Oorlog (kippen vs ratten)

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Salasander
Berichten: 2694
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:26
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wetteren
Contacteer:

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor Salasander » 08 mar 2009 20:12

Lesselali, ik ga eerlijk zijn. Het is een onbeschrijfelijk gevoel dat ik heb als ik die ratten dood laat bijten door mijn hond. Dat is iets natuurlijks volgens mij. Het is toch de bedoeling dat je je er goed bij voelt he? Anders heeft het niet echt nut om ze te doden.
Dat ziek kuikentje mochten ze van mij opeten maar als ze die mooie kuikens opeten dan moeten de ratten zien dat ze mij en mijn hond niet tegenkomen hoor.
Muizen doe ik niet echt dood, ze zijn geen bedreiging voor mijn kippen. Maar als ik een nest vind met jongen, zoals het nest onder het kippenhok, dan aarzel ik niet om alle jongen eruit te nemen en aan mijn axolotls te geven (die moeten ook eten he).

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor lessalines » 09 mar 2009 10:11

Salasander, ik heb veel respect voor je eerlijkheid en bedankt voor je antwoord. Ik hoop dat je snel van je ratten afbent. En fijn dat je de muisjes spaart.

seqoya
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2007 11:44
Land:
M/V: V
Locatie: nijmegen

Re: Oorlog (kippen vs ratten)

Berichtdoor seqoya » 27 apr 2009 11:10

ik las net dit en zou het afraden om je hond de ratten te laten doodbijten... kennis van mij had een boerderij en als ze de hokken schoon gingen maken dan vlogen de ratten alle kanten op ... hun herder beet ze dan allemaal achter elkaar dood... nu blijkt dat er in de schedel van ratten een soort vergif zit..die hond was na 5 jaar dood... van het vergif...


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten