigens ook niet.


Doen ze niet hoor, ze schudden ze dood en op naar de volgende.

Guido


Wie zegt dat ik mijn hond er laat op kauwen? Mijn moeder is erbij, en die zegt dat ik de rat direct ergens moet weggooien, dus hebben ze zelfs niet de kans.
En gezond, het is een hond he, geen zwakke mens.

frankip
Berichten: 3074
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor frankip » 04 mar 2009 20:02

Geyst schreef:
frankip schreef:Ik heb 2 windhonden uit spanje die hebben moeten jagen en stropen om in leven te blijven,nu lopen ze hier al jaren tussen de kippen en kat.Heb zelfs 5 maanden een konijn op vakantie gehad die gewoon los liep. Inderdaad kwestie van opvoeden.

Windhonden zijn zichtjagers, als er vlak voor hun een haas wegspurt dan hoef je zelfs niet meer te roepen.

Guido

Ook als ze een haas zien wegspurten komen ze terug.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten