Oorlog (kippen vs ratten)

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
RRietdijk
Berichten: 248
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:51
Land:
M/V: M
Locatie: Omgeving Emmen
Contacteer:

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor RRietdijk » 04 mar 2009 20:04

Een hond een rotschop geven omdat ie een kip pakt? is dat diervriendelijk? Je moedigt hem aan te jagen en ratten te pakken en verwacht van hem de intelligentie om het verschil te gaan maken tussen kip en rat.
Wat is er nou diervriendelijker een hond in een flatje of een kikker in een mooi terrarium. Moet het niet gewoon zo zijn dat we de plicht hebben als we een huisdier nemen, we deze bieden wat hij nodig heeft.
Ik zit een beetje in de exoten en heb al hele vreemde huisdieren gezien. Ik ben vreselijk kwaad geworden op mensen die één muisje in een kooitje hadden en heb staan juichen bij hoe iemand kaaimannen in zijn kelder hield.
We zitten hier in de kippen maar wie is er nou minder hij die zijn kipjes in een fraai gelakt hok houd en de dieren wel 1m² ruimte hebben zonder ongedierte en gevaar van buitenaf of degene die iedere dag de deur openzet en de kippen laat scharrelen in de tuin met gevaar op roof. Wat mij betreft gaat het om het gevoel naar je dieren toe.

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Jan Sch » 04 mar 2009 20:07

Salasander schreef: Maar ik denk niet dat je een Jack-Russel (jachthond) kunt afleren wilde ratten dood te bijten, als ze die geur ruiken zijn ze niet te stoppen.
Een Jack-Russel heeft behoefte aan veel beweging, Lizzy speelt met haar tennisbal en Jefke jaagt achter ongedierte.

Een Jack Russel is een Terrier. Terrier wil zeggen aardhonden; dus ratten, muizen, mollen vangers. Terriers zijn hiervoor gefokt. Een jachthond is normaal sociaal, leven in groepen dus goed verdraagzaam. ook met andere honden, hebben een veel ander karakter als een terrier.

Gebruikersavatar
anke x
Berichten: 1765
Lid geworden op: 03 okt 2008 19:24
Land: belgie
M/V: V
Locatie: oost-vlaanderen/lokeren
Contacteer:

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor anke x » 04 mar 2009 20:11

1. lanzaam werkend vergif is onzin, een rattenkolonie heeft een rangorde. De ranghoogste eten, de rest niet. Dus moet je tegelijertijd en op verschillende plekken vergift zetten en blijven bijvullen tot er niet meer aan gegeten is anders kweken ze sneller bij dan er sterven.


Ze laten eerst de laagste eten om er dan zlf van te eten als het veilig is...

Gebruikersavatar
anke x
Berichten: 1765
Lid geworden op: 03 okt 2008 19:24
Land: belgie
M/V: V
Locatie: oost-vlaanderen/lokeren
Contacteer:

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor anke x » 04 mar 2009 20:19

Ik heb ooit een haan gekocht bij 'salasander' en volgens mij is hij een dierenvriend door dik en dun :mrgreen:

Heb zelf ook zo'n levende val, laat ze dan ergens anders vrij maar er komen steeds nieuwe in de plaats...

Dus 1 maatregel: zorg dat ze niet aan kippeneten geraken want daar zijn ze dol op...

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Ron » 04 mar 2009 21:17

anke x schreef:1. lanzaam werkend vergif is onzin, een rattenkolonie heeft een rangorde. De ranghoogste eten, de rest niet. Dus moet je tegelijertijd en op verschillende plekken vergift zetten en blijven bijvullen tot er niet meer aan gegeten is anders kweken ze sneller bij dan er sterven.


Ze laten eerst de laagste eten om er dan zlf van te eten als het veilig is...


Onzin??? Of begrijp je het systeem niet?

Zal het iets duidelijker uitleggen.

Ze eerste rat eet het maar wordt niet ziek en vertoond geen afwijkend gedrag.
De andere ratten gaan ook er van eten. Dag 3 gaat de eerste rat pas verschijnselen krijgen.

Daarna gaat het snel en sterven ze.
In de tussentijd kunnen ze misschien nog 1 worp gedaan hebben maar helaas dit zijn gelijk wees-ratjes en sterven omdat er niet voor ze gezorgd wordt.

Mocht je het toch nog beter weten dan ons ongedierte bestrijdingsbedrijf dan mag je het natuurlijk zeggen.

Geyst
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 apr 2008 15:29
Land:
M/V: V
Locatie: Maaseik

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Geyst » 04 mar 2009 23:40

Een Jack Russel is een Terrier. Terrier wil zeggen aardhonden; dus ratten, muizen, mollen vangers. Terriers zijn hiervoor gefokt. Een jachthond is normaal sociaal, leven in groepen dus goed verdraagzaam. ook met andere honden, hebben een veel ander karakter als een terrier.


Hoeveel terriers heb je Jan?

Guido

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Jan Sch » 05 mar 2009 19:25

Wij hebben geen terriers. Wel drie honden Dalmatische honden. Daar kun je geen terrier bij gebruiken. We hebben ook een kennelnaam Coachrunners; hiervoor zijn ze vroeger in Engeland ook gebruikt als koetshond.

Geyst
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 apr 2008 15:29
Land:
M/V: V
Locatie: Maaseik

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Geyst » 05 mar 2009 21:49

Mijn eerste hond was een Dalmatiër. een teefje werd helaas ziek en we hebben haar na veel elende toch moeten laten inslapen.

Nadien een Reu, T-Max een adoptie, kerel was 8 maanden en totaal ontspoort.

We hebben het toch nog goed gekregen maar het gaat schitterend met Terriers hoor.

Guido

Hier zie je T-Max met Nina

Afbeelding

Hie zie je Hoe Nina een Mol uitgraaft en dood door er mee te schudden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huttenkloas
Berichten: 883
Lid geworden op: 12 apr 2004 18:43
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Twenthe

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Huttenkloas » 06 mar 2009 15:22

Je moedigt hem aan te jagen en ratten te pakken en verwacht van hem de intelligentie om het verschil te gaan maken tussen kip en rat.


Dat lukt echt wel hoor. De kippen zijn van het baasje en horen bij de clan (boerderij)
en ratten niet. Onze Jack Russell's weten donders goed het verschil. Ik kan rustig met
een JR tussen de kippen zitten en ik weet ook dat als ik weg ga met de auto zij meteen
de ren induikt om te kijken of er nog wat brood ligt :) De kippen worden er niet koud of
warm van. Geen van de JR's heeft ook een kip of kuiken gepakt.

Afbeelding
(en ja, dit is een ras Jack Russell met stamboom)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
RRietdijk
Berichten: 248
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:51
Land:
M/V: M
Locatie: Omgeving Emmen
Contacteer:

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor RRietdijk » 06 mar 2009 15:43

Ten eerste: Prachtige foto's
Ten tweede: Uiteraard kan je honden alles leren maar ga met een ongetrainde border collie tussen schapen staan fluiten en de hond weet niet wat je bedoeld. Het trainen van iedere hond is een intensief werkje. Instincten aanwakkeren is vele malen eenvoudiger. Als je ze dus bij kan brengen dat jagen op A goed is en B niet dan ben je knap bezig.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten