snavels korten

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Berichtdoor Jan Bollen » 26 mar 2008 08:46

Rescue kan je indien gewenst gewoon op haar kam druppelen. Het wordt opgenomen via de huid. 4 druppels is genoeg in een acute situatie. Ik denk dat twee nu ook wel kan.


Ik zou niet weten hoe ik dat moet gaan doen, als ze me van ver ziet aankomen begint ze al alle kanten uit te rennen, hoe dat komt weet ik niet, ik zou hoogstens s'avonds in het nachthok wat op haar kunnen druppelen.

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 26 mar 2008 09:16

monique schreef:Ik heb at ook gelezen dat het ook erfelijk kan zijn.
Ik wil het wel nazoeken, maar niet nu ;)


kan het niet zo zijn dat je er in aanleg meer vatbaar voor kan zijn??

maar dat het er echt niet uit hoeft te komen.

en daarnaast heb ik bij dat soort opmerkingen altijd, dan zit het toch ook in je ouderdieren? doe je die dan ook weg. doe je dan meteen alles weg?

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 26 mar 2008 13:00

Jan Bollen schreef:
Rescue kan je indien gewenst gewoon op haar kam druppelen. Het wordt opgenomen via de huid. 4 druppels is genoeg in een acute situatie. Ik denk dat twee nu ook wel kan.


Ik zou niet weten hoe ik dat moet gaan doen, als ze me van ver ziet aankomen begint ze al alle kanten uit te rennen, hoe dat komt weet ik niet, ik zou hoogstens s'avonds in het nachthok wat op haar kunnen druppelen.


Dan maar in de waterbak. 8 druppels in een hoeveelheid van een groot glas. De andere kippen krijgen daar niets van als je het een aantal dagen geeft. Wat een maffe kip. Heb je je geschoren ofzo ;)

Gebruikersavatar
de canteclear
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:28
Land:
M/V: V
Locatie: richmond

snavels korten

Berichtdoor de canteclear » 27 mar 2008 07:54

Jammer dat de meeste reacties op mijn "haan probleem" zo ongenuanceerd zijn. Blijkbaar beperkt het pikgedrag zich niet alleen tot kippen zonder kop.

Mede door de enkele zinvolle suggesties van forumleden gaat prima met de haan nu. De wonden genezen en hij lijkt wat meer zelfvertrouwen te krijgen.
Ik heb een aantal hennen appart gezet en dat helpt. De hennen die blijven pikken stuur ik naar de wintersport. Uiteindelijk zullen er ongeveer 10 overblijven en de haan blijkt dat beter aan te kunnen.
Alle opties heb ik zorgvuldig overwogen en deze schijnt te werken. En zo leert men!

Angeloke
Berichten: 2951
Lid geworden op: 20 nov 2005 21:57
Land:
M/V: V

Berichtdoor Angeloke » 27 mar 2008 11:51

Jan Bollen schreef:Die beland niet bij mij in de soep maar bij iemand die ze wel wil eten. Ik ben misschien schijnheilig omdat ik mijn eigen kippen niet eet, maar wel door iemand anders laat opeten.

Hoe moet ik haar rescueremedie geven? Moet ik ze dan appart zetten? Dan kan ik ze nooit meer terug in de groep plaatsen. Ik zou niet weten wat ik er dan mee moet. Ik kan ze ook niet heel haar leven ergens in een hokje alleen gaan zetten. Ik wil ze aan niemand anders geven want die kan er ook niks mee.


ik wil ze wel ;) :P

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Re: snavels korten

Berichtdoor Robbedoes » 27 mar 2008 17:02

de canteclear schreef:Jammer dat de meeste reacties op mijn "haan probleem" zo ongenuanceerd zijn. Blijkbaar beperkt het pikgedrag zich niet alleen tot kippen zonder kop.

Mede door de enkele zinvolle suggesties van forumleden gaat prima met de haan nu. De wonden genezen en hij lijkt wat meer zelfvertrouwen te krijgen.
Ik heb een aantal hennen appart gezet en dat helpt. De hennen die blijven pikken stuur ik naar de wintersport. Uiteindelijk zullen er ongeveer 10 overblijven en de haan blijkt dat beter aan te kunnen.
Alle opties heb ik zorgvuldig overwogen en deze schijnt te werken. En zo leert men!

Wel ja joh stuur ze maar op wintersport,wat is de volgende stap een paard nemen die niet doet wat jij wil en dan maar naar de slager.
|Of een hond die niet goed zindelijk is, die je dan aan de chinees verkoopt of aan een boom bindt?

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: snavels korten

Berichtdoor Zweedse Kip » 27 mar 2008 17:30

de canteclear schreef:Jammer dat de meeste reacties op mijn "haan probleem" zo ongenuanceerd zijn. Blijkbaar beperkt het pikgedrag zich niet alleen tot kippen zonder kop.

Mede door de enkele zinvolle suggesties van forumleden gaat prima met de haan nu. De wonden genezen en hij lijkt wat meer zelfvertrouwen te krijgen.
Ik heb een aantal hennen appart gezet en dat helpt. De hennen die blijven pikken stuur ik naar de wintersport. Uiteindelijk zullen er ongeveer 10 overblijven en de haan blijkt dat beter aan te kunnen.
Alle opties heb ik zorgvuldig overwogen en deze schijnt te werken. En zo leert men!


pfffffffff.......hoop voor je partner niet dat ze/hij te vaak tegengas geeft of te vaak het oneens is met je........

Gebruikersavatar
liefbeesje
Berichten: 343
Lid geworden op: 18 feb 2008 12:26
Land:
M/V: V
Locatie: Twente

Berichtdoor liefbeesje » 27 mar 2008 17:55

Nouja, nuchter bekeken: liever dat ie z'n eigen kippen eet dan dat ie ze uit het koelschap bij de supermarkt haalt. Van die laatste kippen weet je zeker dat ze een enorm rotleven hebben gehad.

Bij de supermarkt kopen doe ik zelf namelijk en ik vind persoonlijk dus dat mij dan méér te verwijten is qua kippenleed. :bonka:

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 27 mar 2008 18:00

liefbeesje schreef:Nouja, nuchter bekeken: liever dat ie z'n eigen kippen eet dan dat ie ze uit het koelschap bij de supermarkt haalt. Van die laatste kippen weet je zeker dat ze een enorm rotleven hebben gehad.

Bij de supermarkt kopen doe ik zelf namelijk en ik vind persoonlijk dus dat mij dan méér te verwijten is qua kippenleed. :bonka:

Liefbeesje je kunt het ook anders zien ,dat je geen lust hebt om het dubbele voor een bio kip te betalen.
Ik eet ook mijn eigen kippen niet op,en koop in de super de kip die ik betalen kan.gr.Rob

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Berichtdoor Zweedse Kip » 27 mar 2008 18:04

liefbeesje schreef:Nouja, nuchter bekeken: liever dat ie z'n eigen kippen eet dan dat ie ze uit het koelschap bij de supermarkt haalt. Van die laatste kippen weet je zeker dat ze een enorm rotleven hebben gehad.

Bij de supermarkt kopen doe ik zelf namelijk en ik vind persoonlijk dus dat mij dan méér te verwijten is qua kippenleed. :bonka:


Dat hij ( of wie dan ook ) zijn eigen kippen eet, heb ik geen probleem mee. Deze kippen zullen een beter scharrelleven gehad hebben.
De reden WAAROM zijn kippen op wintersport moeten....daar heb ik problemen mee.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten