Ik heb rattengif gehaald, en nu?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Ik heb rattengif gehaald, en nu?

Berichtdoor lnge » 20 apr 2008 00:42

Omdat het hier toch een ware plaag begint te worden, ondanks dat ik al het voer 's avonds weg haal, heb ik toch maar een pot gif gehaald.
Hoe kan ik dit het beste doen. Ik weet een paar holen, kan ik het daar in gooien? Ik durf het niet open en bloot neer te zetten vanwege de vele vogels hier. En is het een idee om de gaten van de holen waar ik het in heb gegooid af te dekken?
Achter mijn kippenhok zit ook een hol. Nu ben ik bang dat wanneer ik het daar in doe, de muizen er van eten, en van het gif gaan ze (helaas) langzaam dood. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat een stervende muis tussen mijn kippen terecht komt. En mijn kippen pakken muizen, dus dat is voor de kippen levens gevaarlijk.
Liever zou ik geen gif gebruiken, ik ben bang dat er nog meer om zeep gaat behalve de ratten.Wie weet raad?
Volgens mij zag ik gisteren een zwarte rat.

Gebruikersavatar
eduardiersel
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 mar 2008 23:09
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gameren

Berichtdoor eduardiersel » 20 apr 2008 11:25

Je kan het gif in de holletjes strooien, maar dan moet het wel diep in de holletjes zodat vogels er niet bij kunnen. Je kunt het ook in een speciale gifdoos doen, deze gifdoos zet je dan op een loopspoor van de ratten. Nu kunnen muizen ook in deze doos komen, maar ik heb geen flauw idee hoe je het gif bij de muizen vandaan kunt houden, want muizen en ratten lijken nou eenmaal een beetje op elkaar.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Berichtdoor nel » 20 apr 2008 11:52

Ik denk niet dat muizen op bezoek gaan in het hol van de ratten.

Zelf heb ik van de gemeente wel eens zo'n gifdoos gekregen.
Daar gingen van die blokken gif in. De volgende dag hadden de ratten al die blokken naar hun hol gesleept.
Ratten zijn hele luie dieren, dus als hun hol vol met voer ligt gaan ze niet zo gauw weer op pad. Bovendien worden ze door het gif al snel erg zwak.

Dus je zou het gif gewoon in hun hol kunnen gooien er er tegels op leggen ofzo.

Bah....altijd een rot idee hoor :cry: maar aan een rattenplaag heb je ook niets.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Berichtdoor lnge » 20 apr 2008 16:52

Nou dan gaan we vanavond maar eens aan de slag. Ik had het idee een stuk afvoerpijp in het gat te steken en daar het gif door. Dan weet ik zeker dat het diep komt.

Gebruikersavatar
friekie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2008 10:08
Land:
M/V: V
Locatie: Nieuwolda

Berichtdoor friekie » 24 apr 2008 14:23

En nu heeft het geholpen is het gelukt met de pc buis??????

Gebruikersavatar
BMWtje
Berichten: 384
Lid geworden op: 16 jun 2006 15:52
Land:
M/V: V
Locatie: Heerlen,

Berichtdoor BMWtje » 24 apr 2008 15:39

Kan het niet met een rattenval?? Dat is in ieder geval minder schadelijk voor alle andere dieren.

Ik had laatst nogal wat last van muizen, en heb deze succesvol bestreden met valletjes.

Franco

Gebruikersavatar
RoelD.
Berichten: 2076
Lid geworden op: 12 okt 2002 19:37
Land:
M/V: V
Locatie: Noortuk

Berichtdoor RoelD. » 24 apr 2008 17:07

Je kan het gif ook in zakjes doen en in het hol proppen.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Berichtdoor lnge » 24 apr 2008 22:03

Ik had dus 1 heel diep hol en daar heb ik het gif in gedaan en toen een steen er op gelegd. Dat was dus maandag. Ik heb net de rat weer gezien, zat op zijn gemak te eten van de paar laatste graantjes die nog in het zand lagen. Ik had een flinke steen in mijn hand, ik denk ik gooi m gewoon dood. Maar hij had mij in de gaten, dus schoot hij steeds weg, maar kwam wel weer terug. Op een andere plek zag ik er nog 1. jammer genoeg is mijn man er niet, want ik denk dat hij ze makkelijk af had kunnen schieten. Dus denk ik dat we ze morgenavond rond half 10 maar gewoon op gaan wachten, dan is het gebeurd met ze :twisted:

Ik had ook al bedacht om het in koffiefilters te doen, maar ik vind het toch verschrikkelijke enge troep, dus laat ik het maar netjes in de bus zitten.

Het nadeel van een val is dat de merels die hier heel veel rondscharrelen daar ook in kunnen komen.

Hè die pokkeratten :evil:

Gebruikersavatar
eduardiersel
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 mar 2008 23:09
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gameren

Berichtdoor eduardiersel » 24 apr 2008 22:23

Misschien kun je zelf ook leren schieten. Bij barst het ook van de merels hoor, maar bij mij zijn ze ook nog nooit in een val terecht gekomen. Ik doe ook geen voer in een val maar zet het gewoon op een loopspoor en ratten zijn halfblind en lopen er zo in. Je kunt ook een mollenklem proberen die zet je gewoon voor de uitgang van een hol hier komen zeker geen merels in en bij mij werkt het prima.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Berichtdoor lnge » 25 apr 2008 22:35

Nou we zijn er nu dus al 2 kwijt! Morgen gaan we weer verder, maar ik denk dat ik toch ook maar een paar vallen ga halen. Je kan er gewoon bij gaan zitten wachten dat ze er in lopen, zo voorspelbaar zijn die beesten.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten